«سوزنبان» و «درخت پرتقالی» فینالیست شدند

دو فیلم انیمیشن «سوزنبان» و «درخت پرتقالی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مرحله فینال جشنواره فیلم‌های شهری و معماری «استانبول» ترکیه راه یافتند.

با اعلام مسئولان یازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های شهری و معماری «استانبول» ترکیه، دو فیلم ایرانی «سوزنبان» ساخته مهدی خرمیان و «درخت پرتقالی» به کارگردانی امیرهوشنگ معین در کنار ۱۴ فیلم انیمیشن دیگر از کشورهای ترکیه، آلمان، انگلیس، آمریکا، فرانسه و هلند به مرحله فینال این رویداد راه یافتند تا برای جایزه اصلی جشنواره به رقابت بپردازند.

انیمیشن «سوزنبان» درباره‌ سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست… این فیلم در سال جاری برنده جایزه «آقای رُوسی» از جشنواره «کارتون کلاب» ایتالیا و جایزه بهترین انیمیشن فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو شده بود. ضمن اینکه منتخب بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن «سئول» کره‌جنوبی (SICAF) نیز بود.

«درخت پرتقالی» هم انیمیشن دو بُعدی دیجیتال درباره‌ دختر بچه‌ای است که درون پرتقال زندگی کرده و برای احیای درخت، به شهری بالای ابرها سفر می‌کند. این انیمیشن هفت دقیقه‌ای سیال و سوررئال است و فضایی شاعرانه دارد. «درخت پرتقالی» از فیلم‌های منتخب بخش غیررقابتی چهارمین دوره جشنواره «زیروپلاس» روسیه بود. ضمن این که این فیلم از ۹ تا ۱۶ آبان‌ماه در بخش رسمی هجدهمین دوره جشنواره ازمیر ترکیه همم روی پرده می‌رود.

منبع


image 
imageimageimage