لوگو شرکت رنو

لوگو شرکت رنو هم تغییر کرد، چشم اندازی به آینده

لوگو شرکت رنو هم مانند پژو تغییر کرد ، تا کنون برندهای مطرحی در جهان خودرو از جمله فولکس واگن ، کیا ، پژو ، نیسان و BMW در راستای ساده سازی، برندشان تغییر کرده است و برخی نیز رجعت به گذشته داشته‌اند.

مارک های تجاری یکی پس از دیگری چشم انداز آینده را نشان می دهند که عمدتا بر روی خودروهای برقی متمرکز هستند و معتقدند که یک نشان تجاری تجدید نظر شده نیز باید بخشی از این امر باشد. به نظر می رسد در این مورد رنو در کنارسایر برندها پیشروی می کند. اگرچه خود رنو هنوز  رسما درباره این نشان جدید اعلام عمومی نکرده و کانون توجهات عمومی را روشن نکرده است ، اما این تغییرات لوگو شرکت رنو در رونمایی از نمونه اولیه رنو  ۵ ( (wiebertje ) کاملا مشخص و نمودار شد. در این طراحی علاوه بر حفظ یکپارچگی هویت قبلی نوارهایی داخل نشان جدید اضافه شده اند. رویکردی که قبلا در بسیاری از نشان‌های تجاری دیده شده است.

لوگو شرکت رنو

پیش از این هم در برخی از برندها دیده‌ایم که نشان جدیدی یک خودروی مفهومی را زینت داده و بعداً به عنوان هویت جدید برند رونمایی شده است. به عنوان مثال ، در Kia Imagine Concept در سال 2019 نشان جدید کیا ارائه شده بود که در اوایل ماه جاری رونمایی شد و یا پژو در سال 2018 یک نشان در خودوری E-Legend نمایش داده بود که روی فرمان 308 جدید مشاهده شده است.  رنو نیز مسیری مشابه را دنبال خواهد کرد.

لوگو شرکت رنو

کمپانی فرانسوی رنو در سال 1891 توسط سه برادر به نام‌های لویی، مارسل و فرناند رنو بنا نهاده شد. این شرکت در ابتدا “رنو-فررس” نام داشت و لوگوی آن از دو حرف R درهم تنیده که درون یک بیضی قرار داشتند تشکیل شده بود. محصولات این شرکت در ابتدا با نام “رنو-فررس” شناخته می‌شد و تنها دو حرف LR که حروف ابتدایی کلمات (Louis Renault) بودند روی محصولات هک می‌شدند.

در سال 1906 لوگوی قبلی با لوگوی جدیدی که نشان دهنده خودرویی از رنو بود که توانسته بود برنده گرند پریکس فرانسه شود، جایگزین شد. این یکی از اولین رخدادهای نمادین در تاریخ صنعت خودروی فرانسه بود.
پس از همکاری رنو در جنگ جهانی اول از طریق ساخت تانک FT17 برای ارتش فرانسه و پیروزی در این جنگ رنو بار دیگر تصمیم گرفت این اتفاق را با قرار دادن آن در لوگوی شرکت خود جشن بگیرد. این کمپانی با درج شمایل وسیله زرهی خود در لوگو شرکت این اتفاق را جاودانه کرد.


image 
imageimageimage