رضا عابدينى: سعى كردم دنياى خط خودم را توليد كنم

رضا عابدینی که این روزها به بهانه برگزاری نمایشگاهی از آثارش با نام طراحی‌خط در گالری آب/انبار در تهران به سر می برد دیروز 10 آبان در این گالری درباره آثارش برای علاقمندان سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی ضمن انتقاد از روش ارز‌ش‌گذاری آثار تصویری بیان کرد:« ارزیابی ما برای آثار تصویری میزان ارزش ادبی آن‌هاست. تا وقتی به یک نمایشگاه نقاشی می‌رویم و بازدیدکننده به بغل دستی می‌گوید: «این تابلو چی می‌خواد بگه؟» مشکل ما حل نخواهد شد. »
عابدینی همچنین با اشاره به متن مقدمه کتاب نمایشگاهش درباره آثار ارائه شده در این نمایشگاه ابراز کرد: « در این نمایشگاه برای اولین بار حتی یک نفر از او نپرسیده: «این‌جا چه نوشته شده». و توضیح خودش درباره نمایشگاه که: سعی نکنید که این نوشته‌ها را بخوانید! آن‌ها را ببینید. این‌ها نوشته‌هایی برای خوانده نشدن هستند، دلیلی اصلی دانست و اضافه کرد: «ما نسبت به فرمالیسم دچار کج فهمی هستیم. هر اثر گرافیک می‌خواهد یک چیزی بگوید اما این یک گرایش است. من بیست سال با خط زندگی کرده‌ام؛ سعی کردم دنیای خط خودم را تولید کنم و در این نمایشگاه آثارم شبیه هیچ چیز دیگری نباشد.»
در پایان این جلسه، رضا عابدینی به پرسش های حاضران پاسخ داد و با آنها به گفتگو پرداخت. گفتنی است به دلیل استقبال شایان توجه علاقمندان از این نشست، گنجایش هر سه سالن گالری پر شد و تعداد زیادی از حاضران در راه‌پله‌های مجموعه شنونده گفت‌وگو بودند و مشکلات فنی در پخش صدا،  باعث  تاخیر در آغاز برنامه گردید.به همراه هم تصاویری از این نشست را می‌بینیم:

رضا عابدینی (28)  رضا عابدینی (23)  رضا عابدینی (24)  رضا عابدینی (25)  رضا عابدینی (26)  رضا عابدینی (27)  رضا عابدینی (21)  رضا عابدینی (22)  رضا عابدینی (18)  رضا عابدینی (19)  رضا عابدینی (20)  رضا عابدینی (17)  رضا عابدینی (12)  رضا عابدینی (13)  رضا عابدینی (14)  رضا عابدینی (15)  رضا عابدینی (16)  رضا عابدینی (8)  رضا عابدینی (9)  رضا عابدینی (10)  رضا عابدینی (11)  رضا عابدینی (5)  رضا عابدینی (6)  رضا عابدینی (7)  رضا عابدینی (3)  رضا عابدینی (4)  رضا عابدینی (1)
رضا عابدینیعکس ها: خبرگزاری مهر


image 
imageimageimage