20مین سه سالانه بین‌المللی پوستر شهر لاتی فنلاند 2017

فراخوان سه سالانه‌ی بین‌المللی پوستر شهر لاتی (Lahti)، فنلاند 2017 منتشرشد. پکا لوری رییس این سه‌سالانه‌ی بین‌االمللی اعلام کرد که این رویداد با حمایت موزه‌ی بین‌المللی پوستر شهر لاتی، انجمن دوست‌داران پوستر و انجمن طراحان گرافیک حرفه‌ای در فنلاند از تاریخ ۹ ژوئن تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ در موزه‌ی هنر شهر لاتی برگزار می‌شود و در این دوره پریسا تشکری به عنوان یکی از اعضای هیات داوران از ایران حضور خواهد داشت.

دسته بندی پوسترهای ارسالی:
پوسترها در 4 شاخه‌ی زیر پذیرفته می‌شوند:
A : پوسترهای فرهنگی، اجتماعی و ایدئولوژیکی
B : پوسترهای زیست‌محیطی  (The Lauri Tarasti Prize)
C : پوسترهایی با تم استقلال برای دانشجویان و طراحان زیر 30 سال. جمهوری فنلاند در سال 2017 صدمین سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد. کلمه‌ی “استقلال” برای شما  چه معنایی دارد؟
D : پوسترهای تجاری

برخی از قوانین مسابقه:
– هزینه ثبت نام در این فراخوان  ۲۰ یورو است و شرکت کنندگان می‌توانند از تاریخ ۱ آگوست تا ۳۰ نوامبر از طریق سایت www.postertriennial2017.fi  ثبت نام کنند.
– همه‌‌ی آثار باید پس از یکم دسامبر ۲۰۱۳ طراحی شده باشند و حداقل ابعاد پوستر باید۶۰ در ۴۲ سانتیمتر وحداکثر ابعاد پوستر باید ۱۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر باشد.
– یک طراح یا یک تیم طراحی می‌توانند حداکثر تا ۴ پوستر را به صورت فایل دیجیتال در آدرس: www.postertriennial2017.fi آپلود کنند.
– فایل پوستر باید ابعاد A4 ، مد رنگی RGB ، وضوح تصویر ۳۰۰ دی پی آی و با فرمت JPG در آدرس فوق آپلود شوند. که در آن باید یک فرم شامل نام (ها)، تاریخ (های) تولید و اطلاعات تماس -طراح (طراحان)، ابعاد اصلی پوستر (cm عرض x ارتفاع)، بخش اثر، سال طراحی، سفارش دهنده، عنوان پوستر و ترجمه‌ی‌ این موارد به انگلیسی پر شود.
– پوسترها برای شرکت در نمایشگاه توسط کمیته‌ برگزاری انتخاب می‌شوند و پوسترهای برگزیده توسط هیأت داوران بین‌المللی داوری می‌شوند.
– تکنیک چاپ پوسترها در هر دو بخش آزاد است.
– پوسترهای بخش A حتما باید منتشر شده باشند.
– ذکر جمله «فاقد ارزش تجاری» بر روی بسته ها فراموش نشود.
– از مطالب ارسالی تمامی طراحان برای افتتاحیه نمایشگاه دوسالانه صمیمانه استقبال می شود.
– جوایز به پوسترهایی اهدا خواهند شد که در سطح بالایی از خلاقیت، اصالت و کیفیت زیبایی شناسانه باشد و به لحاظ برقراری ارتباط، کاربردی باشد.
– برگزارکنندگان حق دارند تا نمایشگاه های مربوط به آثار ارسال شده را در فنلاند و یا جای دیگر سازمان دهی کنند و از پوسترهای ارسال شده برای اهدافی مثل به دست اوردن اطلاعات، انتشار اخبار، اهداف اموزشی و بازاریابی بینال آزادانه استفاده کنند.
– اطلاعات ارسال شده عینا در کاتالوگ نمایشگاه پوستر سه سالانه lahti استفاده می شوند و موسسان  در قبال اطلاعاتی که توسط شرکت کنندگان در فرم درج شده است مسئولیتی ندارند.
– نتایج جوایز بینال  در جشن افتتاحیه روز سه شنبه ۸ ژوئن ۲۰۱۷ ساعت پنج عصر اعلام عمومی خواهد شد.

توضیحات تکمیلی جدید:

با توجه به تحریم اقتصادی که باعث ایجاد محدودیت در نقل و انتقال پول بین بانک‌های ایران و جهان شده ‌است و این مساله پرداخت هزینه‌ی شرکت در «سه‌سالانه‌ی لاتی فنلاند» را برای طراحان ایرانی دچار مشکل کرده است، سه‌سالانه‌ی لاتی تصمیم گرفته‌ است که این قانون را برای طراحان ایرانی‌ که قصد حضور در این سه‌سالانه‌ی بین‌المللی را دارند را تغییر دهد.
توجه: این قانون فقط شامل طراحانی‌ است که در ایران زندگی و کار می‌کنند و آن‌ها از پرداخت هزینه‌ی ورودی و ثبت نام معاف هستند.
بنابراین شیوه‌ی ثبت نام از ایران به شرح زیر خواهد بود:
۱- تمامی طراحانی که شرایط حضور در این بینال را در خود می‌بینند می‌توانند با ورود به سایت سه‌سالانه  ثبت نام اولیه را انجام دهند:
www.postertriennial2017.fi
۲- انجمن طراحان گرافیک ایران و پریسا تشکری (به عنوان یکی از اعضای هیات داوران سه‌سالانه‌ی لاتی فنلاند در سال ۲۰۱۷) نمایندگانی خواهند بود برای اعلام نام طراحانی که قصد ارسال پوسترهای‌شان برای مرحله‌ی انتخاب را دارند و لیست ارسالی می‌بایست شامل نام طراح و آدرس ایمیل او به زبان انگلیسی باشد.
پس از آن، مرحله‌ی ارسال پوستر و یا همان Submit برای طراحانی که نام‌شان در لیست آمده باشد فعال خواهد شد و آن‌ها بدون هیچ‌گونه پرداختی ‌می‌توانند پوسترهای‌شان را از تاریخ ۱۰ مرداد تا ۱۰ آذر ماه آپلود و ارسال کنند.
انجام پروسه‌ی این کار ممکن است اندکی طول بکشد، از این‌رو خواهشمندیم شرکت‌کنندگان، موقعیت و شرایط ثبت ‌نام‌شان را از طریق سایت سه‌سالانه   www.postertriennial2017.fi پیگیری کنند.

 هیات برگزاری و انتخاب بینال فنلاند:
کاری پیپو، رئیس هیات انتخاب
هانا سوکو
آنترو ژوکینن
ایکا کارکایین
ایمو کاتاماکی
ماریتا ایکونن

داوران بین‌المللی  بینال:
برندگان جوایز پوسترها توسط داوران بین المللی انتخاب میشوند.
فونس هیکمن از کشور آلمان
توماس بوگولاوسکی از کشور هلند
پریسا تشکری از کشور ایران
اریک برشبل از کشور سوییس
کلاوس ولپ از کشور فنلاند

جوایز:
جایزه بزرگ:  ۳۵۰۰ یورو
جایزه نفر اول: ۳۰۰۰ یورو
جایزه نفر دوم: ۱۷۰۰ یورو
جایزه The Lauri Tarasti: ۳۰۰۰ یورو
جایزه پوسترهای استقلال: ۲۰۰۰ یورو
دیپلم‌های افتخار
و جوایز دیگری که ممکن است توسط هیات داوران در نظر گرفته شود.

آخرین مهلت ارسال فایل پوسترها: ۳۰ نوامبر 2016 برابر با 10 آذر 1395

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفا به این لینک مراجعه کنید.


image 
imageimageimage
  1. درود بر شما روز رنگیهای عزیز، میخواستم بپرسم در دسته بندیه پوستر های A باید پوستر چاپ شده هم فرستاده شود ؟ ؟ ؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید.

  2. قابل توجه طراحان گرافیک ایرانی
    با توجه به تحریم اقتصادی که باعث ایجاد محدودیت در نقل و انتقال پول بین بانک‌های ایران و جهان شده ‌است و این مساله پرداخت هزینه‌ی شرکت در «سه‌سالانه‌ی لاتی فنلاند» را برای طراحان ایرانی دچار مشکل کرده است، سه‌سالانه‌ی لاتی تصمیم گرفته‌ است که این قانون را برای طراحان ایرانی‌ که قصد حضور در این سه‌سالانه‌ی بین‌المللی را دارند را تغییر دهد.
    توجه: این قانون فقط شامل طراحانی‌ است که در ایران زندگی و کار می‌کنند و آن‌ها از پرداخت هزینه‌ی ورودی و ثبت نام معاف هستند.
    بنابراین شیوه‌ی ثبت نام از ایران به شرح زیر خواهد بود:
    ۱- تمامی طراحانی که شرایط حضور در این بینال را در خود می‌بینند می‌توانند با ورود به سایت سه‌سالانه ثبت نام کنند:
        www.postertriennial2017.fi
    ۲- انجمن طراحان گرافیک ایران و پریسا تشکری (به عنوان یکی از اعضای هیات داوران سه‌سالانه‌ی لاتی فنلاند در سال ۲۰۱۷) نمایندگانی خواهند بود برای اعلام نام طراحانی که قصد ارسال پوسترهای‌شان برای مرحله‌ی انتخاب را دارند.
    لیست ارسالی می‌بایست شامل نام طراح و آدرس ایمیل او به زبان انگلیسی باشد که برای دبیر اجرایی سه‌سالانه یعنی «خانم هانا سوکو» به آدرس ایمیل ایشان [email protected] فرستاده می‌شود.
    پس از آن، مرحله‌ی ارسال پوستر و یا همان Submit برای طراحانی که نام‌شان در لیست آمده باشد فعال خواهد شد و آن‌ها بدون هیچ‌گونه پرداختی ‌می‌توانند پوسترهای‌شان را آپلود و ارسال کنند.
    انجام پروسه‌ی این کار ممکن است اندکی طول بکشد، از این‌رو خواهشمندیم شرکت‌کنندگان، موقعیت و شرایط ثبت ‌نام‌شان را از طریق سایت سه‌سالانه   www.postertriennial2017.fi پیگیری کنند.

  3. برای دوستانی که در ارتباط با ثبت نام بینال لاتی مشکل دارند:
    + وقتی به سایت سه سالانه http://www.postertriennial2017.fi می روید در بخش Rule تمام قوانین در قسمت راست به زبان فنلاندی و در قسمت چپ به زبان انگلیسی نوشته شده است.
    ++ در بالای صفحه نوشته Registeration open now و این به این معنی است که اکنون می توانید ثبت نام کنید (باز هم در بخش ثبت اطلاعات گزینه ها به هر دو زبان آمده برای مثال : FIRST NAME /Etunimi )
    +++ برای ارسال کارهایتا ن نیاز است که من یا انجمن لیستی از نام متقاضیانی که در ایران زندگی می کنند را برای سه سالانه بفرستیم.
    شما میتوانید نام خود + ایمیل تان را برای من بفرستید و من یا انجمن لیستی از طراحان ایرانی که در ایران زندگی می کنند را تهیه می کنیم و برای خانم هانا میفرستیم. در این صورت آنها سایت را برای اسامی که در لیست هستند جهت ارسال آثارتان باز خواهند کرد.

    آدرس ایمیل برای ارسال مشخصاتتان :
    [email protected]
    یا
    [email protected]

    موفق باشید
    تشکری

    1. سلام شما که زدید ناشناس اما فکر میکنم همان اقای رضا شادخواست باید باشید
      من برای آنکه اطمینان پیدا کنم که میشود ثبت نام کرد یا نه خودم امروز ثبت نام کردم
      ثبت نام اولیه با موفقیت انجام می شود در مرحله بعد از شما payment می خواهد که
      با فرستادن نام طراحان برای سه سالانه آن مشکل برطرف می شود.
      تشکری

  4. سوال :
    پوسترهای بخش A حتما باید منتشر شده باشند.
    – ذکر جمله «فاقد ارزش تجاری» بر روی بسته ها فراموش نشود.
    منظور از ( پوسترهای بخش A حتما باید منتشر شده باشند ) یعنی چی دقیقا ؟
    ممنون میشم راهنماییمون کنید…

  5. به دلیل سوالهای زیادی که برایم ایمیل می‌شود لازم دیدم نکاتی در ارتباط با فراخوان سه سالانه‌ی فنلاند ذکر کنم :

