فتوكلاژهاى سال نو

«من به تکنیک فتومونتاژ و فتوكلاژ بسيار علاقمندم و وقتی با این روش تصویرسازی می کنم احساس خوبی دارم. از سال ١٣٨٥ تصمیم گرفتم هر سال یك کارت پستال با موضوع همان سال طراحی کنم و به دوستانم هدیه بدهم. اولین سال هم سال سگ بود. برای این کار یك سری لوازم فرسوده و قدیمی جمع کردم و با کیفیت بالا اسکن کردم. مشكلات متعددى براى خلق اين كار پيش رويم قرار گرفت. مثلا اينكه دو تا دستگاه اسکنر سوزاندم!

من  برای طراحى هر كاراکتر به وسایل با دقت نگاه كرده و از دل آن چیزی خلق می کردم. سعی‌ام این بود که تا جايى که میشود سراغ وسایل جدیدى نروم و فقط از همان ها استفاده کنم. بعد از آماده سازی کاراکتر به صورت سیاه و سفید، به آن رنگ می دادم تا حس شاداب تری پیدا کند. همیشه و بدون استثنا به دلیل مشغله کاری در آخرین روز سال و ظرف مدت ۲ تا ۳ ساعت کار را اجرا می کنم. از ۱۲ سالی که به نام حیوانات مختلف نامگذارى شده؛ ۱۱ سال را طراحى كرده ام و فقط یک سال دیگر باقى مانده تا اين پروژه تکمیل شود. تصميم دارم برای دور دوم اين پروژه را ادامه بدهم؛ البته با یک فضاى متفاوت. عنوان سال ها از سال ۸۵: سگ، خوک، موش، گاو، ببر، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون»

توضيحات «ميثم اشعرى» طراح گرافيك را در مورد پروژه فتومونتاژ سال نو خوانديد. ميثم متولد ١٣٦٠ است و در حال حاضر ريیس گروه طراحان گرافیک استان قم مى باشد. او بيشتر از پانزده سال است كه در زمينه مديريت هنرى، طراحى گرافيك و عکاسی فعاليت مى كند.
در ادامه، مجموعه طرح هاى او را براى پروژه فتومونتاژ سال نو خواهيم ديد:

meisam ashari - Happy new year 94  meisam ashari - Happy new year 93  meisam ashari - Happy new year 92 +  meisam ashari - Happy new year 91 +  meisam ashari - happy new year 90 +  meisam ashari - happy new year 89 +  meisam ashari - happy new year 88 +  meisam ashari - happy new year 87 +  meisam ashari - happy new year 86 +  meisam ashari - happy new year 85 +  ContactSheet-001

image 
imageimageimage