کاتالوگ کارگزاری مفید

کاتالوگ شرکت کارگزاری مفید

طراحی کاتالوگ فرآیند ایجاد محصولی تبلیغاتی و ارتباطی است که اطلاعات کامل و جذاب در مورد محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان منتقل می‌کند. کاتالوگ‌ها معمولاً به صورت چاپی یا الکترونیکی ارائه می‌شوند و می‌توانند به عنوان ابزاری کارآمد در استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی کسب‌وکارها مورد استفاده قرار گیرند در این پست با هم درباره روند طراحی کاتالوگ کارگزاری مفید می‌خوانیم:

کمی درباره کارگزاری مفید

کارگزاری مفید یک شرکت کارگزاری بورسی است که ارائه دهنده خدمات مختلف مالی و سرمایه‌گذاری به مشتریان است. این کارگزاری در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، از جمله خرید و فروش سهام، اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، برخی محصولات مشتقه، سرمایه‌گذاری در بورس و انواع معاملات مالی.

خدمات کارگزاری مفید عموماً به سهام‌داران، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌ها ارائه می‌شود. این شرکت سعی دارد مشتریان خود را با تحلیل‌ها و اطلاعات مربوط به بازار سرمایه، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک آشنا کند تا بتوانند تصمیم‌گیری‌های بهتری در مورد سرمایه‌گذاری خود انجام دهند.
به علاوه، کارگزاری مفید خدمات مشاوره‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا به طور مستقیم در معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود راهنمایی شوند. این شرکت همچنین امکانات آنلاین را برای مشتریانش فراهم کرده تا بتوانند به راحتی از طریق پلتفرم‌های اینترنتی معاملات خود را انجام دهند.

روند طراحی

«بهارسال ۹۵سفارش طراحی کاتالوگ ازطرف کارگزاری «مفید» به ما داده شد. هدف از طراحی، نشان دادن شخصیت مدرن، خاص و خلاق سفارش دهنده به مخاطب خودش در خارج از ایران است.

در کاتالوگ شرکت کارگزاری مفید با طراحی به سبک مینیمال، استفاده از فضاهای سفید، تایپوگرافی، خطوط، رنگ هویت برند و استفاده از عکس های سیاه و سفید مفهومی و برش خورده به تجربه‌ای جدید رسیدیم. جسارت به عنوان روح و درون مایه در دیزاین این اثر به کار گرفته شده است چرا که بورس، کسب‌وکار سفارش دهنده است. فضایی پرتنش و پرجسارت!»
استودیو « لوتوس» درسال۱۳۸۷ توسط «مجید آب پرور»، عضورسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تاسیس شده است و در تلاش است احساس خوب و تجربه های نو در حوزه گرافیک دیزاین ایجاد کند.

کاتالوگ شرکت کارگزاری مفید
کاتالوگ کارگزاری مفید
جلد کاتالوگ شرکت کارگزاری مفید
صفحات داخلی کاتالوگ کارگزاری مفید
صفحه آرایی کاتالوگ کارگزاری مفید
roozrang096
دیزاین صفحات داخلی
roozrang092
roozrang-16

image 
imageimageimage
    1. به نظرم صحبتتون یه مقدار بی انصافیه. اینکه برای پرزنت کار از موکاپ استفاده کردند، دلیل خوبی نیست برای ضعیف یا معمولی دونستن کار. شما تمرکزت رو از شکل پرزنت کار به خود دیزاین و لی آوت کاتالوگ که بزاری متوجه طراحی نسبتا خوب کار میشی. صفحه آرایی خیلی خوب و مدرن انجام شده و برعکس اکثر کارهای ایرانی که معمولا فضای خالی توی صفحه باقی نمیزارن، خیلی خوب از فضای سفید استفاده کردن. این سبک دیزاین موقع دیدن به نظر خیلی ساده میرسه اما موقعی که خود آدم میخواد یه کار مینیمال با فضای سفید زیاد رو طراحی کنه، متوجه سختی کار میشه. به شخصه از کارشون خیلی خوشم اومد (البته بحث سلیقه هم هست) و استفاده شون از موکاپ برای پرزنت کار رو هم یه امتیاز مثبت میبینم تا نکته منفی.

      1. استفاده از موکاپ در کار ایشون نشان از حرفه ای بودن ایشون داره . تمام طراحای حرفه ای برای پرزنت کارشون این کار رو میکنن و این طراح به خوبی از عهده ی این کار بر اومده . من فکر میکنم حتی لغت معمولی بسیار اب انصافیه در مقابل کاری که این طراح انجام داده. پیشنهاد میکنم دوستانی که نظر خودشون رو اینجا بیان میکنن، چون بیشتر از قشر طراح گرافیک هستند کمی علمی و سنجیده حرف بزنند و از کلمات محاوره ایه کوچه بازاری استفاده نکنند. من از شما دوست عزیز که کار رو معمولی خطاب کردید انتظار داشتم حداقل بعد گفتن کلمه ی معمولی میگفتید که اگر این طراح از فونت فارسی استفاده میکرد آیا همینقدر طراحیشون محکم و شیک به نظر میومد . اونوقت به نظر من باب صحبت در این زمینه باز میشد.دوست من از ریشه زدن چیزی و پاک کردن صورت مساله کار درستی نیست. هممون باید کمی بیشتر مطالعه کنیم.

