انیمیشن ایرانی در راه اسکار

فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سمانه شجاعی با راهیابی به جشنواره فیلم لس‌آنجلس، به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم لس‌آنجلس، 19 تا 27 خرداد 96 در آمریکا برگزار می‌شود و انیمیشن «اکتسابات انتسابی» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه انیمیشن این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

جشنواره لس‌آنجلس از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم در آمریکاست که فیلم‌های منتخب کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن این جشنواره به جایزه اسکار معرفی می‌شوند.

پیش از این، اعلام شده بود که «اکتسابات انتسابی» در بخش مسابقه دانشجویی پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن انِسی (Annecy) به نمایش درمی‌آید. این جشنواره که از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن جهان است طی روزهای 22 تا 27 خرداد در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

این فیلم منتخب در دو جشنواره بین‌المللی «آنکا» اسلواکی و «فلوریدا» آمریکا نیز هست که به ترتیب در تیر و مرداد 96 برگزار می‌شوند.

داستان فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ پیر پسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی بوده و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد، اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ جدید به روایت گروتسک (طنز تلخ) در انیمیشن با تصاویر رئال است.