ترانزيت

تيتراژ عروسكى سريال ترانزیت

سريال تلويزيونى ترانزیت سريالى است راجع به زندگی و مسایل ایرانیان خارج از کشور كه با چاشنی طنز سعی در نشان دادن فرهنگ ایرانیان دور از وطن دارد. تيتراژ اين سريال انيميشنى است كه توسط گروه «كج آرت» ساخته شده و با موسیقی «گروه ولشدگان» همراه شده است.

«هاجر مرادى» از اعضاى تيم كج آرت در مورد شيوه كار ترانزیت مى گويد: «ما تصمیم گرفتیم تيتراژ را با توجه به ماهیت طنز برنامه به صورت انیمیشن عروسکی كار کنیم و از شخصیت های اصلی سریال به عنوان کاراکترهای انیمیشن استفاده نماييم. برای این کار تکنیک استاپ موشن را در نظر گرفتیم.

مرحله اول طراحی کاراکترهاست. پس از نهایی شدن طرح ها، ساخت عروسک ها را شروع کردیم. در واقع ساختن اسکلت عروسک‌ها اولین و مهم ترین کار در ساخت عروسک است. بعد نوبت به ساخت پس زمینه و صحنه های کار رسيد. همزمان  با این مرحله استوری برد و لیست نماها هم تهیه شدند.

نهايتا پس از مرحله انیمیشن که به صورت تک فریم انجام شده، کار تدوین و صدا گذاری مرحله آخر پروژه ترانزیت بود. ساخت این پروژه حدود یک ماه طول کشید.

هاجر مرادی، کاژه مهریزی، وحید فاضل و طراوت خلیلی حدود سه سال پيش با تخصص های مختلف ولی علایق مشترک در كنار قرار گرفتند و كج آرت را تشكيل دادند. کج آرت در زمینه های مختلف مثل طراحی گرافیک، برندینگ، طراحی وب و انیمیشن فعالیت می کند.

همچنين بخش زیادی از حیطه کاری اين گروه، ساخت انیمیشن های آموزشی و موزیک ویدیوست. آثار اين گروه تا به حال در چندين فستيوال معتبر نمايش داده شده و تاکنون چند جایزه بین المللی دریافت کرده است از جمله جایزه اول «فستیوال فیلم کوتاه فرهنگ» برای انیمیشن «آقای پست»

ترانزيت  ترانزيت  ترانزيت  كج آرت  كج آرت  كج آرت  كج آرت