    ۱- دوستان اگربخش Rules را در صفحه اصلی سه سالانه به زبان انگلیسی با دقت ملاحظه کنید تمامی قوانین با جزییات نوشته شده اند.
    ۲- شما همواره می بایست برای تمامی بسته هایی که حاوی پوسترهای نمایشگاهی هستند این جمله را بنویسید
    NO COMMERCIAL VALUE
    یعنی محتوای این بسته فاقد ارزش تجاری می باشد و گرنه به بسته‌ی شما گمرک سنگین تعلق می‌گیرد وچون بینالهامسول پرداخت آن نیستند برگشت می‌خورد و به شما باز گردانده می‌شود و یا باطل می شود.
    ۳- اگر نمی‌توانید ثبت نام اولیه را انجام دهید لطفا از Browser های دیگر استفاده کنید. هیچ مشکلی در ثبت نام اولیه وجود ندارد.
    ۴- منظور از Posters accepted for category A must have already been published این است که پوسترهای شما در این بخش می‌بایست سفارش دهنده داشته باشند و پیش از این منتشر شده باشند. نوع انتشار آن و اینکه کار شما با چه تکنیکی چاپ شده مهم نیست و شما مجازید پوسترتان را که قبلا به شکل چاپ دیجیتال، سیلک و افست منتشر شده، ارسال کنید.
    ۵- لطفا برای حضور در سه سالانه و بازشدن سایت برای ارسال آثارتان حداکثر نام خود را تا ++++ ۱۵ شهریور ++++ برای اینجانب به ایمیل [email protected] ارسال نمایید چرا که ارسال نام‌ها به شکل پراکنده برای دوسالانه به هیچ وجه نه مقدور است و نه حرفه ای.

    تقویم نمایشگاه:
    + تمامی پوسترهای ارسالی می‌بایست بعد از ۱ دسامبر ۲۰۱۳ یعنی ۱۰ آذر ۱۳۹۲ طراحی شده باشند.
    ++ آخرین مهلت ثبت نام و ارسال فایل پوسترها: ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    +++ تاریخ اعلام پذیرفته شدگان در سه سالانه: اول ماه فوریه ۲۰۱۷ برابر با ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    ++++ تاریخ ارسال پوسترهای پذیرفته شدگان از طریق پست به آدرس پستی بینال: ۲۸ فوریه برابر با ۹ اسفند ۱۳۹۶
    +++++ اعلام برندگان: ۸ ژوئن برابر با ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    ++++++ تاریخ برگزاری نمایشگاه: ۹ ژوئن تا ۲۴ سپتامبر برابر با ۱۹ خرداد تا ۲ مهر ۱۳۹۶

  6. با تشکر فراوان از سرکار خانم تشکری
    دوستان در نظر داشته باشید برای ثبت نام حتما باید از فیلترشکن استفاده نمایید.
    من با فیلترشکن تونستم ثبت نام کنم

    1. سلام
      اول باید پوستر را با سایز A4 و dpi 300 و RGB با فرمت JPG آپلود کنید، در صورت انتخاب شدن پوستر را ارسال می کنید:
      (پوسترها برای شرکت در نمایشگاه توسط کمیته‌ برگزاری انتخاب می‌شوند و پوسترهای برگزیده توسط هیأت داوران بین‌المللی داوری می‌شوند.)

  7. سلام به همه روزرنگیا ببخشین چرا یه جا گفتین حداقل ابعاد پوستر باید۶۰ در ۴۲ سانتیمتر وحداکثر ابعاد پوستر باید ۱۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر باشد.
    بعدا یه جا، یعنی پایینترش گفتین فایل پوستر باید ابعاد A4 ، مد رنگی RGB ، وضوح تصویر ۳۰۰ دی پی آی و با فرمت JPG در آدرس فوق آپلود شوند.
    در آخر ما متوجه نشدیم که دقیق باس چیکار کنیم ولی تورو خدا فعلا فقط از آپلود حرف بزنین ما وقتی بخایم کارمونو با ایمیلی بفرستیم به اون آدرس دقیقا بایستی چند در چند باشه که بفرستیم توروخدا واضح بگید…
    اولین قدمو بگید حالا اگه کسی برنده شد اونوقت باز براش پیام بزارید که حالا بایستی این کارو اینجوری به این روش ارسال کنی بخدا خیلی دمتون گرمه اگه اینجوری راهنمایی کنین .
    یا علی

    1. سلام
      ابعاد اول (حداقل ابعاد پوستر باید۶۰ در ۴۲ سانتیمتر وحداکثر ابعاد پوستر باید ۱۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر باشد.) سایز اورجینال پوستر شما است، و شما باید پوستر را هنگام آپلود (فایل پوستر باید ابعاد A4 ، مد رنگی RGB ، وضوح تصویر ۳۰۰ دی پی آی و با فرمت JPG در آدرس فوق آپلود شوند) با این مشخصات باشد.
      یعنی برای یکسان سازی، همه شرکت کنندگان باید فایل پوستر خود را (صرف نظر از سایز طراحی شده) در اندازه A4 جانمایی کند و سپس آپلود کنند.

  8. سلام دوستان
    من موفق شدم ثبت نام کنم
    اما لینکی برای ارسال پوستر نیست و این ارور بالای فرم ثبت نام من هست You have not paid entry fee yet
    لطفا دوستان راهنمایی بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *