طراحی شخصیت در دنیای گیم

«برای من و خیلی از دهه شصتی‌ها دیگه «گیم» یه کلمه نیست، دنیاست…در مورد بقیه نمی دونم اما من دنیامو ترک نکردم، کشیدمش،تغیرش دادم، رنگش کردم، بردمش، باختمش و ادامه دادمش… و برای لذت بیشتر عضو کوچیکی از این دنیا شدم.

تقریبا 7 سالی هست که به طور جدی به عنوان کانسپت آرتیست (طراح کاراکتر، محیط و تمامی کانتنت های گیم ) با تیم ها و شرکت های مختلف بازی سازی داخلی کار کردم.

میشه گفت جذابترین قسمت پروژه در اکثر مواقع، طراحی تیپ‌های مختلف برای کاراکتر و شخصیت‌های اصلیه …

مجموعه‌ای که  می‌بینید منتخبی از کارها و طراحی‌های من برای مسابقات، سفارشات، پروژه‌های شخصی و بعضا فن آرت هست…

معمولا برای شروع کار رفرنس می بینم و استایل کار رو انتخاب می‌کنم، هر چی که به من انرژی بده، ناگفته نمونه خیلی هم نمیتونم از نا خودآگاهم دور شم، چیزی که در من با وجود کنسول‌ها و گیم‌های نسل خودمون شکل گرفته، دلایلی که باعث میشه در کنار تفاوت استایل به نوعی، همبستگی و سبک و سیاق و شباهت خاصی در کارهام ببینید…

گام بعدی:اسکچ

برای در آوردن شخصیت ها معمولا بعد از رفرنس، اسکچ‌ها رو تو یک پوز واحد میزنم. قیاس به این شکل خیلی ساده تره…در کنار تیم کار ادیت میشه و کاراکتر های منتخب یا مورد قبول اجرا میشن…

کاراکتر ها بر اساس قدرت و توانایی هایی که دارن طراحی و انتخاب میشن. معمولاتو این مرحله در نظر گرفتن نسبت ها خیلی مهه.در عین تفاوت چیزی که اونها رو با هم مچ میکنه و اونها رو از یک پک معمولی به پک ایده عال ارتقا میده همین کانسیستنسی هست…»

مرتضی سوزبان، متولد 1364 و کارشناس ریاضی کاربردی است که در زمینه  کانسپت آرتیست (گلیم گیمز) مشغول فعالیت است.

 


image 
imageimageimage