انتشار کتاب لوگو تايپ‌های ايرانی

کتاب های لوگو تايپ‌هاي ايراني (1) و (2) توسط نشر آبان منتشر شد. این کتاب در دوجلد در قطع خشتی توسط بهرام عفراوی تنظیم شده است. نشر آبان در متنی ضمن معرفی این کتاب، بیان کرده است: « به ‌طور معمول طراح گرافیک یا هر علاقه‌مند دیگری، زمانی به سراغ کتاب لوگوتایپ‌های ایرانی می‌آید که سفارشی در کار باشد. در غیر این ‌صورت قصد نگاه کردن تفننی به کتاب را دارد یا می‌خواهد با آثار یک طراح گرافیک خاص در زمینه لوگوتایپ آشنا شود.
چون احتمال حالت نخست بیش از بقیه است، همان اولی را بررسی می‌کنیم. طراح گرافیک در ابتدا از شیوه‌های طراحی لوگوتایپ اطلاع پیدا می‌کند (شرح کامل را در جلد اول کتاب ملاحظه کنید). روش‌های معمول برای رسیدن به لوگوتایپ را از نظر می‌گذراند و با ایده تا اجرای چند لوگوتایپ در عمل آشنا می‌شود. بعد از آن دو حالت اتفاق می‌افتد؛ یا می‌خواهد حروف لوگوتایپ مورد نظر خود را جستجو کند، یا موضوع را.
در حالت اول می‌توان حروف مورد نظر را (همان‌ طور که لوگوتایپ از اعداد و حروف «الف» تا «ی» مرتب شده‌اند) یافت و ایده‌یابی کرد.
در حالت دوم می‌توان از فهرست آخر کتاب که به شکل موضوعی ارائه شده است و اعدادی که به شمارۀ لوگوتایپ اشاره می‌کنند، استفاده کرد.
اگر به دنبال لوگوی طراح مشخصی می‌گردید باز هم می‌توانید از نمایه طراحان آخر کتاب استفاده کنید.»

این کتاب‌ها، هم‌اكنون با قیمت 280000 ریال ( جلد اول) و 260000 ( جلد دوم) در اختيار پژوهشگران و دانشجويان گرافيك و طراحي حروف و ساير علاقه‌مندان به هنر قرار دارد.