در امریکا، روزانه تقریباً 50 نفر به علت مصرف زیاد مواد شبه افیونی میمیرند و بیشترین این مرگ و میرها در اوهایو رخ میدهد. محله کویاهوگا، که اقامتگاه مرکزی شهر کلیولند است، پر مرگ و میرترین محلهی این ایالت است و تنها در سال 2016، بیش از 600 مرگ در آن رخ داده است که علیرغم پوشش رسانهای گسترده، این آمار در حال گسترش است. برای کمک به کارگروه بازاریابی شبه افیونی محله کویاهوگا و برای هشدار دادن به مردم در مورد خطرات کشنده مواد شبه افیونی قبل از شروع معتاد شدن آنها، آژانس تبلیغاتی Southfield واقع در میشیگان، یک رویکرد گیرای تصویری خلق کرد که سلاحها با مواد مخدر مرگبار یکی شده است. شعار کمپین با عنوان «خطرات را بشناس» در کنار لوگوی آشنای “Rx” افراد را به سؤال درباره مداوای خود تجویزی به جای اعتماد کورکورانه به آن چه که داخل آن بطریهای کهربایی است، ترغیب میکند.