مفهوم عشق

مفهوم عشق در تمامى اعصار، موزيك ويديوى if you go away

موزيك ويدئوى “If you go away” ساخته «اشكان رهگذر» از ايران به بخش اصلى جشنواره انسی “Annecy 2015” راه يافت. Annecy از معتبرترین جشنواره های انیمیشن جهان است که همه ساله در کشور فرانسه برگزار می شود. این فستيوال ۲۵ تا ۳۰ خرداد (۱۵ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵) برگزار خواهد شد.
مراحل ساخت و توضيحات «استوديو هورخش» تهيه كننده اين موزيك ويديو را در ادامه خواهيد ديد:

«سفارش دهنده این ویدئو، گروه موسیقی الکترونیک “Rebeat” بود. این قطعه قديمى كه شهرت جهانى دارد توسط این گروه Remix و در سال 2014 توسط “tiesto” الکترونیک آرتیست مشهور اجرا شد و سپس در مجموعه جهانی Buddha Bar XVI 2014 منتشر گشت.
سعی كرديم با توجه به اين بازآفرینی، با تعریف قصه ای عاشقانه در فضای “Cyberpunk” به نوعی ارتباط مابین موسیقی قدیمی “Shirley bassey” و نسخه الکترونیک آن ایجاد نماييم. به این ترتیب که قطعه اى از دیروز همراه با ریمیکسی امروزی و تصویری از آینده که می تواند مفهوم عشق را در تمامی اعصار نهادینه کند.

شخصیت اصلی داستان برای بودن در کنار عشق دیرینه اش خاطرات او را بر روی روباتی سفارشی که دقیقا شبیه معشوقه اش ساخته شده است دانلود می کند، اما این کار در دنیای ساختگی ما غیرقانونی است ( اين دنيا بر اساس قوانین دنیای Cyberpunk كتاب های «آیزاک آسیموف» طراحی شده است) بنابر اين نیروهای امنیتی برای متوقف کردن این فرآیند وارد عمل شده و در نهایت شخصیت اصلی داستان برای دوباره زنده کردن عشقش و تحقق رویاهایش جان می بازد.

شاکله اصلی این اثر، بر اساس برداشتی آزاد از شاهکار انیميشن ژاپن به نام “Ghost in the shell” طراحی شده است و حتی در طراحی ربات دختر تلاش شده تا به مولفه های آن اثر احترام گذاشته شود. از سوی دیگر برای تیم سازنده، ادای دینی به اين انیمیشن و سازنده آن “Mamoro Oshi” است.

انیمیشن If you go away  با تکنیک Digital cell animation طراحی و پیاده سازی شد؛ به اين معنى كه تمام فرآیند متحرک سازی این اثر فریم به فریم به صورت دیجیتال نقاشی شده است. محیط های ساخته شده در اين كار دو بعدی، به صورت سه بعدی پیاده سازی شد. تلاش كرديم تا با نقاشی روی فضاهای سه بعدی تا حد امکان با شخصیت های دو بعدی هماهنگى به وجود بياوريم. در کل این انيميشن، به لحاظ تکنیکی با به روزترین ساختار انیمیشن دو بعدی رایج در جهان طراحی و با همکاری بیش از سی آرتیست حرفه ای پیاده سازی شده است»

عوامل:
Directed by: Ashkan RAHGOZAR
Production: HOORAKHSH STUDIOS, Ashkan RAHGOZAR
Based on: Ghost in the Shell
Graphics-Storyboard: Esfandiar Haji Asad
Layout: Babak Arjmand
Sets: Farzad Shafiey, Mostafa Ataee, Mostafa Osanlou
Animation: Reyhaneh Mirhashemi, Negin Khajehiee, Siavash Hashemzadeh, Afagh Khoshnevis, Shohreh Hadipoor, Niloofar Behbood, Leila Salehi, Mahshad Monaghash Sanati, Ali Honarpour, Esfandiar Haji Asad, Babak Arjmand
Camera: Goli Sharif Bakhtiar

مفهوم عشق
مفهوم عشق
مفهوم عشق
if you go away
if you go away
if you go away
if you go away
استودیو هورخش
استودیو هورخش
استودیو هورخش

ویدئوی کامل این پروژه را می‌توانید در اینجا تماشا کنید.


image 
imageimageimage