برندگان جایزه سال استیکر مشخص شدند

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان «جایزه سال استیکر» عصر دوشنبه ۳۰ دی، با حضور میثم عسگری، مدیرعامل آیگپ و رئیس جایزه‌ی سال استیکر، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر مسابقه، بهرام عظیمی، رئیس هیئت‌داوران، پرویز کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و محمدمیثم میثمی، مدیر فرهنگسرای اندیشه در آمفی‌تئاتر این فرهنگسرا برگزار شد.

دبیر «جایزه‌ی سال استیکر» در بخشی از این مراسم با اشاره به ایرانی‌بودن آثار گفت:

در داوری آثار این جایزه، ایرانی‌بودن، امکان کوچک‌کردن اندازه‌ی اثر ضمن حفظ ویژگی‌های آن، کنارهم‌ چیده‌شدن آثار و امکان انتخاب مردم و کاربران و انتقال حس درست به مخاطب، دیده‌شدن آثار در پس‌زمینه‌های مختلف، تکنیک طراحی استیکرها و سلیقه‌ی داوران در قضاوت و داوری نهایی این آثار تأثیرگذار بود. تصویرسازی و طراحی‌ها بسیار عالی بود و اگر مسابقه‌ی دیگری مثل تصویرسازی یا کاریکاتور بود، بسیاری از آثار برنده می‌شدند؛ اما به همان دلایلی که ذکر کردم، بسیاری از آن‌ها در ردیف برگزیده‌ها نبودند.

بهرام عظیمی، رئیس هیئت‌داوران جایزه‌ی سال استیکر، نیز در سخنان کوتاهی بیان کرد:

این مسابقه جزو معدود مسابقه‌ها و شاید بعد از جشنواره کاریکاتور، تنها رویدادی باشد که آثارش برای عامه‌ی مردم درک‌پذیر است. جایزه‌ی سال استیکر را می‌توان عامه‌فهم‌ترین جشنواره‌ی هنری دانست که تاکنون برگزار شده است؛ چراکه از کودک پنج‌ساله تا افراد کهن‌سال می‌توانند با تصاویر آن ارتباط برقرار کنند.

این هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به مبالغ جوایز این مسابقه گفت:

مبلغ جوایز این مسابقه رقم درخورتوجهی است که به برگزیدگان اهدا می‌شود. این در حالی است که برخی از مسابقه‌ها که صاحبانش سرمایه‌های بسیار کلانی در کشور دارند، تنها دومیلیون تومان برای برگزیدگان اول مسابقه‌های خود در نظر می‌گیرند. این مسابقه علاوه‌بر داشتن جوایز بسیار ارزنده برای برگزیدگان، وجه معنوی دارد؛ چراکه این استیکرها دست‌به‌دست می‌چرخند و همه‌ی مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و این احساس بسیار لذت‌بخشی است.

رونمایی استیکرهای متحرک در پیام‌رسان آیگپ

اهمیت استیکرها در دنیای مجازی و درآمدزایی آن‌ها به‌عنوان صنعت، موضوع سخنان مدیر فنی آیگپ بود. وی در‌این‌باره گفت:

در دنیای ارتباطات نوین، استفاده از استیکرها در حال رشد است و تا سال ۲۰۲۵، ‌افزون‌بر ۱۸۹ بیلیون دلار کالای دیجیتال در دنیا فروخته می‌شود که استیکرها نیز بخشی از این کالاهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

در پایان سخنان او، نسل دوم استیکرهای پیام‌رسان آیگپ رونمایی شد که باتوجه‌به زیرساخت‌هایی که برای آن‌ها طراحی شده است، همه‌ی پلتفرم‌ها را پوشش می‌دهند.

برگزیدگان مسابقه‌ی سال استیکر در بخش پایانی مراسم معرفی شدند و جوایز آن‌ها اهدا شد.

  • علی‌رضا پاکدل و مهدی عزیزی و محمد افلاک سه برگزیده‌ی ویژه‌ی هیئت‌داوران بودند که لوح تقدیر و دومیلیون تومان جایزه‌ نقدی دریافت کردند.
  • عاطفه گلشاهی جایزه‌ی اول و ۱۳ میلیون تومانی این مسابقه را ازآنِ خود کرد.
  • شهاب جعفرنژاد جایزه ۱۰ میلیون تومانی را به‌خود اختصاص داد.
  • شادی دلپاک جایزه‌ی سوم و ۷ میلیون تومانی را دریافت کرد.
  • جایزه‌ بخش نگاه مردمی مسابقه نیز به آیدین ارجمندی اهدا شد که شامل ۵ میلیون تومان وجه نقد بود.

به تمام راه‌یافتگان به نمایشگاه مبلغ دومیلیون تومان اهدا شد که این مبلغ به جایزه‌ برگزیدگان نیز اضافه می‌شود.

منبع