هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل تصاویر کاربران را به اثر هنری تبدیل می‌کند

گوگل اعلام می‌کند که یک ابزار هوش مصنوعی به نام Art Transfer را به اپلیکیشن «Arts & Culture» اضافه کرده که تصاویر را تبدیل به یک اثر هنری می‌کند.

این ویژگی از فناوری‌های هوش مصنوعی برای عکاسی و تبدیل آن به نوعی از سبک هنری در دنیای نقاشی استفاده می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید از حیوان خانگی خود عکس بگیرید و سپس با استفاده از Art Transfer، آن را به یکی از آثار «لی کرزنر» و «فرانتس مارک» یا نقاشان مشهورتر، «لئوناردو داوینچی» و «ادوارد مونک» تبدیل کنید.

استفاده از ویژگی جدید بسیار ساده و سرگرم‌کننده است. در حقیقت می‌توان آن را نسخه هنری اپلیکیشن Prisma دانست. قابلیت Art Transfer سوژه‌های ساده و حتی کسل‌کننده مانند صندلی را به یک اثر هنری جالب تبدیل می‌کند.

گوگل در رابطه با نحوه کار این ویژگی اعلام کرده:

«بسیاری از آزمایش‌های گوگل Arts & Culture مشخص کرد زمانی که هنر و تکنولوژی با هم ترکیب می‌شوند، چه نتیجه‌ای دارد. در این زمینه هوش مصنوعی می‌تواند یک ابزار قدرتمند نه تنها برای هنرمندان، بلکه برای افراد عادی نیز باشد تا از راه‌های جدید، هنر را یاد بگیرند. ابزار Art Transfer از الگوریتمی که توسط هوش مصنوعی گوگل توسعه پیدا کرده، استفاده می‌کند. هنگامی که عکس گرفتید، سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید تا Art Transfer با الگوریتم منحصر به فرد خود، آن را تبدیل به یک اثر هنری کند.»


اپلیکیشن Arts & Culture

این ابزار با استفاده از فیلترها چنین تغییری را اعمال نمی‌کند، بلکه با استفاده از راه‌های کاملا متفاوتی یک اثر هنری در اختیار شما قرار می‌دهد. این فرایند روی دستگاه شما انجام می‌دهد و اطلاعات به سرورهای گوگل ارسال نمی‌شوند. گوگل با همکاری موسسات هنری مختلف در سراسر جهان موفق به توسعه این ابزار شده است.

برای بررسی این قابلیت، اپلیکیشن Arts & Culture را برای سیستم عامل اندروید از این لینک و برای سیستم عامل iOS از این لینک دانلود کنید. البته بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که این ویژگی با آی‌ پی ایران قابل استفاده نیست؛ هرچند با تغییر آی پی این مشکل حل می‌شود. وقتی با آی پی ایران به این نرم‌افزار متصل می‌شوید گوگل توضیح نمی‌دهد که به چه دلیل این قابلیت را در اختیار کاربران ایرانی قرار نمی‌دهد.

منبع: digiato