برگزيده پوسترهاى نمايشگاه «تجربه»

ديده شدنِ هر چه بيشتر رویدادها و نمایشگاه‌های گرافیک فارغ از بحث کیفى، به سود هنر گرافیک و ترويج بيش از پيش سواد بصرى جامعه خواهد بود. شکی نیست که کیفیت مهمترین فاکتور برای همه ماست اما از این نکته ظریف هم نمی‌توان غافل شد که کمیت نیز در جايگاه خود، یک موضوع اثر گذار در جامعه است. نمایشگاه‌های گروهی و جمعی نمایش تجربیات است و «تجربه» سعی نموده در سومین حرکتش، آخرین تجربیات دانش آموختگان و دانشجویان موسسه آموزش عالی فردوس مشهد را به نمایش بگذارد. تلاش برای برپایی چنین رویدادهایی به عناوین مختلف، قابل تقدیر است و گوشزد کردن این نکته خالی از لطف نیست که علاقه‌مندان به هنر گرافیک اکنون بیش از گذشته متوقع شده‌اند و چیزی جز خلاقیت و نو‌اوری آن‌ها را اقناع نمی‌کند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا گزیده‌ای از پوسترهای سومین دوره از نمایشگاه پوسترهای تجربه را که به صورت اختصاصی در اختیار روزرنگ قرار گرفته مرور کنیم.
این رویداد از  تاريخ ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت در نگارخانه رضوان مشهد برپا بود.

هيات انتخاب آثار: کاظم خراسانی / احسان مهدوی/ داوود مرگان
دبیر نمایشگاه: کاظم خراسانی
دبیر اجرایی: حسین اسکندری



مهسا ذبیح اللهی  مهسا ذبیح اللهی

محمد افشــــار  محمد افشــــار
محمد افشـار  محمد افشــــار

علیرضا صفرزاده  علیرضا صفرزاده

مریم بهمدی  مریم بهمدی

محمود بــازدار  محمود بــازدار

یگانه طلوع  یگانه طلوع

نجمه صادقی  نجمه صادقی

مهناز ناصری  مهناز ناصری

مریم فخرتوکلی  مریم فخرتوکلی

مهدی اشکانی  مهدی اشکانی

علیرضا بیت اللـهی  علیرضا بیت اللـهی

علیرضا بیت اللهی  علیرضا بیت اللـهی

محمود بازدارمحمود بازدار

عـلی یاراحمدی  عـلی یاراحمدی

علی یـار احمدی  عـلی یاراحمدی

علی جعفرخوانی  علی جعفرخوانی

علی ریحانی  علی ریحانی

حامــدمحمدیان  حامــدمحمدیان

علی عبـد الله زاده  علی عبـد الله زاده

ساناز پرهیزی  ساناز پرهیزی

سحرمشایخی  سحرمشایخی

اکرم وفائی  اکرم وفائی

الهام محمدزاده الهام محمدزاده

جواد صابریجواد صابری

 

 

Tajrobe 70-100


image 
imageimageimage
    1. اتفاقا من با پوشش اين رويدادها موافقم، اين ها انعكاس آنچه كه هست و آنچه انجام ميشه رو نشون ميده، كيفيت يه هم چين سايتى به كيفيت كار طراحان ايرانى ديگه وابسته ست. اوردن اين نمايشگاه ها اينجا مثل اوردن زير ذره بينه، نقد اون ، استقبال از اون و يا عدم استقبال باعث تلنگر زدن به بقيه خواهد بود.

    2. من هم با فرمایش شما موافق نیستم . برای شخص من اینکه از نتیجه یک رویداد اطلاع پیدا کنم این بهترین پوشش خبریه . اینکه ببینی چه کارهایی در جشنواره راه یافته ، سلیقه داوران رو بدونی و نمونه کار ببینی . عادت داشتیم بگن این نفرات راه یافتن اینا برنده شدن !!! خوب که چی ؟‌بعد تازه سرچ میکردی کارهای نفر اول رو ببینی هیچی ازش پیدا نمیکردی !!‌اما الان به لطف روزرنگ اینطور نیست میفهمی نتیجه چی شد و کاری که موفق به دریافت جایزه شده چه ریختیه ؟ من به نوبه خودم تمام قد سپاسگذارم . ممنونم . متشکرم و مرسی.

