طراحى شخصيت‌هاى كميك

طراحى شخصيت‌هاى كميك

اگر در بين شاخه‌هاى مختلف ديزاين، به طراحى شخصيت‌هاى كميك (Character Design) علاقه منديد، حتما به خوبى از پيچيدگى‌هاى اين مقوله ى جذاب آگاه هستيد.

واضح است كه طراحى شخصيت‌هاى دوست داشتنى و در عين حال باورپذير، كار مشكلى است و قابليت‌هاى مختلفى را مى‌طلبد؛ از شناخت دقيق و موشكافانه‌ى هنر طراحى گرفته تا داشتن روحيه‌اى شوخ طبعانه و خلاق! جسارت در خلق عناصر نو، انسجام و پختگى خطوط و داشتن بيان شخصى، از ديگر مواردى است كه از شما يك طراح شخصيت حرفه اى مى‌سازد.

مهدی علی بیگی متولد ۱۳۶۳ تهران، سال‌هاست كه با مطبوعات داخلی و خارجی در زمینه کارتون و کاریکاتور همكارى مى‌كند. مهدى به عنوان کارگردان، دیزاینر و انیماتور، به صورت آزاد فعاليت‌هاى زيادى انجام داده و انيميشن‌هاى مختلفى كار كرده است. جايزه بزرگ جشنواره فيلم‌هاى ١٠٠ ثانيه‌اى و دو جايزه اول بى‌ينال كاريكاتور تهران از جمله جوايز او هستند.

او در مورد طراحى شخصيت هايش مى‌گويد: “بیشتر این کارکترها برای کمیک و انیمیشن (کوتاه، تیزر تبلیغاتی، سری تلويزیونى) طراحى شده‌اند و بعضی ديگر برای مطبوعات. جدا از تیپ سازی و شخصیت پردازی، اغلب این شخصيت ها، کانسپت و ایده‌هایی برای تعریف گرافیک کلی یک انیمیشن یا کمیک هستند که بسته به نوع تکنیک اجرای انیمیشن (2D, 3D, Cutout… ) طراحی شده اند”

روزرنگ شما را به ديدن مجموعه طراحى شخصيت‌هاى كميك مهدى على بيگى دعوت مى‌كند:

طراحى شخصيت‌هاى كميك طراحى شخصيت‌هاى كميك     طراحى شخصيت‌هاى كميك طراحى شخصيت‌   طراحى شخصيت‌                    طراحى شخصيت‌ طراحى شخصيت‌     طراحى شخصيت‌ ۱     طراحى شخصيت‌ ۲   طراحى شخصيت‌ ۳


image 
imageimageimage