نقش زندگی

نقش زندگی؛ روایتی از برخورد انسان امروز با طبیعیت

« انیمیشن ” نقش زندگی” روایتی است کوتاه، از برخورد انسان امروز با طبیعت. درواقع اين طبیعت است که مانند فرش زیر پای ما انسانهاست و همين ایده اولیه باعث شکل گیری و ساخت کار شد.

نقشه فرش ایرانی که از طبیعت الهام می گیرند، نقطه آغاز کار بود. از میان تمام نقشه های فرش ایران، فرش کرمان  برای تجسم بخشیدن به ایده ی این  انیمشن کوتاه انتخاب شد، به این دلیل که فرش كرمان در دنیا نمايانگر بخشی از هويت فرهنگي اين سرزمین است.

نویسنده و کارگردان نقش زندگی خودم هستم، انیمیشنی بی کلام و دو بعدی که  گرافیک و تصویرسازی آن توسط “عاطفه ابراهیمی” و جان بخشی توسط” مهدی مولف” انجام شده است.»

« احسان معصوم» دانش آموخته کارگردانی سینما و عضو پیوسته انجمن مستندسازان سینمای ایران است. او تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی چندین مجموعه مستند تلویزیونی را بر عهده داشته و به تازگی در کنار تمام اینها، به ساخت انیمیشن نیز مشغول است.

احسان معصوم تا به حال منتخب جشنواره بین المللی فیلم شهر، جشن خانه سینما، جشنواره بین المللی سینما حقیقت، جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، جشنواره بین المللی رشد، جشنواره رویش ، جشن تصویر سال و جشنواره توليدات صدا و سيماي مراكز استانهاي كشور نیز بوده است. همراه روزرنگ باشید برای دیدن این پروژه.

نقش زندگی

نقش زندگی نقش زندگی

احسان معصوم

احسان معصوم نقش زندگی ۵

https://aspb2.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/3e7fda8f1e92e27ca4e59c1fc63f3b435674841-720p.mp4


image 
imageimageimage
  1. خسته نباشید به سازندگان، کار جالب و پر زحمتی بود. یک سری انتقاد به عنوان مخاطب در نظرم اومد که گفتم اینجا بیان کنم
    ایده خیلی جالبی داشت و خلاقانه بود فرش نه تنها یک هنر بومی بلکه نماد فرهنگ سنتی و بومی ایرانی مطرح شده و تقابل اون با نظام و فرهنگ مدرن امروز نکته قابل تأملی است.
    با این حال پرداخت به ایده تا حدی کلیشه ای و سطحی بود. بین دو قسمت اول و دوم سناریو ارتباط خوبی بر قرار نشد و دگرگونی خیلی صریح و بیمقدمه بود…
    تصویرگری و فضا سازی خیلی خوب با جزئیات زیاد بود و نقطه قوت پروژه محسوب میشود، اما فضای شهری با فضای قالی نتوانسته بود هارمونی و رابطه مناسبی برقرار کند.دو قسمت سناریو از لحاظ تصویرگری دو فضای کاملا متفاوت داشتند و تنها ارتباطشان را میتوان رنگبندی دانست، هرچند این نکته اشاره ای به تفاوت فرهنگ مدرن و سنتی دارد اما در کنار نکاتی که در رابطه با سناریو گفته شد، این حس دو فاز شدن انیمیشن را تشدید میکند
    شاید اگر سکانس پایانی هم در قالب فرم قالی تصویر میشد و پیوستگی نماد قالی حفظ میشد، ایده بهتر منتقل میشد
    در پایان باز هم خسته نباشید به تیم سازنده به خاطر کار خوبشان میگویم و برایشان ارزوی موفقیت دارم

  2. عالي عالي عالي
    فضاي كار فوق العاده گرم و دوست داشتنيه
    يه خسته نباشيد جانانه به تمام دست اندكاران اين اثر

  3. قسمت قالی رو خیلی دوست داشتم خیلی با احساس و گرم و پراز زندگی بود..آفرین به تصویرگرش که باعث شده با رنگ و فرم به این احساس کمک کنه..و آفرین به سازنده اش به خاطره ایده خوبش..همگی خدا قوت

  4. سلام
    سرکار خانم ابراهیمی و آقای مولف و جناب رضوانی عزیز حاصل زحمت و
    تلاش شما دوستان بی شک ستودنی و زیباست برایتان موفقیت و استمرار در
    این راه را از خداوند منان خواستارم.

    تنها یک نگته اتصال دو بخش قالی زیبا و پر جزئیات به شهر کمی بیشتر نیاز
    به توجه نیاز داشت اما باید بابت نتیجه زیبا اثر شما تشکر نمایم.

    موفق باشید
    یاحق

  5. تبریک فراوان به جناب آقای معصوم و سرکار خانم ابراهیمی بابت خلق این اثر زیبا.
    ایده برگرفته از فرش اصیل ایرانی و ارتباط آن با طبیعت بسیار خلاقانه است. تصویرسازی و جان بخشی به اثر بسیار هنرمندانه انجام شده و فاصله انسان امروز با طبیعت به خوبی به تصویر کشیده شده است.

  6. خسته نباشید عرض میکنم به کلیه اعضای گروه . واقعا پرمفهوم و عالی بود خصوصا گرافیک و تصویرسازی عالی بود .خدمت سرکارخانم ابراهیمی تبریک عرض میکنم و ارزومند موفقیت روزافزون همه اعضای گروه .

  7. برای بنده که از نزدیک پرسه ساخت این انیمیشن زیبارو نظاره گر بودم . باید بگم حار بسیار عالی و پر انرژی بود. من شخصا لذت بردم و درس گرفتم. خسته نباشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *