رونمایی از پوستر سیزدهمین نمایشگاه حروف نگاری اسماء الحسنی

پوستر سیزدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی رونمایی شد. به گزارش روزرنگ  و به نقل از سایت  «تودی ‌پوسترز»  از این پس طراحی پوستر این رویداد توسط برگزیدگان دورۀ قبل انجام خواهد شد. بر این اساس پوستر سیزدهمین نمایشگاه که در سال آینده برگزار خواهد شد به برگزیدگان نمایشگاه سال قبل (دورۀ دوازدهم) حمید رضا کشاورزی میاندشتی، محمد ایمانی راد، حسین چمن خواه، علیرضا بیت اللهی، مهسا کیانی، رقیه باوفا، مائده داوود زاده و منصوره سادات موحد ابطحی سفارش داده شد و از میان آثار ارائه شده نهایتا اثر حسین چمن خواه ه عنوان پوستر اصلی شناخته شد.

سیزدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی از  ۵ تا ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ در گالری ممیز خانۀ هنرمندان برپا می شود و آخرین مهلت ارسال آثار ساعت ۲۴روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ است.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین نمایشگاه و چگونگی شرکت در آن می توانید به سایت اینترنتی www.todayposters.com مراجعه کنید.

 


image 
imageimageimage
  1. در ایده و اجرا واقعاً عالی کار شده آفرین به این هنرمند
    کمتر دیدم که در ترکیب هایی که مرغ رو تداعی می کنند، فرم مفردات تقریبا دست نخورده و مطابق با مفردات عرف ثلث باقی بمونه به نظر این خودش یکی از امتیازهای اون محسوب می شه مخصوصا اون الف مقصوره که به چشم مرغ چسبیده هم فرم خوبی پیدا کرده و هم از اصول مربوط به مفردات فاصله نگرفته واقعاً عالی
    این طور که برداشت میشه کرد از این که چرا هنرمند به سراغ این ایده رفته این بر میاد که مرغ به تسبیح گویی خداوند و نماد ثنای الهی و ذکر حق تشبیه می شه تا جایی که تجلی ظرایف و لطایف صفات زیبای آفریدگار می شه به همین خاطر بیشتر مرغ بسم الله در هنرمندان مسلمان مشهور هست تا بسم الله الرحمن الرحیم رو به زیباترین شکل بنویسند آن هم بدلیل تاکید در روایات معصومین و پیامبر گرانقدر اسلام وعده بخشش گناهان را به خوشنویس بسم الله داده اند. اما این که این ایده به ذهن بیاد که این اعلان رو در ترکیب مرغ درآوردن، خودش اول ماجراست و این که به سراغ چگونگی اجرای اون رفتن هم خودش بسیار جای دقت و جسارت داره
    و در ضمن این هم نباید فراموش بشه که این پوستر، اعلان یک رویداد هنری در همین زمینه است و هدف آن تداعی کننده برگزاری نمایشگاهی از همین دست اسماء و صفات الهی است.
    لی ات ش هم جسورانه ست درسی می ده که میشه هم در اثر، معیارهای هنری حفظ بشه و هم قابل پذیرش سفارش دهنده باشه
    تبریک به آقای چمن خواه

  2. کار این دوست عزیزمون خوبه ولی خب دقیقا کپی نعل به نعل کارهای استادشون مسعود نجابتی هست. امیدوارم هر چه زودتر بیان خودشون رو پیدا کنن. البته شباهت داشتن به آثار استاد نجابتی خودش توفیقی است به نظرم. موفق باشید

    1. هم این کار و هم اغلب کارهای از اين دست در رده‌ی صنایع دستی قرار می‌گیرند. محدودیت‌های نگرشی طراحان دینی -و یا طراحانی که سفارش‌های دینی را انجام می‌دهند در ایران و کشورهای اسلامی – ناگزیر به چنین سرانجامی می‌رسد. عالمی دیگر بباید ساخت و ازنو آدمی.
      این حرف هم که شباهت داشتن به آثار استاد نجابتی خودش توفیقی است تنها از ذهنی بسته و غیرخلاق و ناآشنا با دنیای دیزاین و هنر بر می‌خیزد.

  3. این گوشه چشم به کارهای استادبالاتر یه جاهایی بدنیست (وارادت را به اون ها می رساند)….اما از یه جا خلاقیت ناب شخص باید خودشو نشون بده ….تو کتاب تصویرگران سال هم که اخیرا چاپ شده شما به راحتی کپی کردن از استادهای نه چندان بلند مرتبه را (که بعضی هاشون از خارجی هاکپی می کنندرامی بینید….(ظاهرا نه تنها قبحی نداردبلکه افتخاروامتیاز به نمایشگاه واردشدنآثار ارسالی می انجامد…..امیدوارم به رویه پاچه خواری وای جونم استاد بدل نشود…..

  4. با سلام
    ایکاش اتودهای دوستان دیگه رو قرار میدادید تا بشه مقایسه کرد، تجربه نشون داده که داوران سلیقه ای عمل میکنند.

  5. دراین پوستر فضای منفی کمی ادیت میکنه واحساس خالی بودن به مخاطب دست میده…فرم پرنده جای کارداره به عنوان مثال فرم نوک و سر پرنده به اصطلاح درنیومده مخصوصا در حالت افقی.( نقوشی که قدما از مرغ بسم الله نقش زدن بسیارهمخوانی داره)
    در کل این موضوع تکراریه و با نگاهی به مبحث تایپوگرافی در جهان متوجه فراوانی ایده ها خواهیم شد. (این مورد میتونه به خاطر نگاه تکراری و کلاسیک داوران فراخوانهای داخلی باشه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *