انیمیشن‌های خلاقانه بسازید

اگر می‌خواهید از قدرت فیلمبرداری گوشی خود برای ساخت انیمیشن استفاده کامل ببرید حتماً اپلیکیشن Motion – Stop Motion Camera را روی گوشی خود نصب کنید. در واقع این برنامه بهترین راه برای ساخت ویدئوهای Stop Motion است.
استاپ موشن در واقع یک روش خلاقانه فیلمبرداری است که در آن به جای اینکه به دنبال خلق سوژه‌های ویژه و خارق‌العاده برای فیلمبرداری باشید می‌توانید با جابه‌جایی سوژه‌ها آن طور که می‌خواهید یک ویدئو خلاقانه بسازید. نحوه ساخت فیلم به کمک این اپلیکیشن بسیار ساده است فقط شما باید چند قانون را رعایت کنید.
اول از همه دوربین را باید در یک جای ثابت بگذارید. بعد از اینکه کادر ثابت خود را انتخاب کردید حالا سوژه‌های خود مانند یک عروسک، انسان، گل و… را در این کادر ثابت قرار دهید. حالا به سوژه مورد نظرتان حرکتی را که می‌خواهید بدهید و آن را در فریم Motion به ثبت برسانید.
هیچ محدودیتی برای ثبت فریم در برنامه Motion نخواهید داشت و این یعنی می‌توانید برای جذاب و واقعی‌تر کردن انیمیشن هر چند حرکتی که می‌خواهید را به سوژه خود بدهید. امکان ضبط ویدئو به صورت تایم لپس از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است. Motion – Stop Motion Camera به صورت رایگان از طریق گوگل‌پلی در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. اما به عنوان کاربران سیستم عامل ios برای ثبت فیلم به صورت یک انیمیشن می‌توانید از برنامه Stop Motion Studio کمک بگیرید.
این برنامه نیز مانند برنامه اندرویدی عمل می‌کند و بجز این‌ها امکان اضافه کردن جزئیات بیشتر به انیمیشن شما مانند متن، صوت و فایل‌های موسیقی را هم دارد. همچنین بعد از پایان کار می‌توانید کارخود را به شکل فایل‌های ویدئویی یا GIF در گوشی ذخیره کنید. این برنامه علاوه بر اینکه در اختیار کاربران سیستم عامل IOS به صورت رایگان قرار گرفته، برای کاربران سیستم عامل اندروید و ویندوزفون هم قابل دریافت است.

منبع