نصب سمفونی شهری در محل مجمع جهانی شهری در کوالالامپور

در راستای برگزاری مجمع جهانی شهری در کوالالامپور، از تیم گاریس آرشیتکتس دعوت شد تا با همکاری سازمان برنامهٔ اسکان بشر و به منظور ایجاد آگاهی نسبت به فضای شهری، طرحی را با عنوان «سمفونی شهری» ارائه دهند. نصب و اجرای این طرح در شهر سبب می‌شود تا عابرین لحظاتی به هدف و کارکرد آن فکر کنند.

در این طرح از لوله‌های سبزی استفاده شده که با توجه به زاویه‌دار بودنشان، خاصیت انعطاف‌پذیری خاصی به کار داده‌اند؛ با این لوله‌ها ترکیب ۳۶ مدل افقی با ارتفاع‌های متفاوت شکل گرفته‌ است؛ در انتهای هر کدام از لوله‌ها قیفی نصب شده که وقتی مردم داخل یکی از آنها صحبت می‌کنند کل مجموعه همانند آمپلی‌فایر عمل کرده و صدا را تقویت می‌کند.

ارتفاع هرکدام از لوله‌ها متفاوت بوده و برخی به سمت بالا و برخی به صورتی ساخته شده‌اند تا افراد بزرگسال و کودک بتوانند داخل آنها صحبت و یا به صحبت فرد دیگری گوش کنند.

همچنین صندلی و نیمکت‌های ساخته‌شده از ۵۵ پالت پلاستیکی به گونه‌ای است که الگوهای معمول را تغییر داده و فضای مضاعفی را برای نشستن فراهم آورده است.

نوارهای رنگی‌  و جذاب کار شده‌ روی زمین، که از زبان مسیریابی متروی کوالالامپور گرفته شده است، عابران را با شوق به سمت این فضا هدایت می‌کند.

منبع