ترجمان به روز یک اثر تاریخی

سیر هنر ایران مستر پوپ در سیزده جلد پروژه ای است که از سال 88 آغاز و تاکنون جلد ششم آن پایان یافته است. ” داریوش مختاری” طراح این مجموعه علاقمندی اش به نقوش ایرانی طی ادوار مختلف تاریخ را ایده اولیه در خلق این مجموعه آثار می داند. با پروژه امروز همراه باشید.

« کار را با اسکن تصاویر کتاب ” آرتور پوپ” که پس زمینه بوم من هستند، شروع می کنم. جدا کردن نقش مایه از مجموعه تصویر، سپس آنالیز اثر بخش های بعدی هستند و از گریدهای بسیار کمک می گیرم. در انتها ادیت نهایی و خروجی بصورت یک نشانه جدید و یک پوستر از نقش جدید. در این میان چون سفارش دهنده ای وجود ندارد مرز و محدوده ای برای خود قائل نیستم.

مخاطبان واقعی این مجموعه طیف بسیاری را در بر می گیرد. در واقع مجموعه خروجی کتابی مرجع است برای طیف وسیع هنرمندان، دانشجویان هنر، هنرشناسان و حتی اگر از این تقسیم بندی هم فراتر برویم صنعت کاران مخاطبین بعدی خواهند بود. این مجموعه ذات کاربردی دارد طیف وسیع هنرمندان می توانند در آثار خودشان چه بصورت تک و یا تکثیر استفاده نمایند. من به نیاز مخاطب فکر نمی کنم بلکه به درست عمل آوری یک اثر تاریخی و ترجمان به روز آن فکر می کنم. مسیر باز آفرینی و خلق مجدد اثر با نگرش امروزی گرافیک همراه است و سبک و سیاق شخصی ام کاملا در آن مشهود است. مثلا من در آثارم از خطوط هندسی زاویه دار استفاه و در واقع محوریت آثارم این خطور می باشد. خطوط منحنی کمترین استفاده را برایم دارند.

چالش اصلی در روند خلق این مجموعه آثار، به تامین مالی پروژه برمی گردد. در حال حاضر هشت سال از آغاز کار می گذرد و تکمیل آن چند سال دیگر هم زمان لازم دارد. فقدان اسپانسر چه خصوصی و چه دولتی می داشتم سرعت کار را کم کرده است.»


image 
imageimageimage