بسته بندی های «مسترناتس»

طراحی بسته بندی همیشه شامل چالش ها و ایده پردازی هایی است که در صورت موفق بودن، تاثیر چشمگیری در موفقیت برند یا محصول خواهند داشت و البته بالعکس آن باعث تخریب و شکست محصولاتی حتی بسیار با کیفیت و مرغوب در بازار مصرف خواهد شد. ” احسان اکبری” طراح پروژه امروز است با مجموعه ای که در بخش حرفه‌ای رویداد بسته ها مورد تقدیر قرار گرفته است.

« چالش این پروژه زمانی آغاز شد که سفارش دهنده به دنبال ارائه مفاهیم و ارزش های مختلفی برای محصول خود و بالطبع انتقال این مفاهیم و فاکتورهای کیفی محصول به مخاطب و مصرف کننده بود. اولین و بارزترین مسئله در طراحی بسته بندی آجیل و میوه خشک “مسترناتس”، نشان دادن کیفیت بالای محصول به مصرف کننده بود. مسئله ای که در بسیاری از برندها قابل رویت و مشاهده نیست و به همین دلیل سهم عمده بازار آجیل و تنقلات را محصولات فله به خود اختصاص داده اند. با مشاوره و همکاری کارفرما ظرف هایی از جنس پت و شفاف در دو سایز برای این منظور انتخاب کردیم تا مصرف کننده قادر به مشاهده کیفییت محصول داخل بسته باشد. همین طور برای استفاده راحت تر و جلوگیری از نفوذ هوا و در نتیجه حفظ کیفیت آجیل ها، در زیر درب پلاستیکی سفید رنگ، درب Easy Open (کنسروی) تعبیه شده است.

چالش بعدی تعریف هویت و شخصیت برند و محصولات بود. شخصیتی که تا حد زیادی کلاسیک، موقر، اصیل و قابل اطمینان و البته به روز و با قابلیت برقراری ارتباط با مصرف کننده امروز باشد. این صورت مسئله خط مشی اصلی در طراحی لوگو و تایپوگرافی های روی بسته بندی قرار گرفت. استفاده از تصاویر مزارع به صورت سیاه و سفید نیز تاحد زیادی تداعی گر این شخصیت بود که علاوه بر معرفی حال وهوای برند، تا حدی به دنبال ارائه مفهوم طبیعی و سالم بودن محصول با استفاده از این تصاویر بودیم.

برای مینیمال تر کردن و همچنین ارائه حس تمیزی و کیفیت، از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب لیبل ها استفاده شد.
در نهایت تعداد 10 محصول برای ارائه و عرضه در ابزار مصرف تهیه و تدارک گردید که در ادامه به زودی این سبد محصولات تا 30 عنوان افزوده خواهد شد. ضمن اینکه در حال آماده سازی محصولات در بسته های پیلوپک برای مصرف تک نفره هم هستیم.»