لیما

انیمیشن کوتاه لیما

«لیما» یک انیمیشن كوتاه درام و احساس برانگيز است که به رابطه عاطفی بین يك پدر و پسر در فضایی سورئال می پردازد. کاراکتر اصلی -لیما- سعی می کند با تکرار خاطرات پدر از دست داده اش یاد او را زنده نگه دارد؛ تا اینکه خود او به تدريج پیر می شود…

انیمیشن لیما كه با تكنيك استاپ موشن ساخته شده؛ حاصل تلاش یک تيم انيماتور و طراح به نام «گروه هلاچین» در شهر رشت است.
آن ها در مورد نحوه شكل گيرى اين انيميشن مى گويند: «پروسه ساخت این انیمیشن ١٤دقیقه ای بعد از حدود ٣٠ ماه کار پر فراز و نشیب و با وجود مشکلات فراوان از جمله کمبود متریال و تجهیزات به پایان رسید.

ما یک سال قبل از شروع کار را صرف تحقیق و ساخت تجهیزات کردیم و حدود ١٠ ماه هم مشغول ساخت دکور، صحنه و عروسک ها بودیم. بقيه اين مدت هم صرف انیمه، تصویر برداری، کامپوزیت، جلوه های ویژه و همچنین موسیقی شد.

از اولین روزهایی که مشغول طراحی استوری برد لیما بودیم برای ما مشخص بود که موسیقی این کار از اهمیت زیادی برخوردار است و مى بايد بخشی از روایت داستان را به عهده بگیرد. به همين علت با دوستان زیادی در داخل کشور در این مورد صحبت کردیم و از آنجایی که تصمیم داشتیم موسیقی این کار هویت بین المللی داشته باشد؛ نهایتا با نوازنده پیانو و رهبر ارکستر ایسلندی stein thor برای ساخت موسیقی اين اثر به تفاهم رسیدیم.»

لیما تاکنون موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن بالای ١٠ دقیقه و بهترین کارگردانی هنری از Festival Brasil Stop Motion ،  جایزه بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی متن از جشنواره AsiFF Fall ’15 نیویورک،انیمیشن و جایزه بهترین کارگردانی هنری از جشنواره Festival Internacional Brasil Stop Motion ، لوح افتخار آسیفا ایران از سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شده و همچنین در جشنواره های متعددى از جمله: Nomination for Best Story of Baros International Animation Festival (BIAF) 2015 و Internacional de Cine de Gualeguaychú 2015 / Zoom festival  POLAND 2016 حضور داشته است.

عوامل:
نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان، انيماتور و ساخت عروسک و صحنه: افشین روشن بخت، وحید جعفری/ تصویربردار: امیر حسین عابد/ تدوین و کامپوزیت: جواد شریعت پناه/ جلوه‌های ویژه: افشین روشن بخت، مهدی یعقوبی/ پوشش عروسک‌ها: آزیتا بردجی/ طراحی شخصیت: وحید جعفری/ صداگذار: افشین روشن بخت


وحید جعفری وحید جعفری
انیمیشن-نیما-روزرنگ (8)  انیمیشن لیما

 لیما لیما
لیما
image 
imageimageimage