Big Hero 6

برنده بهترين انيميشن اسكار ٢٠١۵ / Big Hero 6

انیمیشن «٦ قهرمان بزرگ» (Big Hero 6 )؛ برنده بهترين انيميشن اسكار ۲۰۱۵ پروژه دیدنی امروز روزرنگ است. همراه ما باشید:

بدون شک مدت‌هاست هنر «انیمیشن» عضوی مهم و جداناپذیر از دنیای سرگرمی، هنر و تجارت شده است و با جذابیت‌هاى بى‌شمارش، هر مخاطبى را شیفته خود می‌کند.
گرافیک، تکنولوژی و تصویرسازی از تخصص‌های مورد نیاز و اساسی اين صنعت عظيم بوده و بخشی از چرخه‌ى آن را شكل مى‌دهد. ارتباط تنگاتنگ و درهم تنيده‌ى این گرایش‌ها، دلیل خوبی‌ست که ما نیز به آن بپردازیم؛ پس از اين به بعد  شاهد پست‌هایی با موضوع انیمیشن در «روزرنگ» خواهید بود.

هشتاد و هفتمین مراسم اسکار از طرف آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امريكا “AMPAS” در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۵ میلادی ( سوم اسفندماه) در سالن تئاتر دالبی هالیوود لس‌آنجلس برگزار شد و مجسمه هاى طلايى اسكار به بهترین‌های صنعت سینماى ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ اهدا شد.

انیمیشن «٦ قهرمان بزرگ» (Big Hero 6 ) به کارگردانی و تهیه کنندگی «دان هال»، «کریس ویلیامز» و «روی کونلی» در میان رقبای قدرتمندی مانند «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲» و «غول های جعبه ای» برنده بهترین فیلم انیمیشن شد. این فیلم روایتگر قهرمانانی است که سالیان درازی در ساخته های دیزنی تماشایشان کرده‌ایم.

فیلم با کارگردانی مشترک دان هال و کریس ویلیام ساخته شده است. آن ها به طور اتفاقی به کتاب کمیک نه چندان معروفى از “Marvel”برخورد مى كنند؛ هال در اين مورد مى گويد: «من بسيار علاقه مند بودم تا دنیای «استودیو مارول» را بررسی کنم و یکی از پروژه هایی که پیدا کردم شش قهرمان بزرگ نام داشت. قبلا راجع به آن هرگز چیزی نشنیده بودم، اما عنوان و تاثیرات ژاپنی اش را دوست داشتم؛ به نظر واقعا عالی بود!

«استودیو دیزنی» فیلم سازان را تشويق كرد تا فرصت موجود را از آن خودشان کنند. آن ها تصمیم گرفتند که فیلمنامه را به منبع اصلی محدود کنند اما این ایده که بخواهند دنیای خودشان را خلق کنند بسیار وسوسه انگیز بود. پس تصميم گرفتند براساس داستان اصلى، فيلمنامه ى مستقل خود را طراحى كنند.

داستان در شهر پر جنب و جوش «سانفرانسوکویو» که نامی برگفته از تاثیرات شرق و غرب است، آغاز می شود. «دان هال» مى گويد: «به این فکر بودم فیلم را از سان فرانسیسکو که به نظر عالی بود شروع کنم؛ اما عقیده ام بر این بود که چه می شود اگر سان فرانسیسکو و توکیو تلفیق شود؟ این فکر برای آغاز کار جالب تر، با نشاط تر و شگفت انگیزتر به نظر می رسید. از این رو تصاویرى از دو شهر را که از لحاظ هنری کاملا متفاوت بودند تلفیق و طراحى كرديم و جالب است كه اين مکان براى شروع داستان بسیار عالی به نظر می رسید»

در پی الهام بخشی از «سان فرانسیسکو» و «توکیو» تيم سازنده، چندین بار به این دو شهر سفر کردند. آسمان خراش ها و سبک معماری منابع خوب و گویایی بودند. گروه طراحان صحنه و كارگردانى، با تاثير از جزيياتى همچون پوشش های درب هاى خروج اضطرارى، ورودى هاى خيابان ها و بزرگراه ها، كفپوش پياده روها، رنگ هاى سطح شهر و ریزه کاری های ساختمان ها، شهر محل زندگى «هيرو» و دوستانش را طراحى كردند.

برنده بهترين انيميشن اسكار
برنده بهترين انيميشن اسكار
برنده بهترين انيميشن اسكار
برنده بهترين انيميشن اسكار
Big Hero 6
project_image01
Big Hero 6
Big Hero 6
Big Hero 6