انيميشن كوتاه درخت

انيميشن كوتاه درخت

انيميشن كوتاه “درخت” ساخته‌ى ساره شفيعى پور، تجسم و تصورى از همين روياهاى زيباى انسانى ست. ساره شفيعى‌پور متولد ٦٠ و كارشناس ارشد انيميشن است. او روايت زندگى يك زن و يك درخت را كه هر دو در يك سرزمين ريشه داده‌اند، به تصوير درآورده است.

تصور جهان بدون جنگ شايد دور از دسترس و واقعيت باشد؛ اما بسيار شيرين است. جهانى كه ظلم و خشونت در آن جايى نداشته باشد و عقايد و فرهنگ ها به وجود يكديگر احترام بگذارند و انسان‌ها، با هر آيينى، تنها به دوستى و عاطفه بيانديشند.
حتى فكر كردن به چنين رويايى، ذهن را روشن و اميدوار مى‌سازد! و با اين وصف، به تصوير كشيدن چنين رويايى مى‌تواند به مراتب شيرين تر و زيباتر باشد.

در این فیلم درخت، نماد فرهنگ، سنت و باورهای مردم یک سرزمین است که در وجودشان ریشه دوانده است. جنگ‌ها آغاز می‌شوند و روزی هم به پایان می‌رسند؛ اما آن چه در یک سرزمین در طی قرن‌ها ریشه دوانده، هم چون درختان سرو کهنسال، سبز می‌ماند و به زندگی ادامه می‌دهد.
ایده فیلم بر اساس درختان کهن چند هزارساله که در شهر ابرکوه در استان یزد و روستای دیباج استان سمنان وجود دارد شکل گرفت و بعد از ایده پردازی، به فيلم حاضر تبديل شد. دخیل‌های بسته شده به این درختان که در انيميشن هم استفاده شده، نشان از احترام خاص مردم منطقه به این درختان بوده و سبز بودنشان بعد از حدود پنج هزارسال، نشان از مقاومتشان در برابر سختی‌های زندگی دارد.

انيميشن كوتاه “درخت” به سفارش انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با موضوع جهان عاری از جنگ ساخته شده است و تاكنون در جشنواره‌هاى متعدد داخلى و بين‌المللى شركت نموده و برنده جايزه‌ى بهترين انيميشن (Long Day Short Film Festival 2014 (US شده است.

عوامل ساخت انيميشن كوتاه “درخت“” از اين قرار است:

کارگردان: ساره شفیعی پور
نویسنده: معین صمدی
انیماتور: رسول شیری
تصویرساز: مهدی شیری
موسیقی: میلاد موحدی
صداگذاری: آرمین بهاری
جلوه های ویژه: سعید قلی زاده
ناظر پروژه: علیرضا گلپایگانی
تهیه شده در: استودیو رای آوین

در ادامه توجه شما را به دیدن مجموعه اتودها، صحنه‌ها و بخشی از ویدئوی این پروژه دعوت می‌کنیم:

 

 

انيميشن كوتاه درخت

انيميشن كوتاه درخت    انيميشن كوتاه درخت  انيميشن كوتاه   انيميشن كوتاه  
    انيميشن كوتاه انيميشن كوتاه     ساره شفيعى پور ساره شفيعى پور ساره شفيعى پور  ساره شفيعى پور
ساره شفيعى پور    ساره شفيعى پور