    1. به نظرم رنگ سبز (رنگ اصلی شرکت) رو برای این که حس بی روح بودن ناشی از رنگ های سیاه سفید رو از بین ببره در کل صفحات چیدن . – چیز خاصی نیست فقط یکم چشم رو قلقلک میده .

  1. خیلی هم عالی
    دوستانی که نقد میکنن ، نقد وارد هست ولی کارطراح خیلی خوب بوده
    استفاده از عکس های اینترنتی و موک آپ فکرنمیکنم به کسی بربخوره …
    دوستانی هم که همچین موقعیتی نصیبشون نشده بهتره تشویق کنن …

  2. خسته نباشيد
    يك كار مينيمال عالي و با استاندارد بالاست از نظر من.
    دوستاني كه فكر ميكنن كار خيلي معموليه
    بايد بدونن كه مينيمال كار كردن بسيار كار سختي هست استفاده درست از فضاها و نبود هر قسمت غير ضروري بدون صدمه خوردن به اصل موضوع كار ساده اي نيست.
    موفق باشيد آقاي آب پرور

  3. بنده تجربه زيادى نسبتا تو صفحه ارايي طى ١٥ سال اخير داشتم و به نظرم اين نوع كارها برخلاف ظاهر ساده و مينيمالشان بسيار مشكلند و قابل تحسين. گرچه الان تو فضاهاى حرفه او كارهاى مشابه زياد ديده ميشه. اما يه كارخوب داريم يه كار خلاق، بين اين دو فرق بزاريم. اين مجموعه كار خوب و موفقيه و دوستانى كه نظر سخت مخالفى دارند احتمالا تجربه بستن يك پك كامل صفحه اوايي اونم در فضاى واقعى بين طراح و سفارش دهنده نظرشون كلا عوض خواهد شد. تجربه باعث تعديل نگاه هاى ما و تغيير رفتارماست.

  4. واقعن متاسفم برای سایت روزرنگ که کامنت من در نقد طراحی این کاتالوگ رو حذف کرد، در حالیکه هیچ نکته ی غیر قابل تحملی در آن نبود و صرفن نقد این کار بود. واقعن جای تاسف داره و حاکی از ناگفته های زیادی است . . .

  5. کلیت کار خوب به نظر میرسه، نوع فونت استفاده شده مهمه که قابل تشخیص نیست توی این کار، البیه بفیر از تیترها، فقط نمیدونم که چرا متن های انگلیسی راست چین شدن و طول خطوط یکی نیست در اون قسمت ها . یجور احساس بی نظمی میده .
    ولی در کل ترکیب خوبی داره و بستن این پروژههای این شکلی کار هر کسی نیست.

  6. به نظرم ، یه کار و طراحی خوب ، کاری هست که در عین سادگی ، زیبایی و پیام اون بیزنس رو داشته باشه ، که به وضوح تو این کار دیده میشه ، ترکیب رنگ بسیار زیبایی تو این کار دیده میشه که به من آرامش میده (البته که سلیقه ای هست ) .

  7. به نظر من نوع کار حاکی از ریزبینی شدید ایشون داره ، وقتی کاری با این ظرافت دیده میشه ، مشخص هست که پشت پرده وسواس خاصی در طراحی وجود داشته
    دست مریزاد مهندس آب پرور

  8. لی اوت بسیار عالی!پرزنت کردن کار تو موک آپ هم کاملا ضروریه و از ارزش کار کم نمیکنه!متوجه این موضع گیری بدون تحلیل نمیشم!

  9. به نظر من که کار تمیزی است.
    اتفاقا در نمایشگاه بانک و بورس امسال این بروشور رو و برام جالب بود که طراحی حرفه ای دارد. اون زمان به نظرم رسید که داخلی طراحی شده چون گروهی در داخل هم دارند برای طراحی. تنها بخش کار که به نظرم به کار ضربه زده است عکسهاست. عکسهای استاک بی ربط به فضای ایران و همچنین عکسهای بد از فضای داخلی شرکت – که البته ممکنه به طراح هم اصلا ربط نداشته باشه و فقط عکس رو داده باشند بهش و گفته باشند همین است که هست (هر چند در مورد عکسهای استاک طراح حتما حق انتخاب داشته است) -. چینش راست چین انگلیسی هم به نظرم خوانایی رو سخت کرده است. اینکه در استفاده از موکاپ تردید میارن دوستان عجیب است.

    از نظر محتوا یک بخش آخری بروشور دارد که به معرفی محصولات شرکت اختصاص داده شده و به نظرم خیلی به کار نچسبیده است و در این گزارش هم شاید به درستی نیامده است (شاید هم اصلا خود شرکت به آخر کار طراح در مرحله چاپ اضافه کرده باشد). به جای اختصاص حجم زیادی به آن بخش میتوانستند مختصر و اینفوگرافیک اطلاعات رو ارائه کنند که به سبک کلی بروشور آسیب نزند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *