برگزیدگان هشتمین سوگواره هنر عاشورایی را ببینید

برگزیدگان بخش‌های مختلف هشتمین سوگواره هنر عاشورایی، عصر روز دوشنبه ۱۰ آذرماه، معرفی و نمایشگاه آثار این دوره از سوگواره افتتاح شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان، اساتید و هنرمندان تجسمی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد از صاحبان 14 اثر که منتخب 1404 اثر بوده‌اند قدردانی شد .
در سوگواره هشتم، 953 اثر در بخش پوستر، 310 اثر در بخش تصویر سازی و 141 اثر نیز در بخش پرچم به نمایش در آمده است.
بنا به گفته مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، این جشنواره از سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: بر اساس تصمیم دبیرخانه سوگواره، قرار است پس از برگزاری سوگواره امسال، فراخوانی بین المللی صورت بگیرد تا همه هنرمندانی که علاقه مند به شرکت در این سوگواره هستند برای سوگواره آینده آثار خود را ارسال کنند.
برگزیدگان سوگواره هنر عاشورایی در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:
 بخش پوستربا موضوع حماسه عاشورا:
محمدصادق محمدپور ازاستان مازندران با اثر «روزنامه» نفر اول شناخته شد و با اهدای 30000000ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از آن تقدیر شد.
سید محمدهادی قادری از استان قم  با اثر «شفا» حائز رتبه دوم شناخته شد و با اهدای 20000000 ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر به عمل آمد.
نصیر بشری از استان تهران با اثر «حضرت علی اكبر» در رتبه سوم این بخش قرار گرفت و با اهدای 10000000 ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
در همین بخش از آثار نوشین بیجاری از استان تهران با عنوان «تنهای تنها مانده »،  استان آذربایجان شرقی با عنوان «هل من ناصر ینصرنی» و ایمان خاكسار بنی اسدی از استان البرز با اثر «بصیرت» تقدیر شد.

محمدصادق محمدپورمحمدصادق محمدپور

محمدهادی قادریسید محمدهادی قادری

نصیربشرینصیر بشری

نوشین بیجارینوشین بیجاری

جلال پیر مرزآبادجلال پیر مرزآباد

بخش پرچم های سوگواره با موضوع حماسه عاشورا:
میثم نامدار ازاستان تهران با اثر «شفای كربلا» حائز رتبه اول شناخته شد و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی 30000000 ریال شد.
محمد تقی پور از استان تهران با اثر «یا حسین شهید» نفر دوم شناخته شد و با اهدای 20000000 ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر به عمل آمد.
مسلم علم زاده از استان تهران با اثر «هیهات منا الذله» نفر سوم این بخش شد و با اهدای 10000000 ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.

میثم نامدارمیثم نامدار

محمد تقی پورمحمد تقی پور

مسلم علم زادهمسلم علم زاده

بخش تصویر سازی با موضوع حماسه عاشورا:
در این بخش الهه امیر حسینی از استان البرز با اثر «حضرت علی اصغر» رتبه اول را كسب كرد و با اهدای دیپلم افتخار و 35000000 ریال جایزه نقدی از وی تجلیل به عمل آمد.
مقام دوم این بخش به مهدی جوادپور از استان گیلان و با اثر «شش ماهه كربلا» رسید و با اهدای 25000000 ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
راحله كریم بخش نوبر از استان گیلان با اثر «حماسه عاشورا» نفر سوم شناخته شد و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی 15000000 ریال شد.

 الهه امیر حسینی

الهه امیر حسینی

مهدی جوادپورمهدی جوادپور

کریم بخش راحلهراحله كریم بخش نوبر

بخش تصویر سازی با موضوع مادر شهید:
سولماز جهانگیر از استان البرز با اثر «معراج» حائز رتبه دوم شناخته شد و با اهدای 25000000ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
سمیه علیپور از استان تهران با اثر «شام غریبان» رتبه سوم را كسب كرد و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی 15000000 ریال شد.
هیئت داوران این بخش هیچ اثری را شایسته رتبه برتر ندانست.

سولماز جهانگیرسولماز جهانگیر

سمیه علیپورسمیه علیپور

شایان ذكر است، در بخش پوستر و پرچم محمد خزایی، احمد آقا قلی زاده و فرشته سعیدا  و در بخش تصویرسازی نیز ابوالفضل همتی آهویی، محمدعلی بنی اسدی و عصمت افضل طوسی داوری آثار را بر عهده داشتند.
یادآور می شود، نمایشگاه آثار برگزیده هشتمین سوگواره هنر عاشورایی تا 1 دی ماه در گالری شماره 1 خانه عكاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی جهت بازدید مخاطبان دایر است.

 


image 
imageimageimage
  1. وقتی سطح علمی داورا پایینه و دیزاین و فرم رو نمیشناسن همچنین پوسترها و کتیبه هایی راه پیدا میکنه.
    یعنی از این کارها تو بخش پوستر و تصویرسازی کار بهتری نبود ؟

    1. با سلام
      عزیزان من!
      سوگواره پوسترهای عاشورایی هم خیلی وقته که بیشتر به سمت کاریکاتور رفته تا پوسترهای تاثیرگذار
      کی حاضر این پوسترها رو توی خونه یا هیاتش نصب کنه؟؟؟!!
      پرچم ها هم که هر چی کج و کوله تر و شلوغ تر کار کنی بیشتر تر برنده تر میشه!

    2. احسنت
      من یه سوالی دارم از دوستان برگزیده و البته داوران:
      خدا وکیلی برید یه اسپانسر پیدا کنید که حاضر بشه این آثار فاخر رو چاپ کنه و بین مردم توزیع کنه
      اگه پیدا کردید من گرافیک رو می بوسم و دست و پای شما را نیز!

  2. نفرات اول و دوم بخش پوستر ،کارهای خوبی بود ! نفر سوم واقعا این کاره یه هنرستانی تازه کار میتونه باشه میتونه باشه!
    کارهای تقدیر شده از نظر بصری و قدرت اجرا کارهای خوبی بودند!
    بخش پرچم که حرفی نمیشه زد …
    در مورد بخش تصویر سازی نظر نمیدم چون در این بخش فعالیتی ندارم.

    1. من تشکر می کنم که با چاپ خبر شهادت امام حسین در روزنامه های کثیرالانتشار قبل از به دنیا آمدن گوتنبرگ و صنعت چاپ! مارو با خبر ساختید! بدنترین پوستری که به عاشورا منصوب می شد کرد این کار بد بود متاسفانه..آقای … داشتن چایی می خورد قند می خواستن دستشون رو بردن بالا اینو به عنوان برنده حساب کردن بقیه! 🙂

  3. «این کامنت کمی تنده امیداورم روزرنگ منتشرش کنه. قبلا از همه عذرخواهی میکنم.»

    من در حوزه تصویرسازی دانش و تخصصی ندارم پس در مورد آثار تصویرسازی نظری نمیدم. اما بخش پوستر! در مورد این بخش باید بگم که من دو سه روز پیش به همراه یکی از دوستان غیر هنریم رفتم برای دیدن این نمایشگاه. واقعیتش کار من تو این نمایشگاه پذیرفته نشد و با توجه به اینکه کارم قبلا جایی جایزه گرفته بود و اینجا پذیرفته نشد شدیدا علاقمند شدم آثار راه یافته رو ببنیم. اون دوست غیر هنری بنده شاهده که من وقتی آثار رو دیدم رنگم پریده بود و بهت زده وسط نمایشگاه ایستادم! باورم نمیشد کارها انقدر ضعیف باشه. جز سه چهار تا کار که خوشم اومد بقیه واقعا بد بودن از نظر من! از انتخاب هیات داوران واقعا شگفت زده شدم! من هر سال برای این سوگواره میشینم کلی خودم رو قطعه قطعه میکنم و فکر میکنم و ایده میزنم و آخرش هم به نتیجه نمیرسم چون نمیتونم به ایده جدید و متفاوت برسم و کاری هم ارسال نمیکنم. اما دیگه راهشو یاد گرفتم! شلوغ کاری+تصویرسازی های سنگی دوران قاجار یا نقاشی قهوه خانه+ خط کوفی ثلت یا نستعیلق+ترکیب رنگی سیاه و قرمز و سبز. مطئمن باشید این فرمول رو رعایت کنید حتما کارتون پذیرفته میشه چه بسا جایزه هم گرفتید.
    دوستانی که به این فرمول شک دارن یه سر به نمایشگاه بزنن. اغلب کارها تو این فرمول درست میان
    از آثار راه یافته که بگذریم، وفتی متوجه شدم چه آثاری جایزه گرفتن تعجب و حیرتم دو چندان شد! واقعا و ازصمیم قلب برای هیات داوران متاسفم. واقعا این هیات داوران آخرین پوستری که طراحی کردن چه سالی بوده؟ اگه کسی لینکی چیزی داره بذاره من برم ببینم.
    بگذریم…
    نقدهای من در مورد آثار برگزیده:
    پوستر اول با اینکه فضای متفاوتی نسبت به همه کارهای نمایشگاه داشت اما صرفا یه کار «بامزه و جالب» محسوب میشه. همین. این کار هیچ محتوایی رو منتقل نمیکنه. در مواجهه با این اثر مخاطب با خودش میگه «اِ چه باحال!» از اینکه داوران هم گول بامزگی این پوستر رو خوردن و شتاب زده جایزه اول رو دادن متاسفم.
    پوستر دوم به نظرم کار خوبیه و حرفشو زده. از معدود کارهای نمایشگاه که من خوشم اومد.
    در مورد پوستر سوم من از همه دوستانی که اینجا هستن تقاضای عاجزانه دارم بیان بگن چرا این کار پذیرفته شده و جایزه هم گرفته؟ تو رو خدا من رو از جهالت دربیارید. این کار حتما ویژگی خاصی داره که جایزه گرفته و بر من پوشیده است. خواهش میکنم به من بگید تا بفهمم. بدون شوخی عرض کردم. شما شلوغ کاری ها دور کار (که اصلا ربطی به مهدی سعیدی نداره) رو بردارید. چی وسط میمونه؟ یه تصویر از یه شهید + یه سر از تصویرسازی های چاپ سنگی دوران قاجار. همین. اینجا چه ایده ای وجود داره؟ چه محتوایی وجود داره؟ این کار چه حرکت خاصی زده شده که مستحق جایزه شده؟
    کارهای تقدیرشده بخش پوستر هم با اینکه تلاش کردن متفاوت باشن اما زیادی شعاری و عوامانه هستن. به ویژه اون کلاغ ها. واقعا کلاغ نماد بدی و زشتی و سیاهیه؟ بعد مقایسه کلاغ و کبوتر اون هم کبوتر خونین به نظر شما خیلی دستمالی شده نیست؟
    در مورد کارهای بخش پرچم تا جایی که من کارهای این چند ساله رو دیدم قانونش اینه: شلوغ کاری کن، جایزه بگیر. نفر اول که ماشالله چند ساله با همین روش شرکت میکنه و همیشه هیات داوران هم بهشون لطف دارن. اما انصافا کار سوم یه شاهکاره! یه متن رو بندازید روی طرح قلمکار و جایزه بگیرید. حتی اگه طراح رفته باشه اصفهان و صفر تا صد کار رو واقعا قلمکار درآورده باشه باز هم نتیجه یه چیز معمولی و هزاران بار دیده شده اس.
    خواهش میکنم صاحب این کار بیاد اینجا و بگه کارش چه ویژگی ای داره؟
    در مجموع این سوگواره به نظر میرسه شدیدا یه ورطه تکرار و ملال رسیده. یا باید جمعش کنن یا یه تجدیدنظر اساسی تو همه چیش داشته باشن.
    والسلام

    1. چرا ماهمیشه به این فکر میکنیم که چون رتبه نمیارم پس ناداوری شده؟پوستر اول کاملا محتواست، و نشانه های یک پوستر رو داره، یک چیز شما رو جذب میکنه و بعد میرین جلو تا ببینید موضوع چیه.نقطه انفجارش،کلمه،”هم” تو تیتر بزرگه.چرا به راحتی نقد توهین آمیز میکنیم و حتی لیاقت جایزه رو هم از برگزیده میگیریم.شاید یکی از دلایلی که انتخاب نمیشیم همینه که واسه جشنواره کار میدیم نه برای صاحب اصلی اثر.یعنی امام حسین.کار دوم کار خوبیه ولی به نظر درباره فرهنگ عاشوراتحقیرآمیز میاد.شاید اگر به جای شله زرد از فاکتور زنجیر زنی استفاده میکرد فاخر تر بود.شما پارسال مقام آوردید.آیا درست بوده،منی که چندین ساله مقام نمیارم درمورد آثار برگزیده شما چنین نظری بدم؟صرفا به این خاطر که با سلیقه من جور نیست.”شتابزده” حرفه‌ای شماتت آقا.فروتن باشید.از این به بعد هم خودتون رو تکه تکه نکنید،کاری که الهی باشد، به راحتی بر کاغذ و بر دل مینشیند.

        1. خانم اطیابی
          1. خواهش میکنم کامنت من رو بدون شتابزدگی یکبار دیگه بخونید
          2. من روی تمام محتوای کامتنم دوباره تاکید میکنم
          3. در خانه اگر کس هست یک حرف بس است

      1. شک ندارم با یکی از برگزیده ها آشنایی داری ، پیشنهاد میکنم اگه میخوای نقد و بررسی کنید پوستر نفر دوم رو باید بگم وجوهه مختلف و عناصر بکار رفته شده در پوستر رو بررسی کنید ، نه اینــکه بگید بجای شله زرد از فاکتور زنجیر زنی استفاده میکرد ! چـون خالق اثر از این آیتم استفاده کرده وظیفه منتقد اینه که در همون راستا و چهارچوب تعریف شده توسط طراح ترکیب بندی بهتر رو پیشنها کنه نه اینکه نسخه جدید بپیچین ! چون اون میشه یه اثر دیگه !

        1. نسبت با برگزیده؟ما اگه با برگزیدگان نسبت داشتیم که یک جا اسمی از خود در میکردیم.کافر همه را به کیش خود پندارد.آیا شما با برگزیده دوم نسبتی دارید که به دفاع برخاسته اید؟ به احترام امام حسین،حتی اگر حقی ضایع شده،هتک حرمت نکنید.همه میدونیم داوری یعنی سلیقه،و هیأت داوری یعنی اجماع سلایق. یک عده هم خونشون میاد ویک عده هم نه.چقدر بدبختیم ما که فقط در صورت نسبت داشتن،به هم حق میدیم.

          1. بنده علاوه بر اثر دوم به دفاع از اثر اول هم می پردازم، گرچه شما این رو دفاع میدونید چون به قوله خودتون شتابزده تصمیم می گیرید. بد بخت کسی است که میخواد ادای منتقدا رو دربیاره اما می بینه نقدا بی سواده و فقط داره واسه اثار خوب نسخه جدید میپیچه، ،، یا بهتره بگم بد بخت کسی است که فکر میکنه منتقده اما یک عدد از واجبات 13گانه ی نقد رو بلد نیست و دم از فروتنی میزنه !!

        2. یارو همه را به کیش خود پندارد.چقد بدبختیم که حتما باید با کسی نسبت داشته باشیم تا بهش حق بدیم.آیا شما. با نفر دوم نسبت دارید؟اینطور حرف زدن درسته؟زشته آقا.البته جای تعجب نداره که کامنتم فقط مخالف داره،چون فقط زخم خورده ها میان نتیجه جشنواره رو ببینند.واقعا،خودمم یکیش.

  4. با سلام… در رابطه با پوسترهای منتخب، جای تعجب نداشت از اول، وقتی داورها حال و روزشون مشخصه و جزء حتی طراحان متوسط جامعه نیستند… باید همچین کارهایی انتخاب بشه. فضای کارهای انتخاب شده بیشتر به کارهای پوستری دهه ی شصت می خوره … تازه اونم در حد بسیار ضعیف تر ….. متاسفانه جدیدا باب شده هر پوستری که یک ایده داشته باشه انتخاب میشه…. صرف فقط ایده …. پس اجرا و فرم کجاست …. مبانی و اصول زیبایی شناسی کجاست….. بهتره داورها یک نگاه به کارهای چند دوره پیش داشته باشند…. تا متوجه بشند با این نوع داوری سطح کارها رو چقد پائین آوردند…. گرچه در دوره های پیش هم شاگردهای یک طراح منتخب انتخاب می شدند.. البته از این اتفاقات زیاد میفته … نمونه دیگرش داوری جشنواره ی محمد رسول الله….. که بزرگترین فاجعه انتخاب داوری تو این چند سال بوده بنظرم….

    1. من كارى به اينكه كى و چى برگزيده شده ندارم، قصد دفاع از شخص هم ندارم! اما با توجه به تجربه اى كه دارم ميگم كه داورى و داور خوب بودن لزوما به معنى حتما يه طراح خوب بودن نيست، تو ى تدريس هم همينطوره، گرچه طراح خوب بودن خودش يه امتياز بزرگى محبوب ميشه. داور كسيه كه منصف باشه و اطلاعات خوبى دوباره اون موضوع داشته باشه و كاملا به روز باشه و بخش دانايي چندان ربطى به طراح خوب بودن نداره كه اون تواناييه. نكته ديگه اينك به نطرمن مشكل از خود جشنواره هاست كه فرماليته و تكرارى شده اند و سعى نميكنن به روش هاى مختلف متمايز و خاص عمل كنن و نتيجه ش ارسال كارهاى متوسطه كه واقعا داورى كردن ببن اونها و برنده واقعى مشخص كردن كه همه رو قانع كنه سخته.

  5. در مورد پوستر اول من یه ابهامی دارم. اومده واقعه کربلا رو برده تو روزنامه باشه دستش درد نکنه بد نشده. اما چرا سبک روزنامه شبیه روزنامه های دهه 50 و 60 شده؟ یعنی زمان عاشورا روزنامه ها اینجوری بودن؟ خوب که فکر میکنم میبینم کار به شدت مشکل هویتی-وجودی داره! یا باید به سبک روزنامه های سال 61 هجری میشد یا روزنامه های الان. اون موقع که روزنامه ای وجود نداشت. به سبک روزنامه های الان هم که بی مزه میشد! کس دیگه ای هم مثل من دچار ابهام شده برای کار اول؟

    1. اگه پیامم دوبار اومد به خاطر اینکه که فکر کردم اولی بخاطر سرعت اینترنت نیومده.این وضعی که من میبینم الان یکی منو با یه جانوری مقایسه میکنه و میگه “ببینید با دوتا اسم کامنت گذاشته”توضیح دادم تا به حماقت محکوم نشم.والاه ما هم اصلا کارمون انگار دیده نشد،اما اینهمه هوچی بازی درنیاوردیم و جواب برخی رو با خاموشی ندادیم.والاه.

  6. با سلام به روزرنگ و همه دوستان
    باید قبول کنیم که آثار برتر در بخش پوستر و کتیبه ضعیف هستند و اگر قرار باشه نقد و انتقادی نباشه و هر کار ضعیفی که میبینیم بگیم عالیه ، هرگز به ایرادهایمان پی نمیبریم و همیشه راکد میمانیم.

  7. بنام خدا
    وقتی برای بازدید از نمایشگاه رفتم شور و شوق زیادی داشتم و لی وقتی رفتم آثار رو مشاهده کردم احساس کردم که به سالهای پیش بازگشتم …
    اولین دوره سوگواره … خیلی در وجودم غصه خوردم که بعد از برگزاری 7 دوره که روند رو به رشد ولی آرامی رو داشت به یکباره با چنین سقوط و افولی مواجه شدم … یاد روزهایی افتادم که در اولین دوره برخوردهای جدیدی رو با واقعه عاشورا میدیدم … اتفاقات تازه … ولی امروز تکرار ساده ترین اتفاقات سالهای گذشته … حقیقتا این اشتباه بزرگی است که در کاری که تخصص و تجربه نداری ورود پیدا کنی (قابل توجه داوران)

  8. خیلی جالبه همه کامنتای معترض لایک خوردن و کامنتای غیر معترض غیر یکی فقط دیسلایک.آیا یاران معاویه به سوگواره کار فرستادن که حالا اینجوری با خنجر زبان به جون هم افتادن؟ما برای قتل کردن آمدیم؟فرهنگ عاشورایی ته کشیده؟ تاسف.حالا برو بچه ها بدویین دیسلایک کنید تا دیر نشده.بدویین جواب دندان شکن بدید تا بقیه فکر نکنن سواد ندارین.اصلا همه کارها در حد صفر.حالا گناه اونایی که انتخاب شدن چیه که انتخاب شدن؟که ازشون میخواین یه اسپانسر پیدا کنند؟ منتقدان گرامی حالا میتونین زودباشین به قول اون آقا نسبت منو با برگزیده ها پیدا کنین.واللاه

    1. دوست عزیز فرهنگ عاشورایی یه چیزه نقد گرافیک یه چیزه. موضوع و محتوای یه پوستر نباید باعث بشه که جلوی نقد اون گرفته بشه. هر چیز جایگاه خودشو داره. اگه اینجوریه که مثلا همین سوگواره نباید جایزه بده و نمایشگاه غیررقابتی باشه. تازه اگه این جوری باشه که اصلا نباید کارها برای نمایشگاه انتخاب بشه و هر کی کار فرستاده چون برای امام حسینه پس پذیرفته بشه. کمی حرفه ای باشید لطفا

      1. من غیر حرفه ای بودنم رو قبول دارم. که مثل خیلیها نیومدم بگم چون کارم انتخاب نشد پس بقیه کارها رو به ناحق انتخاب کردن.یا داوری ضعیفه.گفتم به احترام امام حسین به کسی توهین نکنیم.نه اینکه هر کار امام حسینی پذیرفته بشه. مثلا شاید به قول برخی،برگزیده پوستر سوم واقعا یک دانش آموز باشه/مثلا/حالا که انتخاب شده چه گناهی کرده که بقیه میان میگن یکی بیاد اسپانسری این اثر غیر فاخر رو/به قول خودشون/بعهده بگیره.یا میگن پوستر اول داور رو گول زده و هیچ محتوایی نداره درحالیکه به شدت تیترش کوبنده است.قضیه همان است که طرف میگه استاد به من نمره نداد،نمیگه من خودم این نمره رو به دست نیاوردم. در ضمن بنده نقد نکردم و اینجا جای نقادی نیست. فقط نظر دادم.بشتابید برای ضایع کردن

  9. آثار هشتمین سوگواره هنر عاشورایی به نسبت سالهای گذشته تا حدی بهتر بود / البته قابل تا حدی در بخش تصویرسازی و پرچم پیشرفت بیشتری وجود داشت / تبریک به تمامی برگزیدگان و آنان که راه یافتند و آنان که شرکت کردند و راه نیافتند / بالاخره هر مسابقه ای یه برد و باختی هم داره / من خودم کار فرستادم و متاسفانه راه پیدا نکرد / این دلیل نمیشه که از کلیت این سوگواره ایراد بگیرم / سپاس از روز رنگ

  10. اِعلان بِدوُن عِلم ، زَنبوُر بدُون عَسَل را مانَد ، تَنها نیشِ خویش را دَر تَنِ آدَمی می دَوانَد
    وَ چِنان می سُوزانَد ، که سَرتاسَرِ جِدارِ وجُود ، اَز اِستِکاکِ با کَلّه ی مُبارَک ، جَری گَردیده و فَریادِ اَلاَمانش به آسمان است …
    زِهی گوُش که بِشنَوَد .

    1. جناب m!
      کاش به جای این اطوارهای مد روز کوته فکرانه به فکر شناخت درست زبان فارسی باشیم.
      …..اصطکاک….

  11. قبل از هر حرفی لازم می دانم دوباره خودم را معرفی کنم من حمید طاهری دانشجوی رشته تصویرسازی ورودی 91 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیام دشت تهران هستم / کد ملی : 0079975201/ بنده یکی از شرکت کنندگانی می باشم که آثارش در چندین دوره به سوگواره هنر عاشورایی راه پیدا نکرده است / روز رنگ جان خدایش احساس می کنم دوستان طبق موارد زیر نظر می دهند:
    – سعی کنید همدیگر را خراب کنید و هر حرف غیر حرفه ای که دارید در این سایت حرفه ای بزنید
    – در نظر دادن به شخصيت ديگران احترام نگذاريد و تا می توانید در این سایت حرفه ای بی احترامی کنید.
    – خلاق نباشيد و با روحيه‌ى منفی در مباحث این سایت حرفه ای شركت كنيد.
    آخه روز رنگ جان پیش نهاد می کنم حداقل بخش نظرات سایت حرفه ای ات را طوری فعال بگذار که دوستان اول در سایت عضو شوند و شماره کد ملی شان را حتما وارد کنند و بعد نظر بدهند / مطمعن باشید آن وقت هیچ شخصی جرات نمی کند به شخص دیگه ای بی احترامی کند/ بهتر است روز رنگ عزیز بخش نظرات را غیر فعال کنی تا کمتر طراحان گرافیک را به جان یکدیگر بیفتند و ذهن هم را مشغول موارد حاشیه ای کنند و بجای حرف های بد بروند کمی اتود بزنند تا شاید سال دیگه تو این سوگواره حضور داشته باشند و یا رتبه ای کسب کنند/ خدایش معلوم نیست این کسانی که نظر می دهند چه اشخاص با شخصیتی هستند / حداقل مثل یه شیر خودتان را معرفی کنید

    1. دوست عزیز آقای طاهری. فارغ از موضوع این خبر و مناقشاتی که صورت گرفته یه توصیه دوستانه و خیرخواهانه به شما میکنم. به طور کلی سعی کنید در فضای مجازی به اسم خودتون رد چندانی نذارید. به نظر میرسه به تازگی وارد عالم گرافیک ایران شدید و کمی باید بگذره تا آبدیده بشید و مختصات گرافیک ایران دستتون بیاد. احتمال بسیار زیاد چند سال بعد که باتجربه تر شدید خودتون از پیامهایی که این طور بی مهابا با اسم خودتون منتشر میکنید ناراحت خواهید شد. پس چه بهتر که الان که کم تجربه و جوان هستید در نظر دادن به اسم خودتون قدری تامل کنید. ردپای در فضای مجازی تا سالها باقی میمونه دوست عزیز.

  12. سلام به علی عزیز و ناشناس که حسابی گردو خاک به پا کرده تو این روز رنگ ها….(خدایش متولد دی ماه سال 59 و آقای م .ر نیستی؟) برو داداش من…خواهشا کمتر آتیش بگیر / من هم مثل همه شرکت کنندگان تو این سوگواره مهر برگشتی رو پیشونیم خورده و همش کارم رد میشه و این دلیل نمیشه که بیام به کارهای برگزیده این مسابقه ایراد بگیرم / لابد من و شما لیاقت طراحی پوستر اول و سوم رو نداشتیم دیگه…خدایش خودت رو بگذار جای نفر سوم / اگر سوم این سوگواره خودت بودی و اینطور بهت توهین میشد چکار می کردی؟ لابد حکم جلب سایت روز رنگ رو هم می گرفتی / برو کمی فروتنی یاد بگیر… خدارو خوش نمی آد اینقدر دوستانت را تخریب کنی/ به هر حال کمی هم درس هنرمند شدن واقعی رو یاد بگیر / خیلی خیلی ناراحتی من شنبه تا سه شنبه هر هفته دانشگاه قیام دشت کلاس هستم /من خودم هم ساکن شهرستان ورامین هستم/ دیگه بیشتر مشخصات بدم؟؟ / اگر دم از حرفه ای بودن می زنی پاشو بیا یه کم طراحی پوستر یادم بده که دیگه کارم تو هیچ جشنواره ای رد نشه .. من قبول دارم یه تازه کار دهه 70 هستم و افتخار میکنم که تازه اول راهم / باز هم تشکر روزرنگ جان

  13. سلام به همه ی دوستان خوب و طراحان گرافیک
    شنبه شب یکی از دوستان به من اطلاع داد که بحث پیرامون برگزیدگان هشتمین سوگواره عاشورایی بالاگرفته، به سایت سرزدم مطالب نوشته شده را مطالعه کردم، به همین علت چند خط می نویسم تا شاید دوستان حلال کنند:

    -در مورد سوگواره و طراحی پوستر،بنده هرچه در توان داشتم استفاده کردم و پوستر مورد نظر را طراحی نمودم( گرچه شایسته ی شهدای بزرگوار حضرت علی اکبر و حسین فهمیده مطمئناّ نخواهد بود) حال اگر دوست یا همکاری، کوچکترین حقی برای خودش قائل هست، همین جا اعلام می کنم که تماس بگیرید تا جایزه و لوح تقدیر را تقدیم کنم.

    نصیر بشیری
    93/9/16
    یا حق

    1. با سلام دوست عزیز
      تلاش شما ارزنده و اجرتان با حضرت اباعبدالله، ما هم از شما سپاسگزاریم
      ولی نکته اینجاست که داوران محترم هنوز این مطلب رو نمیدونند که حسین فهمیده 13 ساله با حضرت قاسم که اونم از قضا 13 ساله بوده سنخیت داره، حضرت علی اکبر نماد جوانان عاشورایی است نه نوجوانان.
      قبول کنید که پوستر شما هم از نظر ایده و هم از نظر اجرا ضعیف هست.
      قبول کنید تا پیشرفت کنید.
      موفق باشید.

    2. پوستر شهید فهمیده هه خیلی ضایع بود واقعا.. یه تلفیق دم دستی از کارای شارل حسین زنده رودی و فرامرز و پیل آرام و کپی کار این استادها مهدی سعیدی و کمی هم فایل های بی کیفیت چاپ های سنگی !
      نمی خواد جاییزه ات رو تقدیم کنی برو با یه ذره از جایزه ات از کتابفروشی یساولی کتاب خوب هنری بگیر طراحی یاد بگیری بشیر جان که نصیر واقعی باشی که مث نصیر شلال مدال طلا بهت بدن

  14. درود فراوان به نصیر بشیری برگزیده بخش پوستر در هشتمین سوگواره هنر عاشورایی
    خدایش فروتنی شما قابل ستایش می باشد / متاسفانه آقای ( متولد دی ماه سال ۵۹ و آقای م .ر ) فروتنی بودنش را به فراموشی سپرده و امیدوارم به جای آنکه برگزیدگان این سوگواره را تشویق کند تخریب می کند ..آقایی که میایی اینجا با نام مستعار (علی) گرد و خاک به پا می کنی و دوستانت را تخریب می کنی، خوب می دانم جز منتخبین جشنواره اسماالحسنی 93 هم بودی/ خدایش کسی اومد برایت این چنین نقد توهین آمیز تو سایت روز رنگ بنویسه؟ دوره بعدی این سوگواره اگر دوباره انتخاب نشدی و یا رتبه ای کسب نکردی ، خودم به شخصه برایت دیپلم افتخار طراحی می کنم و یه مراسم مفصلی هم تدارک می بینم / تکرار می کنم خواهش من به دوستان طراح گرافیک اینه که با توجه به موارد زیر نظر بدهند :
    – در نظر دادن به شخصيت ديگران احترام بگذاريد.
    – به همان صورت نظر بدهيد كه دوست داريد درمورد شما نظر داده شود.
    – خلاق باشيد و با روحيه‌ى مثبت و اثرگذار در مباحث شركت كنيد.
    – نظر شما به منزله امضاي شماست، سعي کنيد امضايتان زيبا باشد.
    – ديدگاه هاى مندرج در سايت، لزوما بيانگر ديدگاه روزرنگ نيست.

    1. دوست عزیز آقای طاهری
      انقدر هیجانی و با شتاب و بدون علم و آگاهی نظر ندید. بنده اون شخصی که شما فکر میکنید نیستم. بنده برای اسماء الحسنی کاری نفرستادم تا به حال. بی دلیل به شخص سومی اتهام نزنید. در ضمن من به شخص شما هیچ اهانتی نکردم پس شما هم احترام طرف مقابلتون رو نگه دارید. این که می گید خودم برات لوح تقدیر میزنم یک اهانت واضحه. من شکر خدا به اندازه سالهای فعالیتم در گرافیک (به نسبت خودم)، نمایشگاه و جایزه و لوح تقدیر کسب کردم و نیازی به بذل و بخشش شما نیست.
      در ضمن من اینجا به قول شما گرد و خاک به پا نکردم. اگه کامنتها رو خونده باشید میبینید که اغلب دوستان نسبت به ضعیف بودن بعضی از آثار نقد داشتتند. بهتره کمی انصاف داشته باشید. من برای اولین بار در عمرم بود که نسبت به نتایج یه جشنواره اعتراش میکردم چون همون طور که در کامنت اولم هست عرض کردم که از دیدن آثار راه یافته و جایزه گرفته «حیرت زده و متعجب» شدم در حالی که در همه مسابقات یا جشنواره های قبلی این طور نشده بودم. به همین دلیل اعتراض کردم. همونطور که میبیند همه کسانی که اینجا کامنت گذاشتند جز دو سه نفر با بنده هم نظر هستن.
      اما در مورد آقای بشیری متاسفانه ایشون به جای پاسخ دادن به نقد بنده دست به مظلوم نمایی زدند. ای کاش سوالات بنده رو پاسخ میدادند تا شاید گره از کار این بحث باز بشه
      من بسیار شفاف نقد کردم کار ایشون رو

    2. جای محمدرضا فروتن اینجا خیلی خالیه واقعا! ایشون هم هنرمند مردمی و نمونه ای هستند مثل آقای نشیر بصیری تبریک میگم به همه دوستان با اخلاق /جای گل محمدی اسطوره اخلاق فوتبال هم اینجا خیلی خالیه و باید جوانمردانه باشیم کلا

  15. مهمترین و اصلی ترین ویژگی یک پوستر تأثیرگذاری آن است.
    و میدانیم که این ویژگی در آثار مذهبی بویژه عاشورا که بقاء مذهب شیعه از آن است باید به اعلاترین درجه برسد. اما در کارهای دیده شده در این چندساله عموماً کارها پیش پا افتاده ، سبک ، و برخاسته از شور و هیجانی سطحی بوده است. به نظر بنده نمیتوان واقعه عاشورای حسین را (که عمقی به ژرفای تاریخ دارد ) با آثاری اینچنین سطحی نشان داد.
    محمد حسین همدانیان

    1. آقا چرا باید به قول شما ((واقعه عاشورای حسین را (که عمقی به ژرفای تاریخ دارد ))) اینقدر دم دستی و سطحی کرد که هر کار با ارزشو بی ارزشی رو به ضرب و زور راه داد به نمایشگاه؟؟؟
      اگر انقدر بزرگ و مهم است که هست…. یکبار برگزاری چنین رویدادی کافیست.نه هر سال…نه هربار…که کیفیت بد کارها به همه چیز لطمه بزند.

  16. این است هویت حقیقی ما…!!
    این است چندشنبه بازار گرافیک ایران…!
    این پست و کامنت های زیرش آیینه تمام نمای گرافیک حال حاضر ایران است….!
    این است حال و روز هنر گرافیک این مملکت….!
    نگاه کنید به شیوه گفتمان، آثار برگزیده، تعامل ، نقدها و نحوه پاسخ گویی ها………….
    بی نهایت سپاس از سایت وزین روزرنگ که بخش کامنت ها را باز گذاشته تا هرکس هرچه در دل دارد با نام مستعار، بیرون بریزد و همه ببینند آینده گرافیک قرار است در مشت چه کسانی با چه نگرشو سمت و سویی باشد.
    ۵۰ سال دیگر بسیاری از این عزیزان پیشکسوت و اسطوره شده اند……!!!!
    زنهار…..

    1. دوست عزیز از چه ناراحت شدید؟ و فریاد “واهنرا و واگرافیکا واهویتا” سر دادید؟ خب بحث و گفتگو همینه عزیز من. آیا به نظر شما بهتر بود که هیچ حرفی گفته نشه؟! آیا فکر میکنید در یک گفتگو همه آدمهای طرف صحبت از فرهنگ بالا و منش انسانی کامل برخوردار هستند؟ شما دنبال گفتگوی ایده آل هستید؟ فکر میکنید چنین چیزی که شما دنبالش هستید واقعا هیچ جای دنیا پیدا میشه؟ واقعا فکر میکنید مثلا در گرافیک سوئیس و لهستان بحثها به صورت ایده آل شکل میگیره؟
      بهتر نیست راهی پیشنهاد بدید و در جایگاه دانای کل و همه چیز دان با دیگران برخورد نکنید؟!

      1. فکر کنم دوست عزیزمون ،پیشکسوتمون آقای (F.F) بهشون برخورد که در قبال آثار نقد و اعتراض صورت گرفته ، دوست من این رو بدونید که اگه در مورد آثار بحث نشه ! نقد نشه و اعتراضی صورت نگیره مطمئنا سال بعد هم شــاهد انتخاب آثاری هستیم که قطعا لایق نیستند . !
        لااقل هنرمند مقداری تلاش کند تا اثری درخور توجه تولید شود و اگرنه تا هست اعتراض و نقد و … علیه پوسترهای پوچ!

        یعنی هیچ اثر دیگری با اجرا و مفهوم بهتری وجود نداشت که جایگزین پوستر سوم! پرچم دوم و سوم باشد؟ !!

  17. سلام
    مرتضی رحمتی
    علی آقا عزیز ، خواهشمند هستم هویت واقعی خودتون رو برای مخاطبان ساین هنری روز رنگ بیان کنید تا با اینجانب اشتباه گرفته نشوید ….

    1. سلام
      هر چند نیازی به عذرخواهی بنده نیست و فرد دیگه ای اشتباه کرده اما من از شما عذرخواهی میکنم که بعضی دوستان خوش انصاف جاهلانه شما رو متهم کردن.
      اسم بنده مستعار نیست. علی اسم کوچیک منه. اینکه من دوست ندارم مثل بقیه کاربران سایت بدون ذکر نامم کامنت بذارم یه انتخاب شخصیه و طبعا کسی نمیتونه و نباید منو مجبور به این کار بکنه.
      موفق باشید

    2. ای عزیز لطف کنید کامنت های بالا را با دقت بخوانید / مگه کسی با شما بود که یه دفعه اینجا پیدایت شد و تهمت میزنی؟….مهم اینه همه طراحان گرافیک ایران فهمیدن کی اینجا میاد کامنت با اسم های تقلبی میگذارد / خدایش خجالت هم خوب چیزی / اگر دقت کنید از امروز دارن همه یاد می گیرند با اسم واقعی تو سایت روز رنگ کامنت بگذارند / جدی جدی روزرنگ عجب سایتی داری / شده برنامه 90 گرافیک ایران / سپاس روززززززززززززززز رنگگگگگگگگگگگگگ

  18. نظرم رو به عنوان یک بیننده علاقه مند میگم، بالاخره فیدبک ماها هم مهمه دیگه نه؟
    1- کار اول از نظر محتوایی توهین به واقعه عاشوراست، درست است که گفته اند کل یوم عاشورا، ولی این به معنای آن نیست که ما اجازه داریم اونو در حد یک خبر روزمره و در ردیف بقیه تیتر یک های یک روزنامه یومیه دربیاریم. این واقعه یک تیتر اول در مقیاس چندهزارسال یکبار و حتی بی مانند در تاریخ است. واقعا متاسفم
    2- حسم از کار دوم: یک کار بشدت رو و دم دستی و برعکس ادعایش بسیار بی محتوا
    3- و حسم از کار سوم: توهم معنا!

