نامزد جايزه جهانى هانس‌كريستين‌اندرسن/ مجموعه آثار «پژمان رحيمى‌زاده»

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان “IBBY” جایزه هانس کریستین اندرسن (نوبل ادبیات کودکان) را هر دو سال یک بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که چندین دهه به شکل حرفه‌ای در تولید ادبیات کودک تلاش و مداومت داشته و آثاری بدیع، اصیل و هنرمندانه خلق کرده باشند و از همه مهم‌تر سهمی پایدار در پیش‌برد ادبیات کودک داشته باشند، اهدا می‌کند.
«پژمان رحیمی‌زاده » از سوی شورای کتاب کودک به عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ برگزیده شد. پژمان رحیمى زاده متولد ١٣۴٩ است و کارشناسى ارشد گرافیک از دانشکده هنر و معمارى دارد. او تاکنون بیش از پنجاه جلد کتاب براى کودکان و نوجوانان تصویرگرى کرده و بیش از٣٠ جایزه مختلف در این زمینه به دست آورده که از آن جمله مى‌توان به دریافت جایزه نخست در چندین جشنواره تصویرگری داخلی و دریافت دیپلم افتخار تصویرگری از مسابقۀ تصویرگران آسیایی – ژاپن (BAIJ) سال2002، دریافت دیپلم افتخار تصویرگری از مسابقه بین المللی کتاب های نوجوانان (IBBY)2004، برگزیدۀ نمایشگاه بلونیاى ایتالیا در سال گذشته و دریافت دیپلم افتخار و پلاک از جشنواره بین المللی تصویرسازی کتاب کودک شارجه 2014 اشاره کرد. همچنین شرکت درنمایشگاه‌هاى متعدد از جمله نمایشگاه‌هاى بین‌المللی تصویرگری ایتالیا، اسلواکی، ژاپن، دانمارک، لهستان و آلمان در چندین دوره از دیگر فعالیت‌هاى اوست.

پژمان درمورد نحوه خلق آثارش مى گوید: « مهمترین بخش کار، استورى برد است؛ بخشى که تعیین کننده ترکیب بندى است و البته چندان در بین تصویرگران معمول نیست. در استورى برد است که ترکیب بندى، فضاسازى و نوع قرارگیرى متن و همسان سازى شکل مى‌گیرد و بعد از آن، مرحله شخصیت پردازى و اجرا وجود دارد. سعى مى کنم براى هر اثر، تکنیک متناسب با نوع طراحی که مطابق با سبک نگارش داستان شکل می گیرد را انتخاب کنم و درگیر یک شیوه و سبک بخصوص و همیشگى نشوم. سعیم بر این است که در پایان اجرا خودم را نیز غافلگیر کنم. تکنیک‌هاى مورد استفاده ام اکولین، اکرلیک، چاپ، اسکراچ برد، دیجیتال و ترکیبی می باشد. »

در ادامه شما را به ديدن مجموعه تصويرسازى‌هاى پژمان رحيمى‌زاده براى كتاب‌هاى مختلف، دعوت مى‌كنيم.

Tasvirsazi534  Tasvirsazi536  Tasvirsazi537آرش، حکایت تیر انداختن مرد قصه گو/ انتشارات  افق

Tasvirsazi501 Tasvirsazi505دوستی گم نمی شود، دشمنی هم/ انتشارات  نیستان

Tasvirsazi561  Tasvirsazi563  Tasvirsazi564  Tasvirsazi558  Tasvirsazi559رستم و اسفندیار/ انتشارات کانون پرورش فکری

Tasvirsazi544  Tasvirsazi548  Tasvirsazi550 Tasvirsazi539 Tasvirsazi541زنی که بال هایش را پیداکرد/انتشارات منادی تربیت

Tasvirsazi203  Tasvirsazi200  Tasvirsazi201سه داستان از سندبانامه / ننه گلابی/ انتشارات منادی تربیت

Tasvirsazi465  Tasvirsazi463  Tasvirsazi464شاهزاده و آهو

Tasvirsazi578  Tasvirsazi580  Tasvirsazi581  Tasvirsazi584قصه های سندبادنامه و قابوس نامه/ انتشارات  شکوفه

Tasvirsazi385  Tasvirsazi394  Tasvirsazi388  Tasvirsazi393  Tasvirsazi389  Tasvirsazi390ماه پیشانی قصه ما / انتشارات منادی تبیت

Tasvirsazi175  Tasvirsazi176  Tasvirsazi179مجموعه کتاب های قصه های شب / انتشارات ویدا


image 
imageimageimage