مسابقه بين‌المللی تصويرگری كتاب كودك بولونيا 2015

نمايشگاه بين المللي كتاب بولونيا، با هدف تشويق تصويرگران كودك و نوجوان و نمايش آثار ارزشمند ايشان برگزار خواهد شد. مسابقه تصويرگري بولونيا يكي از جوايز معتبر در حوزه تصويرسازي كتاب كودك و نوجوان است که هر ساله در دو بخش داستاني و غيرداستاني، كاتالوگي را منتشر مي كند و اين كاتالوگ راهنماي ارزشمندي براي ناشران، طراحان گرافيك، هنرمندان، معلمان، كتابداران و علاقمندان به كار تصويرگري محسوب مي شود.

نویسندگان، تصویرگران، مترجمان، کتابداران، ناشران، توزیع‌کنندگان و فروشندگان کتاب‌های کودکان از سراسر جهان برای شرکت در این نمایشگاه به ایتالیا سفر می‌کنند؛ رویدادی که بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه دست‌اندرکاران ادبیات کودک دنیا به شمار می‌رود. این نمایشگاه، با برگزاری برنامه‌ها و برپایی گروه‌های کاری مختلف، فرصتی را برای کارشناسان فراهم می‌کند تا به خرید و فروش حق نشر آثار بپردازند، فرصت‌های شغلی و ارتباطات تازه پیدا کنند و با چند و چون ادبیات کودک در دیگر کشورها آشنا شوند. همچنین این نمایشگاه، فرصت بسیار خوبی برای شناخته شدن و دریافت سفارش‌های کاری پیش روی تصویرگران قرار می‌دهد. اين نمايشگاه از سال 1964 در روزهاي 6-9 آوريل (18-21 فروردين) به‌مدت چهار روز در مكان دائمي آن در بولونيا برگزار مي‌شود.

3E9D9AEF0C153EB2919268BD420AFC4A

جزئیات مسابقه:
1- آثار تصويرگري چاپ شده و يا چاپ نشده در دو سال گذشته قابل قبول خواهند بود.

2- آثار تصويرگري چاپ شده مي بايست مربوط به تاريخ بعد از 1 ژانویه 2014 باشد.

3-سن مجاز شركت در مسابقه بالای هجده سال است و تصويرگران مي توانند تنها در يكي از بخش­هاي داستاني و يا غيرداستاني شركت نمايند.

4-استفاده از هر نوع تكنيكي براي شركت در مسابقه آزاد است و محدوديتي از جهت رنگي و يا سياه و سفيد بودن آثار و استفاده از تكنيك كامپيوتري وجود ندارد (در زمينه آثاري كه با تكنيك ميكس تهيه مي شود ،می بایست پرينت نهايي كار به همراه طراحي­هاي اوريجينال ارسال شود).

5- آثاري كه در مسابقات پيشين بولونيا شركت داده شده باشند، قابل قبول نيستند.

6- متقاضيان مي بايست فقط 5 اثر تصويرگري چاپ شده يا چاپ نشده در حوزه كتاب كودك و نوجوان را كه داراي يك عنوان مشترك باشند را براي مسابقه ارسال نمايند.

7- آخرين مهلت دريافت آثار توسط مسئولین برگزار کننده مسابقه 11 مهرماه 1393 (3 اکتبر 2014 )است.

8- تكميل فرم تقاضانامه به زبان انگليسي بصورت on line و تهيه پرينت فرم

9-تكميل 5 برچسب پشت هر اثر

10-يك قطعه عكس 4×3

11-ابعاد تصويرگری:

-در بخش غيرداستاني (70×50 سانتي متر)

-در بخش داستاني (42×32 سانتي متر)

12-آثار قاب شده يا بزرگتر از ابعاد مذكور مورد قبول نخواهند بود.

13-تصويرگري ها مي بايست بر روي كاغذ يا مقواي قابل انعطاف با ضخامت حداكثر 2 ميلي متر تهيه شوند تا مشكلي از جهت اسكن كردن اثر پيش نيايد.

برای ثبت نام آنلاین در این مسابقه، اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت برچسب پشت اثر، اینجا را کلیک کنید.

blogna

توجه:
آثار داراي مدارك و اطلاعات ناقص و يا اشتباه، توسط مسئولین برگزار کننده مسابقه مورد قبول قرار نمی گیرد لذا توصیه می شود نسبت به تكميل مدارك و تهيه آثار با مشخصاتي كه به آن اشاره شد در زمان تعيين شده دقت لازم را مبذول داريد.

آدرس ارسال آثار:

Bologna Children’s Book Fair – Mostra degli Illustratori
Piazza Costituzione, 6 – 40128 Bologna – Italy
Tel. 39 051 282494 – Fax 39 051 6374011
Email: [email protected]

منبع


image 
imageimageimage