سالهای سال است که شرکت Air India مشغول فعالیت است. نشانهای تجاری این برند، لوگویی به شکل بال هواپیما، اشعه خورشید و یک قوی در حال پرواز بود. همچنین مسکات این برند، تصویر یک مرد هندی با پوشش سرمخصوص هندیها و سبیلبلند به نام مهاراجا است. این مسکات حال و هوای مهماننوازی هندی را به مهمانان پرواز این ایرلاین معرفی می کند.
گروه پسران تاتا Tata Sons بعد از خرید سهام این برند از لوگوی جدید Air India رونمایی کردند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که لوگوی جدید ویستا نام دارد. در طراحی این لوگو از طراحی پنجره مورد استفاده شرکت هواپیمایی دولتی سابق ایر ایندیا الهام گرفته شده است. لوگوی جدید Air India به گفته صاحبان شرکت نشان دهنده امکانات بی حد و حصر، پیشرفت و چشماندازی جسورانه برای آینده است. همچنین این لوگو ماهیت یک هند جسورانه جدید را به تصویر میکشد.
لوگوی جدید و تحولات اساسی برند ایرایندیا Air India
مسافران میتوانند لوگو و طراحی جدید را در ماه دسامبر ( اواسط شهریور) بر روی هواپیماهای جدید Air India ببینند. کمپبل ویلسون، مدیر اجرایی ایر ایندیا گفت: «ما در میانه یک تحول کامل هستیم تا نقش خطوط هوایی شاخص هند را دوباره به تصویر بکشیم.»
ویلسون گفت: «برند جدید و متحول شده ما منعکسکننده جاهطلبی برای تبدیل ایر ایندیا به یک خط هوایی در کلاس جهانی است. این برند به مهمانان از سراسر جهان خدمات ارائه میدهد. این نشاندهنده یک هند جدید با افتخار در صحنه جهانی است.»
ایر ایندیا جدید جسور، مطمئن و سرزنده است. این برند همچنین عمیقاً ریشه در تاریخ و سنتهای غنی هندیها دارد. به طوری که مهماننوازی هندی را به معیاری جهانی برای استانداردهای خدمات تبدیل میکند.
ویلسون گفت: «ماهاراجا» مسکات نمادین، که برای دههها به عنوان طلسم ایرایندیا مورد توجه بود، همچنان بخشی از سفر این شرکت هواپیمایی در آینده خواهد ماند.
«در حالی که تعداد زیادی هواپیما سفارش دادهایم باید ناوگان فعلی خود را نوسازی کنیم و به سطح قابل قبولی برسانیم. کار بسیار سختی خواهد بود، اما مسیر روشن است. ما میدانیم که میخواهیم کجا باشیم. لوگوی جدید نمایانگر دیدگاه جسورانه کنونی ماست.»
پنجره ای رو به امکانات
این شرکت هواپیمایی در بیانیهای اعلام کرد: « لوگوی جدید Air India شکل نمادین پنجره هندی که در طول تاریخ مورد استفاده ایر ایندیا بود، دوباره به یک قاب پنجره طلایی که استعاره از پنجره ای از امکانات است، تبدیل میکند.»
با اذعان به اهمیت تجربه کاربر، این شرکت هواپیمایی گفت که سرمایهگذاریهای قابل توجهی برای ارتقای خدمات خود انجام میدهد. این شرکت، موقعیت خود را به عنوان ایرلاین ترجیحی برای سفرهای داخلی و خارجی تقویت میکند.
سرمایه گذاران این شرکت همچنین از راهاندازی یک وبسایت جدید و یک اپلیکیشن موبایل برای ارائه سفرها به شکل آنلاین برای مسافران خبر دادند. این تحولی جامع در بخش دیجیتال این شرکت هواپیمایی است.
از تاریخ ژانویه 2022 (اواخر سال 1400) که پسران تاتا، با برنامهریزی قبلی خطوط هوایی ایرایندیا را خریداری کرده اند، تغییرات گسترده ای در سرتاسر این برند ایجاد شدهاست.
منبع: +