برگزیدگان دومین دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور

مراسم اهدا جوایز دومین دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور عصر جمعه 21 مهر 1396 در خانه هنرمندان برگزار شد. مهمانان خارجی این مراسم که از برگزیدگان مهمترین جوایز جهانی در زمینه طراحی بسته بندی از کشور ارمنستان بودند، نیز در این مراسم حاضر بودند و سخنرانی کردند.

استفان آوانسیان: ما استودیوی شجاعی هستیم که با مشتری‌های باجرأت کار می‌کنیم
در این مراسم استفان آوانسیان طراح هنری و برند استراتژیست استودیو Back Bone Branding  گفت: « ما چند روزی که در ایران هستیم دریافتیم که فرهنگ غنی‌ای دارید و تحت تاثیر قرار گرفتیم. می‌دانیم که با داشتن چنین فرهنگی غنی‌ای، چشمه‌هایی یافت می‌شود که می‌‎تواند ایده‌های منحصر بفرد خلق کردو این برای ما افتخار بزرگی است.»

استفان آذریان: با ریشه‌های فرهنگی ایران آشنا هستم
همچنین استفان آذریان موسس Back Bone Branding درباره شروع و شیوه کارش گفت: «من 15 سال است که به دیزاین مشغول هستم و با یک آرزو زندگی می‌کنم که یک سری واقعیت‌ها را تغییر بدهم که با آنها موافق نیستم. به جز این آرزو یک آرزوی خیلی بزرگتر هم دارم که آن این است که بتوانم برای مردم و کشورم مفید و موثر باشم. من با خاک کشورم غنی هستم. من فعالیت‌هایم را با یک آرزو شروع کردم و آن بک بن شد. بک بن همان تیمی است که افرادش روز و شب آرزوهایشان را با هم به اشتراک می‌گذارند برای رسیدن به آن فعالیت می‌کنند. در دوران دانشجویی من زیاد تجربه می‌کردم و آرام آرام اینها بعدها به واقعیت پیوست و روی تمبرها و سایر چیزها از آن استفاده شد. در دوران دانشجویی جایزه برندپری چین را به خودم اختصاص دادم. فرنیچر و طراحی های اینچنینی انجام می‌دادم و اینها تمرینات من بود. در دوران تجربه یک سری طراحی‌ها را روی آبمیوه و از این دست داشتم که بعدها مشتری خود را پیدا کرد و سال 2005 به خط تولید رسید و الان یکی از برندهای به نام و گران‌قیمتی است که در ده کشور محصولاتش استفاده می‌شود.»

و سه راز موفقیت استودیوی خود را اینگونه بیان کرد: «اولین موضوع این بود که اگر هدفی داری با تمام وجود به سمتش برو. من متوجه شدم که این کار را انجام ندادم. دومین نفر به من پیشنهاد داد که وقتی داری به اوج موفقیت می‌رسی باید موفقیت بعدی را برنامه‌ریزی کنی. یعنی قبل از رسیدن به موفقیت اول باید برنامه موفقیت بعدی را طراحی کنی و این ربطی به دیزاین یا کار دیگری ندارد و در همه موارد فراگیر است. من متوجه شدم که چرا موضوعات و امکان موفقیت از کنارم گذر می‌کنند اما من در حال افول هستم. سومین نکته، مهم‌ترین چیزی بود که روی من تاثیر گذاشت. ما در دفتر جمع شده‌بودیم و روی این موضوع بحث می‌کردیم و آنجا گفتم که نمی‌توانم در مورد معرفی محصولاتم به بیرون کشور موفق عمل کنم. متوجه شده بودم که راه نجات دادن این کشتی ورود به بازار بین‌المللی بود و این برای من نقطه عطف بود.»

بخش اهدای جوایز دومین دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور
نفرات برگزیده بخش حرفه‌ای:
احسان اکبری برای بسته‌بندی‌های دلاتو (تقدیر شده)خانم ساناز یزدانی از استودیو طراحی Sunstar (تقدیر شده) آیدا جالوسی برای نوشیدنی‌های گازدار آی سیکس (تقدیر شده) احسان اکبری برای طراحی بسته‌بندی آجیل و تنقلات مستر ناتس (برگزیده سوم) آقای محمدی برنده سه میلیون جایزه نقدی، تندیس و گواهی دوسالانه، استودیو ماستر فوده، آدامس صد در صد گیاهی بایودنیت (برگزیده دوم) خانم ساناز فخرآذری برنده 5 میلیون جایزه نقدی، تندیس و گواهی بسته‌ها برای مجموعه بسته‌بندی‌های رستوران ایتالیایی بونو (برگزیده اول)

برگزیدگان بخش خلاقیت‌های تجربی و دانشجویی:
رامین عسگری برای اجرای کرم جرسی (تقدیر شده)آرش هنرور برای بسته‌بندی‌های سفیدآب (تقدیر شده)عسل فرشچی تبریزی برای بسته‌بندی بازی‌های لگو برنده تندیس، دیپلم افتخار و 50 درصد تخفیف دوره آموزشی (برگزیده)مجموعه کامل برچسب نیز به مدت سه ماه این سه نفر را برای تحت آموزش قرار گرفتن با حقوق، مورد حمایت قرار داد. گفتنی‌است مجموعه کامل برچسب اعلام کرد بعد از این دوره سه ماهه این سه نفر می‌توانند به کار خود در این مجموعه ادامه دهند.


بخش نگاه ویژه:
محمد کریمی از استودیو ماستر فوده آدامس بایودنت (تقدیر شده)

بخش استودیو برتر سال:
جایزه برتر به «استودیو آتی بال»