اینستاگرام بالاخره از رابط کاربری جدید اپلیکیشن خود به همراه لوگوی جدید خود رونمایی کرد.
چند هفته پیش اخباری مبنی بر آزمایش رابط کاربری جدید که میتوان آن را سیاه و سفید دانست منتشر شده بود اما ظاهرا اینستاگرام برای جبران این موضوع و شگفتزده کردن کاربران لوگوی معروف خود را نیز تغییر داده و در عین حال برای جبران رابط کاربری سیاه و سفید خود لوگوی خود را به دریایی از رنگ تبدیل کرده است.
لوگوی جدید اینستاگرام در واقع از همان لوگوی قبلی الهام گرفته شده اما این بار آیکون دوربین سادهتر شده و طرحی رنگین کمانی به صورت گرادیانت از داخل لوگو گذشته است. اینستاگرام البته به صورت همزمان لوگوهای سایر اپلیکیشنهای خود شامل هایپرلپس، لیاوت و بومرنگ را نیز دستخوش تغییر کرده است.
طراحی رابط کاربری جدید با آن طرح سیاه و سفید را میتوان تلاش اینستاگرام برای تمرکز بیشتر کاربران بر روی تصاویر و ویدئوها و نه اپلیکیشن و برجسته کردن تصاویر و محتواهای متمایز و گوناگون دانست.
در این رابط کاربری تغییری در استفاده از اپلیکیشن و سایر چیزها مانند نحوه نمایش پستها ایجاد نشده و اینستاگرام همچنان از همان روش برای به اشتراکگذاری بیش از 80 میلیون عکس و ویدئو در روز استفاده میکند!
رابط کاربری قبلی اینستاگرام سرشار از رنگهای مختلف بود و البته رنگ آبی به صورت غالب در ان بکار گرفته شده بود و حالا رابط کاربری جدید با این طرح سیاه و سفید کاملا سادهسازی شده است تا پستهای کاربران جلوهی بهتری داشته باشند.