    1. با سلام خدمت دوست عزیزم پوسترهایی که جناب عالی میفرمایید تکرار…!! از بین حداقل500 تا پوستر انتخاب شده و کسانی که کار هارو انتخاب کردن در کشور ما بسیار شناخته شده هستن و حرفی برای گفتن دارن و انقدر سواد دارن که کار های تکراری رو که جناب عالی میفرمایی انتخاب نکنن و تکرار چند کار مختلف از اشخاص مختلف به مراتب بهتر از چند کار مختلف از یک شخص است . ممنونم از نظرتون.

      1. خیر دوست عزیز! شما بفرمایید اصلا 500 هزار تا کار بوده و اصلا زاگمایستر و گلیزر و امثالهم انتخاب کردن کارها رو! خوبه؟! کار تکراری، تکراریه عزیزم! با تعداد و هیات انتخاب بسیار شناخته شده (که البته من اعتراف میکنم هیچ کدوم از اعضای هیات انتخاب رو نمیشناسم فقط اسم یکیشون رو قبلا شنیده بودم) چیزی عوض نمیشه!

        1. با سلام خدمت دوست عزیز اگه شما فکر میکنید کار ها تکراریه من هیچ حرفی ندارم در مقابل شما صاحب نظران ،ودر رابطه با داوران ، در ایران ما نه زاگمایستر هست و نه گلیزر… و داوران عزیزی که لطف کردن نظراتشونو در رابطه با پوستر ها بیان کردند انقدر آگاه هستن که مثل بعضی داوران عزیز… حداقل کار کپی برابر با اصل رو انتخاب نکنن ،گذشته از این حرف ها احساس میکنم شما برچسب نمایشگاه رو به درستی نخواندید ،نمایشگاه پوستر های تجربی دانشجویان ، نه نمایشگاه ده گرافیست برتر دنیا . ممنونم از نظرتوندوست عزیز.

  1. فارغ از کیفیت این کارها که دوستان بهش اشاره کردن، سوال من اینه که دوستان که میخوان کارهاشون رو به نمایش بذارن چرا برچسسب فلان دانشگاه غیرانتفاعی رو میزنن روی نمایشگاه؟! این کارها آیا دانشجویی هستن؟ آیا مثلا حاصل کلاس پوستر این مؤسسه اس؟ خب رو و راست بگید میخوایم نمایشگاه محفلی و دورهمی داشته باشیم واسه یه خط روزمه اضافه! دیگه چرا لقمه رو می پیچونید؟! من این ولع برخی رو برای نمایشگاه رفتن درک نمیکنم! عزیز من شما کیفیت کارت رو بالا ببر به خدا همه خواهند فهمید نیازی نیست هفته ای یه نمایشگاه بذارید و خبرشم پر کنید تو وب.
    روزرنگ ازت خواهش میکنم صرفا نمایشگاه های با فراخوان سراسری و بین المللی رو بذار تو سایت.
    ببخشید عصبانی بودم!!! (:
    این دوست ناشناس راست میگه کیفیت سایت رو پایین نیار عزیزم!

    1. با سلام. همانطور که در توضیحات گفته شده، این نمایشگاه آثار دانشجویان در کنار دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این موسسه بوده و هیچ جا ذکر نشده که حتما در کلاس های این موسسه تولید شده و امسال هم برای سومین سال موفق به این نمایشگاه با همه ی سختی ها و آذار و اذیت ها شدیم.

  2. دوستان من هم با نظر بعضی دوستان کاملا موافق هستم / خدایش کارها کاملا یه نواخت هستش / حداقل یه خورده خلاقیت به خرج می دادید / با این حال خسته نباشید ویژه به کاظم خاااااااااااااان خراسانی بزرگ و حسین اسکندری عزیز

  3. سلام ودرود بر تیم روزرنگ
    کار اقای افشار برای تئاتر خرمگس بسیار خوبه

    فکر میکنم که باید بخش نظرات رو بردارید که سایت شمارو شبیه تالار گفت و گو کرده که به نظر من کار حرفه ای نیست

    1. مشکل از شماست که گنجایش و ظرفیت فضای گفتگو رو ندارین. میخوایین هیچ صدای مخالفی شنیده نشه و نمیدانید که در دنیای امروز شعار ذهنهای بزرگ این است:
      زنده باد مخالف من!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *