مجموعه پوسترهای «قدرت شخصی»

نوما بار “Noma Bar“، تصویرگر و طراح گرافیک شناخته شده‌ى مقیم لندن و فارغ التحصیل رشته طراحی گرافیک و تایپوگرافی از آکادمی هنر “Jerusalem Academy of Art & Design” است.
مجموعه پیش رو، پوسترهای مینیمال نوما بار، برای آژانس تبلیغاتی “Dutch Uncle” می‌باشد. نوما با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های ساده و مختصر که شیوه شخصی و معمول آثارش است، به طراحی پوسترها پرداخته و سعی در نمایش موضوعاتى دوگانه در آن‌ها داشته است.
یکی از ویژگی‌های این مجموعه، استفاده صحیح از فضای مثبت و منفی در آن‌هاست که نوعی دوگانگی در طرح نهایی پوستر به وجود آورده است. پوسترها با یک پس زمینه یک دست رنگی پوشیده شده و سپس توسط فرم‌ها و رنگ‌های متناوب تغییر سمت داده‌اند. طراح با حفظ لایه‌ای از ابهام در طرح‌ها سعی در القای پیامی اجتماعی-سیاسی در آثارش داشته است.
نوما بار، تاکنون با سازمان‌ها و مشتریان مطرحى مانند نیویورک تایمز، جی کیو، آی بی ام، گوگل، سونی و نایک همکاری داشته است. هم چنین مجموعه آثارش در موزه دیزاین لندن “London Design Museum” به عنوان ‘طرحهای برتر سال ۲۰۱۲′ در زیرشاخه گرافیک انتخاب شده و به نمایش درآمده است.
او تا به حال با بیش از ۶۰ نشریه همکاری داشته و نزدیک به ۵۵۰ تصویرسازی ارايه کرده است که مجموعه‌ای از آن‌ها را در دو کتاب به نام های “The Many Faces of Noma Bar” و “Negative Space” در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ چاپ و منتشر کرده است.
هم چنین در سال ۲۰۱۲ با مجموعه طرح جلدهای “Don DeLilo” موفق به دریافت جایزه “مداد زرد” در مسابقه” D&AD Professional Awards” شد.
در ادامه برخی از پوسترهای نوما بار را با هم می‌بینیم:

1417017213775

noma-bar-Spock  NOMA+BAR_4AM

noma-bar-spielberg  noma-bar-master-chineasy  noma-bar-frankenstein  Noma-Bar-Facing-Up  noma-bar-detective-thrillers  noma-bar-breaking-bad-ampire-magazine  noma-bar-beauty-is-in-the-eye  Noma_Bar_Good_And_Evil  1416309049708  1397139942404  1382206_10151615209637109_989981498_n

economistandbdostoyhayward  fatalatractionandcut  FIRST-powertothe-indevidual  red-riding-hood-and-escape-the-weather  rhetorichunger  teafortwoshyguy  warandpeace

Noma-Bar-new-profile-picture

منیع


image 
imageimageimage