هیچ چیز غیر ممکن نیست / پوستر روز جهانی سرطان 2015

امروز روز جهانی سرطان (The World Cancer Day) است. یکی از رخدادهایی‌ که طی آن، تمامی جهان به شکل یکپارچه با اپیدمی سرطان مبارزه و اطلاع رسانی می‌کنند. هدف از نامگذاری روز چهارم فوریه، به عنوان روز جهانی سرطان، نجات سالیانه میلیون‌ها انسان از مرگ‌های قابل پیشگیری است. مرگ‌هایی که با افزایش آگاهی و آموزش درباره‌ی این بیماری، قابل کاهش هستند و توسط دولت‌ها در سراسر جهان، علیه این بیماری مهلک رهبری می‌شوند.
در پوستر ارائه‌ شده برای روز جهانی سرطان در سال 2015، که با شعار “هیچ چیز غیر ممکن نیست” (Not beyond us) شکل گرفته است به مبارزه  مثبت و فعال با این بیماری در سراسر جهان پرداخته شده و  بیان شده است که برای سرطان راه حل‌های اساسی وجود دارند که برای همه ما هم در دسترس هستند:
1.انتخاب زندگی سالم
توانمند سازی مردم برای انتخاب سالم و کاهش عوامل خطر اجتماعی و زیست محیطی برای سرطان، کلیدی برای دستیابی به هدف جهانی کاهش مرگ و میر زودرس ناشی از از بیماری های سرطان است.

saratan-roozrang-5
2.تشخیص زود هنگام
برنامه تشخیص زود هنگام برای سرطان به طور قابل توجهی می تواند بار سرطان در همه کشورها را کاهش دهد.

saratan-roozrang-6
3.درمان برای همه
همه مردم حق دسترسی به درمان و خدمات با کیفیت و موثر برای سرطان در شرایط مساوی، بدون در نظر گرفتن جغرافیا و بدون درد و رنج مشکلات اقتصادی به عنوان یک نتیجه داشته باشند.

saratan-roozrang-7
4.کیفیت زندگی
درک و فهم کامل از تاثیر سرطان در ابعاد مختلف مانند سلامت احساسی، ذهنی و جسمی، کیفیت زندگی بیماران، خانواده ها و مراقبان آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

saratan-roozrang-9 saratan-roozrang-1  saratan-roozrang-2  saratan-roozrang-10

این پروژه به سفارش اتحادیه کنترل بین المللی بر سرطان UICC و همکاری مرکز پیش‌گیری از سرطان در ونزوئلا SADV طراحی شده است.


image 
imageimageimage