كاردستى‌هاى كوچك در پروژه سازمان بورس

سازمان بورس و اوراق بهادار ایران برای آشنایی افراد با بازار سرمایه و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری، خدمات مختلفى ارايه می‌دهد. هر یک از این خدمات مانند وبسایت تالار مجازی بورس ایران، انتشارات بورس، مرکز ارتباط و نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک و بیمه و… هویت بصری مستقلی دارد که در طول دو سال گذشته توسط آتلیه طراحی گرافیک «بهنام اُسروش» طراحی شده‌اند.

بهنام در مورد شيوه طراحى اين پروژه ها مى گويد: «با وجود مستقل بودن لوگو و فضاى هويتى هر یک از اين خدمات، در عین حال هريك ارتباطی نامحسوس با هویت یک مجموعه اصلی دیگر به نام شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس دارد.
خدمات ذکر شده گاهی به شکل جداگانه و گاهی در کنار یکدیگر تبلیغ می‌شوند. در آخرین مجموعه‌ی تبلیغاتی سازمان بورس که برای تقویم‌ها و سررسیدنامه‌های سال ١٣٩٤ سفارش داده شد، تصمیم بر آن بود که این مجموعه‌ی تبلیغی از روحیه‌ای تازه‌ و متفاوت برخوردار باشد. چرا كه هدف اصلی مجموعه، ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطب و جلب توجه آن‌ها بود. در عین حال هویت شکل گرفته برای هر سرویس نیز باید به نوبه‌ی خود حفظ می‌شد. مجموعه‌ی حاضر نتیجه‌ی انجام این پروژه است. تلاش براى ایجاد فضایی صمیمی و قابل دسترس که با تبدیل عناصر بصری به کاردستی‌هایی کوچک و ظریف امكان پذير شود. انسانی کوچک متعلق به بازی لگو به سمت پله‌های پیشرفت که سایت تالار مجازی بورس در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد حرکت می‌کند. موبایلی مقوایی، نوشته‌ها، اعداد، آیکون‌ها و همه چیز در فضایی خودمانی ولی با حفظ کیفیت در کنار هم قرار گرفته‌اند»

این پروژه به مدیریت هنری بهنام اُسروش و با عکاسی سهیل قرباندایی‌پور انجام شد. بهنام دارای مدرک کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه هنر و کارشناسی الکترونیک از دانشگاه رازی است. او از سال ٨٥ به طراحی گرافیک مشغول است و تمرکز خود را بر طراحی عناصر پايه هویت بصری سازمانی قرار داده است.
در ادامه مطلب، روند شكل گيرى اين پروژه را با هم مى بينيم:





graphic-tablighat  graphic-tablighat (1)  graphic-tablighat (2)  graphic-tablighat (3)  graphic-tablighat (4) graphic-tablighat (6)  graphic-tablighat (5) graphic-tablighat (13)  graphic-tablighat (12)  graphic-tablighat (11)  graphic-tablighat (10)  graphic-tablighat (9)  graphic-tablighat (8)  graphic-tablighat (7) graphic-tablighat (14)  graphic-tablighat (15)  graphic-tablighat (16)  graphic-tablighat (17)  graphic-tablighat (18)  graphic-tablighat (19)  graphic-tablighat (20)  graphic-tablighat (21)  graphic-tablighat (22) graphic-tablighat (23)  graphic-tablighat (24)  graphic-tablighat (25)  graphic-tablighat (26)  graphic-tablighat (27)  graphic-tablighat (28)  graphic-tablighat (29)  graphic-tablighat (30)  graphic-tablighat (31)


image 
imageimageimage