همه جا با شما

« هر سال با نزدیک شدن به ایام نمایشگاه تلکام در اوایل مهر ماه شرکت های گوناگون به طراحی آرت ورک هایی برای یادآوری قدمت، کیفیت و اطلاع رسانی سرویس های جدید خود به مخاطبانش می پردازند. امسال نیز شرکت مخابرات تهران با شعار “همه جا با شما” این اجازه را به طراحان دادند تا با ارائه پیشنهادات خود حضور پر رنگ تری ایفا کنند.
این شرکت نیاز به تبلیغی فاخر و متفاوت نسبت به سایر رقبا داشت، تبلیغی که میان تمامی گرافیک های دیجیتالی شلوغ حاضر در نمایشگاه، قدرتمند عمل کند. غالبا فضای برگزاري نمایشگاه ها پر است از شلوغی بصری رسانه ها. همین شلوغی هاست که ناگهان یک سکوت، یک آرامش دیداری از پس یک کار نظر را به خود معطوف می کند.

ایده پردازی این آگهی ها به چند مرحله مهم تقسیم می شود:
اول انتخاب عناصر طبیعت به عنوان پایه کلی کار و راه حلی درست برای انتقال آرامش و سکوت حاصل از تجربه های دیداری مخاطب. در مرحله دوم، استفاده از عناصری که بتواند یک شروع و نتیجه گیری را برای مخاطب یک کمپین به دنبال داشته باشد و مهمتر از همه انتخاب عناصری از طبیعت که علاوه بر ایجاد ارتباط بین مشبه، وجه شبه و مشبه به، بتواند با فرم سیم تلفن به عنوان یک نماد مشترک از مخابرات در تمامی آرت ورک ها همخوانی فرمی ایجاد کند. وقتی بار انتقال پیام در قسمت ایده پردازی سنگین می شود، بهتر است در اجرا به همان اندازه فشار بصری برای مخاطب کم شود. در نتیجه در این آگهی ها، سادگی اجرایی به مراتب بهتر عمل می کرد.»

آرمان ضرغام» متولد۱۳۶۷ و فارغ التحصیل ارتباط تصویری از دانشگاه هنر است. حدود ۱۰ سال است که به صورت حرفه ای در فضای گرافیک تجاری و به خصوص کمپین های محیطی مشغول کار است.

4

5 6 7 9 10 11


image 
imageimageimage