مدیریت هنری و طراحی گرافیکِ هشتمین دوره‌ «10 روز با عکاسان ایران»

«مدیریت هنری و طراحی گرافیکِ هشتمین دوره‌ «۱۰ روز با عکاسان ایران» که از ۸ تا ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار شد، توسط «استودیو دفتر» انجام شده است.

طراحی هویت بصری کاربردی و یکپارچه‌ای که قابلیت اجرا و تعمیم بر روی موارد گرافیکی متنوع این رویداد را داشته باشد، مهم‌ترین نیاز سفارش‌دهنده بود.

کاغذ نقره‌ای عکاسی که با خوردن دو تا به شکلِ عدد ۸ درآمده، با همراهی پالت رنگی، فضای تایپوگرافی، بافت‌ها و پترن‌ها، عناصر تصویری این هویت را تشکیل می دادند.

طراحی پوستر، کتـاب، کارت‌های دعوت، لوح‌ها‌ی تقدیر، گواهی‌ شرکت کنندگان،  تگِ آثار و استیتمنت‌ها، موشن گرافیکس، طراحی سالنِ نشست و مراسم اختتامیه، طرح تندیس،  فرم تریبون مراسمِ اختتامیه،  برنامه‌های رویداد و… از جمله مواردی بودند که برای این رویداد طراحی و استفاده شدند.»

استودیو دفتر، با تمرکز بر مدیریت هنری، طراحی گرافیک و مشاوره برای هنرمندان، ناشران، مراکز هنری، رویدادهای فرهنگی و… مشغول فعالیت است.

سفارش‌ دهنده: انجمن عکاسانِ ایران
مدیر هنری و طراحِ گرافیک: مجید کاشانی
همکاران: امیرحسین فراهانی، معراج قنبری
موشن گرافیکس: ایمان یاری
عکاس پوستر: مهدی جعفری‌جم
ساخت تندیس: محمود محرومی

 

پیش طرح‌های پوستر هشتمین دوره‌ی ۱۰ روز با عکاسان ایران
مراحل ماکت‌سازی و عکاسی از پوستر
مراسم رونمایی از پوستر در محل انجمن عکاسان
مراحل چاپ پوستر
پوستر هشتمین دوره‌ی ۱۰ روز با عکاسان ایران
بیلبوردهای شهری
طراحی فضای نشست خبری
پوسترهای سه بعدی در فضای خانه هنرمندان ایران
طراحی استیمنت‌ها و شناسنامه‌ی آثار

طراحی سالن نشست‌ها
طراحی تریبون مراسم اختتامیه
طرح و ساخت تندیس
طراحی لوح تقدیر

طراحی کتاب هشتمین دوره‌ی ۱۰ روز با عکاسان ایران

 

طراحی صفحه اینستاگرام

 

پروژه دیگری از « استودیو دفتر» در روزرنگ را اینجا ببینید.


image 
imageimageimage
  1. کار خوب و یکپارچه ای شده، کانسپت عدد 8 هم جذاب و متفاوت بود.. با آرزوی نیک ترین ها برای دوستان استودیو دفتر.

  2. با سلام؛
    جناب آقای کاشانی طراح خوبی هستند ولی این پروژه واقعا خوب نیست. یعنی نه تنها در حد کارهای سابق ایشان نیست، که در مجموع کار ضعیفی است! البت رفتار حرفه‌ای ایشان را در طراحی محصولات مختلف برای سفارش اخذ شده شاهدیم، اما گزینش نشدن المان مناسب و همه فهم برای موضوع و اکتفا کردن تنها به ظن خویش در طراحی اثر، صدمه اصلی را به کلیت اثر وارد آورده. اینکه به صرف چند تاه ساده عدد هشت استحصال آید و قابل خوانش باشد تنها گمان ایشان است یا اینکه کاغذ نقره‌ای رنگ مشهوده از ادوات فنون عکاسی است، نه تکه‌ای حلبی یا پاره مقوای جعبة شیرینی. خوب بود قبل از اجرای کامل با چند پرسش نظرسنجی از مخاطب تصادفی از مناسب و کارآمد بودن ایده مطمئن می‌شدند. ضمنا آرایش متراکم و گیج کنندة حروف و عناوین درون آثار نیز مزید بر علت ناتوان شدن آنها در ایجاد ارتباط موثر با بیننده شده است. از جهت دیگر رنگ گذاری ناصحیح به شکل رنگ افسرده‌ای که حاصل اشباع با رنگ سیاه است، با توجه به نخوت فصلی که در آن رویداد برقرار است، بر ضعف پروژه افزون گشته؛ بر بی‌رغبتی و عدم تهییج مخاطب می‌فزاید. علاوه بر اینها در ترکیب یندی نیز بخشی از فضای منفی درون کادرها منفعل است و اضافی. عدم توجه به پلان‌بندی در ارائة اطلاعات اثر به مخاطب نیز از دیگر لطمات وارده بر این مجموعه می‌باشد.
    اما بار دیگر باید از رفتار اصولی ایشان در روند طراحی محصولات متنوع قدردانی کرد. بامید موفقیت های آینده برای ایشان و همکاران.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *