دوخت و دوز آدم‌ها

تصور داشتن همزاد همیشه ایده جذابی است، حالا می خواهد عروسکی و پارچه ای باشد یا واقعي و انسانی. « هاله مودبيان» یکی از آن هنرمندهايي است که چند سالی می شود همزادهای عروسکی می سازد. تصویرگری سه بعدی بر پایه طراحی کاراکتر، خلاقیت و دوخت و دوز را در پروژه امروز روزرنگ خواهید دید.

« بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم بیشتر به سمت تصویرگری کشیده شدم، شاید به این خاطر که از لحاظ سر و کار داشتن با رنگ و ابزار و تکنیک های مختلف دنیای شلوغ تری دارد. در گرافیک باید مختصر و مفید گفت ولی در تصویرگری می شود پر حرفی کرد و به جزییات اهمیت داد. وقتی شروع به تصویرگری کردم سعی کردم با تکنیک های مختلف کار کنم. روزی هم رفتم سراغ دوخت و دوز! دوختن کاراکترهای پارچه ای برایم آنقدر جذاب شد که ناخودآگاه کشیده شدم به سمت عروسک سازی. یکی از دوستانم که کارهایم را دوست داشت ازم خواست عروسکش را بسازم. از او اطلاعاتی گرفتم و شروع کردم به طراحی کاراکترش. خصوصیاتش را روی کاغد زیر هم ردیف کردم و زیر آنهایی که مهم تر بودند خط کشیدم…تا امروز هم همین طور است، از افراد مختلف سفارش گرفته ام و عروسک خودشان را ساخته ام.»

«هاله مودبیان» متولد اردیبهشت سال 63 کارشناسي ارتباط تصویری از دانشگاه الزهرا، عضو انجمن تصویرگران ایران، سابقه همکاری به عنوان تصویرگر با انتشارات سروش، سوره مهر و مجلات سروش، همشهری بچه ها، پوپک، سنجاقک، نبات، قلک را دارد. پروژه دیگر او در روزرنگ را می توانید در اینجا ببینید.

 







image 
imageimageimage