دوسالانه سرو نقره‌ای با نام مرتضی ممیز افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی سرو نقره‌ای؛ در ابتدای این رویداد و پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع سالیانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مهرداد احمدی شیخانی در صحبت‌های کوتاهی گفت: همین جا در حضورنماینده وزارت کار گله کوچک خود و اعضای هیات مدیره انجمن را از اعضای انجمن اعلام می‌کنم. تنها درنمایشگاه سرو نقره‌ای پنجم ۲۲۶ اثر به نمایش گذاشته شده است و اما جای تعجب دارد که در این نشست تعداد زیادی ازکسانی که آثارشان دراین نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته٬ حضور ندارند و برای تماشای نمایشگاه خودشان نیامده‌اند.
فرزاد ادیبی در ادامه این نشست گفت: از طرف هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک به من امر شده است که در این نشست چند کلمه‌ای صحبت کنم. هر چند که مجمع عمومی انجمن طراحان گرافیک به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد اما سرو کماکان پابرجاست.
او با اشاره به روزهای سختی که تهران به دلیل آلودگی هوا و زلزله پشت سر گذاشته است گفت: با این اوصاف از طرف خودم و هیات مدیره از تمام کسانی که در این مجمع شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم ودوست دارم شما را در خوشحالی خودم پس از شنیدن خبر مرخص شدن استاد جلال شباهنگی از بیمارستان سهیم کنم و برای او دعا کنیم تا وجود نازک‌شان آزارده نباشد.

این طراح گرافیک افزود: همین جا باید از طرف خودم و جامعه طراحان گرافیک ایران خدمت ابراهیم حقیقی برای ریاست شورای عالی خانه هنرمندان ایران تبریک بگویم. این انتخاب توفیق کمی برای انجمن طراحان گرافیک نیست.
به گفته ادیبی٬ خانه هنرمندان ایران متشکل از ۱۲ انجمن است و پیش از این ریاست شورای عالی خانه هنرمندان ایران به عهده انجمن خوشنویسان و سینما بوده است و پس از مدت‌ها ریاست عالی خانه هنرمندان ایران به انجمن طراحان گرافیک رسیده است.
او با بیان این مطلب که انجمن طراحان گرافیک ایران ۲۰ ساله شده است٬ گفت: رسیدن به ۲۰ سالگی جای تبریک و تشکر دارد. انجمن در تمام این سال‌ها چون سرو در برابر بادهای مخالف ایستاده است و سربلند بوده است. من خوشحالم که یکی از اعضای انجمن طراحان گرافیک هستم. انجمن طراحان گرافیک یکی از انجمن های قدرتمند و تاثیر‌گذار است. شاید تعداد اعضای آن از برخی انجمن ها کمتر است اما هر یک از اعضای آن وزنه‌ای در عرصه گرافیک هستند.

ادیبی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سرو نقره‌ای پنجم گفت: درباره سرو نقره‌ای قرار بود ایمان صفایی سخن بگوید اما او این مسولیت را بر عهده من گذاشت. در سرو نقره ای پنجم ۱۲ بخش داریم که در این دوره ۲۲۶ عضو با ارسال بیش از ۵۰۰ اثر شرکت کرده‌اند. ویژگی سرو نقره‌ای پنجم این است که هیات انتخاب آثار خود اعضای انجمن بوده‌اند. اما آثار داوری خواهد شد.
او با اشاره به بخش جنبی نمایشگاه سرو نقره‌ای پنجم گفت: جمعه هشتم دی‌ماه بخش جنبی سرو نقره‌ای در گالری سلام در سام سنتر افتتاح خواهد شد و این نمایشگاه دربرگیرنده تعدادی از پرده‌های سر در سینمای ایران است. تمام این پرده‌های سر در سینما اصل هستند و علی بختیاری نمایشگاه‌گردانی این بخش را برعهده داشته است. از همین جا از شما دعوت می‌کنم که حتما به تماشای این نمایشگاه بیاید.

ادیبی افزود: مراسم اختتامیه سرو نقره‌ای و رونمایی از کتاب سرو نقره‌ای ساعت ۱۷ تا ۱۹ جمعه ۱۵ دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد. همچنین درایام برپایی نمایشگاه سرو نقره‌ای دو نشست تخصصی در روزهای سوم و دهم در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
مصطفی اسداللهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: از طرف هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک برای حضور شما در این نشست تشکر می‌کنم.
وی پس از تشکر از عوامل برگزاری پنجمین سرو ‌نقره‌ای از مجید رجبی معمار٬ مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و آسیه مزینانی معاون هنری خانه هنرمندان ایران برای حمایت‌های همه‌جانبه از سرو نقره‌ای قدردانی کرد.

اسدالهی همچنین همزمان با افتتاح نمایشگاه نیز در سخنانی کوتاه گفت: سرو نقره‌ای بزرگترین رویداد طراحان گرافیک است که امسال همزمان با ۲۰ سالگی انجمن طراحان گرافیک شاهد برگزاری پنجمین دوره این رویداد هستیم و خوشحالم که از طرف هیات مدیره نمایشگاه سرو نقره‌ای را به نام مرتضی ممیز افتتاح می‌کنم.
او افزود: مرتضی ممیز یکی از بنیان‌گذاران انجمن طراحان گرافیک است و امروز در ۲۰ سالگی انجمن و افتتاح سرو نقره‌ای جای خالی او احساس می‌شود.
لازم به‌ذکر است که در سرو نقره‌ای پنجم، ۲۲۶ طراح با ۵۵۲ اثرشرکت کرده‌اند که این آثار در ۱۲ بخش در فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
پنجمین دوسالانه سرو نقره‌ای تا ۱۲ دی‌ماه درتمام فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه این رویداد نیز از ساعت ۱۷ روز ۱۵ دی ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد.

منبع