  19. درباره كار دوم مشكل من نگاه غيرمنصفانه و حتى سفارشى، به اين واقعه است. اين كه اديان ديگر به امام حسين ارادت دارند سخنى به جا و ارزشمند است، اما من از شما مى پرسم: آيا طرحى كه برعكسِ اين مفهوم را برساند هم جايى در اين ميان دارد؟! آيا مى توانيد پرسوناژى را با گردن آويز فرضا (بسم الله) تصور كنيد كه مثلا صليبى يا شمعى (به نشانه ارادت به حضرت مسيح) در دست دارد؟
    مسلما چنين طرحى، به هيچ جشنواره داخلى راه پيدا نمى كند.ديد داوران و برگزاركنندگان بسيار سطحى و شعارى است كه اين موضوع رو ميشه در انتخاب آثار برگزيده هم مشاهده كرد.
    برفرض كه اين عزيزان بگويند كيفيت اثار ارسالى در همين حد بود.بسيار خب! مثل بسيارى از جشنواره ها و فستيوال هاى بزرگ دنيا، اعلام ميكرديد كه هيچ اثرى را در شأن مقام برگزيده نميبينيد…
    اما ترس اين دوستان اينجاست كه حضرت مولانا ميفرمايد:
    زين خانه گر روم و خانه تهى كنم / آيد يكى دگر چو منى و زمن بَتر

  20. یعنی الان خود امام حسین بیاد وساطت برگزیده ها رو بکنه، این علی آقا یه واقعه عاشورای دیگه رقم میزنه.زود باشین باهاش بیعت کنین تا اربعینمون رنگ خون نگرفته.بی خیال برادر! ریلکس

    1. جالبه! این همه آدم اینجا به کارها نقد و اعتراض دارن اون وقت شما فقط من رو دیدی. متاسفم براتون با این طرز نگاه

  21. سلام و خسته نباشيد به دوستان روزرنگ.
    دست‌مريزاد براي فعاليت‌هاي بي‌وقفتون. من در اين نمايشگاه حضور داشتم و كتاب مربوط به اين نمايشگاه رو هم ديدم. در بين آثار تقدير شده اسم يكي از تقدير شده‌ها هست ولي گويا كار مربوط به ايشون رو نگذاشتيد. آقاي «ايمان خاكسار» يكي از تقدير شده‌ها. به نظر بنده كار بدي نبود.ممنونم

  22. سلام به همه دوستان
    یه سوال ؟ انتخاب شدن یک اثر در یک جشنواره واقعا چقدر در آینده حرفه ای یک هنرمند تاثیر داره ؟
    که انقدر به خاطرش خودمونو تیکه تیکه میکنیم .
    مگه کم کم هنرمندان یک قرن گذشته در فستیوال یا جشنواره ای انتخاب شده بودن که همچنان جاودانه ماندن .
    عزیزان برای مطرح شدن کانال ها و راه های زیادی وجود داره …..

  23. عزيزان منتقد چقدر خودتان را خسته كرده ايد! آن چه عيان است چه حاجت به اينهمه بيان است؟؟ در ضعيف بودن آثار برگزيده هيج كس شكى ندارد.مطمئنم خود افراد برگزيده هم باور نمى كردند كه آثارشون حتى راه پيدا كنه چه رسد به چند ميليون پول بى زبان!!! و تقدير و تمجيد!!!
    تاسف….تاسف….تاسف….

  24. کاش میشد کارمو اینجا اپ کنم و نظر دوستانو بدونم.بنظر من در بخش تصویرسازی هیچ کدوم از اثار قابلیت برگزیدگی رو نداشت.نه خلاقیتی نه نوآوری که برعکس هم کپی کاری!!!کارم در صفحه فیس بوکم موجوده
    خوش حال میشم نقد دوستانو بشنوم.البته اینم بدونیم داوری ها هیچ وقت ملاک کار ما نیست…https://www.facebook.com/shamayelgraphic

    1. خانم تبريزى زاده من كارهاى شما رو ديدم. متاسفانه انقدرا كه فكر مى كنيد كارهاتون خوب نبودن و حالا حالاها بايد روى طراحيتون كار كنيد.

  25. وقتی می بینن دیگه هنرمندای خوب سراغ فراخوانا نمیان بهتره تعطیل کنن این بینال ها و سوگواره ها و جشنواره ها رو . . . بهتر از اینه که کارایی روی دیوار برن که آبرو ریزی باشه

  26. واقعاً در انتخاب برگزیدگان پوستر این فراخوان حیرت زده دشم!!!!!
    باور نکردنیه!!!!!
    این کارای ضعیف رتبه آوردند!!!!!

  27. سلام ممنون از روزرنگ که پوسترهای برگزیده را قرار داده. خیلی عالی بود مخصوصا کار آقای بشیری که نگاه متفاوتی داشتند به موضوع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *