بسته بندی کره بادام زمینی لینرسو

طراحی بسته بندی و هویت بصری برای طراحان گرافیک از چالش های جذابی‌ست که همواره با حجم مشکلات و دردسرهای عدیده اش لذت بخش است. سختی کار، بریف ناقص، مشکلات پیاده سازی، درخواست‌ها و ایده‌های عجیب کارفرما را که کنار بگذاریم، طراحی کراکتر از عجیب‌ترین چالش های مسیری اینچنین است. در پروژه روز این هفته به سراغ برند Linerso و طاها فکوری رفته ایم. در ادامه طاها از طراحی روند بسته بندی کره بادام زمینی برایمان گفته است.

بیشتر راجع به برند Linerso و کره بادام زمینی هایش!

برند Linerso از سالها پیش در بازار ایران اقدام به تولید و توزیع مواد غذایی در بسته بندی های متنوع کرده است. به تازگی این برند طراحی و تولید بسته بندی های متنوع و جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است که اگر تا انتهای این متن همراه روز رنگ باشید یکی از جذاب ترین های آنها را ملاحظه خواهید کرد.

تعریف کلی پروژه بسته بندی کره بادام زمینی برند Linerso

قبل از هر اقدامی تمامی بسته بندی های محصولات مشابه موجود در بازار مورد بررسی قرار گرفت، خوشبختانه یا متاسفانه همگی آنها از یک تم یکدست و تیره بهره می بردند و شرایط برای خلاقیت های جدید کاملا آماده بود!

با تحقیق در بازارهای ایران و جهان در مورد محصول کره بادام زمینی و خامه بیسکویت با بادام زمینی متوجه شدیم که بسته بندی تمام محصولاتی که در این حوزه از رنگهای تیره یا رنگهای مشابه استفاده کرده اند. طبق بررسی انجام شده بازه سنی مخاطبهای این محصول 12 تا 40 سال است، طبق بریف ارائه شده تیم طراحی باید طرحی خاص برای جذب مشتری ایجاد کند تا مخاطب با اعتماد کامل و به راحتی خرید خود را انجام دهد.

فرایند طراحی پروژه بسته بندی کره بادام زمینی

در مهرماه 1399 شرکت لینرسو طراحی هویت بصری محصولات جدید خود یعنی کره بادام زمینی و خامه بیسکوییت را به طاها واگذار کرد. وی در شرح پروژه Linerso می گوید:

وظیفه من به عنوان یک طراح ایجاد یک طرح خلاقانه و جدید بر اساس تحقیقاتی بود که روی یک ظرف معمولی و ساده انجام شده است، که علاوه بر تفاوت با سایر طرح ها، در نتیجه چیزهای جدیدی نیز برای گفتن دارد. با طراحی یک شخصیت جدید با یک رنگ بندی منحصر به فرد، توانستم طرحی عالی ایجاد کنم که به راحتی در بازارهای مختلف جهانی به فروش برسد.

استراتژی ما ایجاد یک شخصیت بادام زمینی بود که با هر ترکیبی در محصولات دیگر می توانستیم محصول دیگری را به آن اضافه کنیم و یک شخصیت جدید ایجاد کنیم. در ابتدا با تحقیق در مورد شکل و رنگ بادام زمینی متوجه شدیم که باید شخصیتی ایجاد شود که علاوه بر شکل ظاهری آن، باید دارای بافت یک بادام زمینی باشد. برای اینکه دوستانه تر و جالب تر باشد، عینک به آن اضافه کردیم، از لباس‌های بسیار باز برای نمایش آزادانه شخصیت و از رنگ قرمز برای ایجاد هیجان استفاده کردیم و امیرعلی دری طراحی کاراکتر این کار را عهده دار شد.

خوشبختانه این محصول به دلیل شخصیت پردازی خوب و جذاب و استفاده از رنگ های شاد و فانتزی به محض معرفی در بازار مورد استقبال مشتریان قرار گرفت و برند Linerso توانست فروش خوبی را تجربه کند.

این شخصیت تازه طراحی شده علاوه‌ بر کره بادام زمینی، قرار بود برای محصول دیگری به نام بیسکوف نیز مورد استفاده قرار گیرد. بیسکوف محصولی از بادام زمینی با کرم بیسکوییت است. برای حفظ همزمان تداوم و تمایز بین دو محصول، هنرمند از یک بادام زمینی به همراه اسکیت بردی از جنس بیسکویت با فرمی خاص استفاده کرد. از آنجایی‌ که بیسکویت و بادام زمینی هر دو انرژی‌زا هستند، برای نشان دادن این امر از رنگ‌های براق و پنتون استفاده شده است.

 

 

بسته بندی کره بادام زمینی

بسته بندی کره بادام زمینی بسته بندی کره بادام زمینی بسته بندی کره بادام زمینی بسته بندی کره بادام زمینی ۵ Linerso Linerso Linerso Linerso


image 
imageimageimage