تايپوگرافى با خاك

جزيره زيباى هرمز در جنوب ايران، با كوه هاى شگفت انگيز و خاك‌هاى رنگينش شناخته مى‌شود و فرش خاكى معروف آن، از زيباترين دست ساخته‌هاى بومى ايران است. هفته فرهنگى هرمز، رويدادى فرهنگى/ هنری است كه در بهمن ماه ٩٣ برای اولین بار در جزيره هرمز و با هدف شناساندن اين جزيره و تشويق اقشار مختلف مردم براى سفر به آن برگزار شد.
به همين مناسبت، سفارش كمپين تبليغاتى اين رويداد به «على افسرپور» داده شد. او در مورد روند طراحى اين كمپين مى‌گويد: «در جلسه بریفینگ كه با سفارش‌دهنده داشتم؛ مشخص شد كه بزرگترين رويداد هفته فرهنگی هرمز، فرش خاكى زيباى آن است كه سنت ساختن آن به سال ها قبل باز می گردد.
با كمك «محمد معتمدى» كپى‌رايتر و ايده‌پرداز، شعارها و آيكون‌هايى طراحى كرديم كه قرار بود به‌صورت مُهر‌برجسته‌هاى بزرگ در فضاى باز، بر روى ساحل نقش ببندند. شعارهايى با حال و هواى فرهنگى اما با رويكردی متفاوت و مثبت، در جهت اهميت حفاظت از محيط زيست، طبيعت و … و البته شعار اصلى كمپين «همه يك‌رنگ در هرمز رنگارنگ». این شعارها در موارد مختلفی، از تبلیغات محیطی گرفته تا پرچم‌ها، تی‌شرت، جشن بادبادک‌ها و … مورد استفاده قرار گرفتند.
در مورد پوستر، ايده من استفاده از خاك‌های رنگی هرمز بود. راستش تايپوگرافى با خاك كار پر زحمتى بود. شايد مى‌توانستم با نرم‌افزار و افكت کار را به مراتب راحت‌تر اجرا كنم. اما طبيعتا ارزش كار، به اجرای دستی و استفاده از خاك واقعی هرمز بستگى داشت. یعنی دقیقا به همان روشی که فرش خاکی را بر روی ساحل جزیره اجرا می‌کنند.»
على افسرپور، مدير هنرى و طراح گرافيك متولد ١٣٥٦ است و مدرك كارشناسى گرافيك خود را از دانشگاه هنر و معمارى گرفته است. او هم اكنون در استوديوى شخصى خود در زمينه طراحى گرافيك و تبليغات مشغول كار است.

unnamed  Photo4  Photo33  Photo2  Photo1  IMG_5094  IMG_5090 
 Hormoz Typography

 

Hormoz Typography

    

Hormoz Typography

Hormoz Typography  

   Hormoz Typography

 

 

Hormoz Typography

 

Hormoz Typography   

Hormoz Typography  
 

Hormoz Typography

 

Hormoz Typography

   

 

Hormoz Culture Week--roozrang-06  Hormoz Culture Week--roozrang-05 
unnamed (1)


image 
imageimageimage