جشنواره کن

رونمایی از پوستر جشنواره کن ۲۰۲۱

به گزارش روزرنگ از رونمایی از پوستر جشنواره کن ۲۰۲۱، سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم کن، پوستر هفتادو چهارمین دوره این جشنواره را ساعتی پیش با تصویری از اسپایک لی منتشر کردند.
این کارگردان آمریکایی که سال پیش به عنوان رییس هیات داوران کن انتخاب شده بود، به دلیل برگزار نشدن این دوره در سال گذشته، امسال نیز این سمت را برعهده گرفته است.

در خصوص طراحی این پوستر گفته شده که ترکیب نخل‌ها، ساحل کن و صفحه‌نقره‌ای، مانند صفحه‌ای سفید بر این پوستر نقش بسته و ما می‌توانیم نگاه کنجکاو لی را به یاد بیاوریم که او از فیلم‌های بخش رقابتی اصلی استقبال می‌کند.

اسپایک لی (ستاره‌ی مراسم رونمایی از پوستر جشنواره کن ۲۰۲۱) اولین فیلمساز سیاه پوست است که ریاست هیأت جشنواره فیلم کن را برعهده دارد. سال گذشته نیز این عنوان به او سپرده شده بود که با همه‌گیری بیماری کویید-19 (کرونا) جشنواره برگزار نشد، اما او این مسئولیت را بار دیگر در امسال پذیرفت.

فیلم‌های او در ادوار گوناگون جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده است. در سال 2018 فیلم «بلک کلنزمن» وی توانست جایزه هیأت داوران جشنواره فیلم کن را بدست آورد.

اولین فیلم او که توانست در این جشنواره تقدیر شود، She’s Gotta Have It بود که نامزد دوربین طلایی و برنده بهترین فیلم در بخش خارجی کن بود.


image 
imageimageimage