افـسـانـه آلاس

اساطیر و افسانه‌ها، رویایی‌ترین بخش فرهنگ هر کشور و نشانه‌ای از غنی و کهن بودن تاریخ آن سرزمین هستند.
افسانه‌ها، جذابیت‌های رنگارنگ و متنوعی دارند و مثل گنجینه‌ای گرانبها، قصه‌ها و آرزوهای تمامی مردم دنیا را به وسعت تاریخ در دل خود پنهان کرده اند.
دنیای زیبای تصویرگری، فرصت خوبی برای به تصویر درآوردن این فضای پر راز و رمز است.
تلاش «نجوا عرفانی» تصویرگر جوان، برای به تصویر کشیدن و تجسم این فضا ، جالب توجه و ستودنی از آب در آمده است.
او با استفاده از المان‌های باستانی و نوع نگرش خودش به عنوان یک هنرمند، آثاری خلاق و راز آمیز خلق کرده و توانسته جهان افسانه را به خوبی در آثارش منتقل کند.
نجوا متولد 1363 و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران است. کتاب های زیادی را تصویرگری کرده و در چندین جشنواره داخلی و بین المللی هم برگزیده شده است.

وی راجع به آثارش می گوید: تصویرسازی برای من به تصویر کشیدن رویاها و واقعیت های زندگی بود، مجالی برای آفریدن و نشان دادن دنیایی که از کودکی با قصه‌ها و افسانه‌ها در ذهنم ساخته شده بودند. داستان‌های پریان و افسانه‌های قدیمی ایرانی و تصاویر کتاب‌ها، این علاقه را در من ایجاد میکردند. میخواستم جهانی را به تصویر بکشم که، گرچه بازنمایی دقیق زندگی نبود ولی ریشه در حقیقت آن داشت. فرشته‌هایی که بر روی زمین زندگی میکنند، فصل بهاری که در هیبت انسانی از راه میرسد و گل ها و درخت ها و صخره‌ها‌یی که آواز میخوانند، لباس میپوشند و لبخند میزنند… جدال دایمی مهر و کین که همیشه با پیروزی مهر به انتها میرسد.
در آثار نجوا، نوعی بی وزنی و خلسه احساس می‌شود و انگار شخصیت‌ها در فضایی بی‌انتها شناور شده‌اند. این نکته البته خود به خود باعث ایجاد یک فضای شخصی و تجربی در طرح های او شده است.
در ادامه مجموعه تصویرسازی‌های او برای کتاب «افسانه آلاس» را با هم می‌بینیم.
افسانه آلاس، افسانه ای ایرانی درباره سلسله پادشاهی انشان و جنگ شاهزاده‌گان و نیروهای افسانه‌ای با دیوهاست.

این کتاب توسط نشر منادی ترییت در سال 1392 منتشر شده است.

alas 01  alas 02  alas 03
alas 05  alas 06  alas 04

 alas 07  alas 08  alas 09  alas 011