طراحى اسباب بازى‌هاى بوتيك Moshama

حدود دو دهه از شكل گيرى هنر طراحى اسباب بازى يا “Art Toys” در دنيا مى‌گذرد. پيش از اين، اين هنر به صورت زيرشاخه‌اى از طراحى اسباب بازى براى كارخانجات و شركت‌هاى سازنده قرار داشت، اما سال‌هاست كه به عنوان سبكى مدرن و مستقل براى بسيارى از طراحان و هنرمندان درآمده و سيل طرفداران و عاشقان خودش را دارد!
طراحان زيادى به صورت تخصصى بر روى «هنر ديزاين اسباب بازى و عروسك» كار مى‌كنند و آثار خود را در گالرى‌ها يا مراكز هنرى به نمايش مى‌گذارند.
برندِ «مشما» “Moshamma” در زمستان ٢٠١٢ توسط «رضا و امير علوى» در امريكا آغاز به كار كرد. رضا علوى طراحى هويت سازمانى، لوگو و طراحى سايت «مشما» را به عهده گرفت. پس از طراحى عروسك ها، سرانجام در ژوئن ٢٠١٣ اسباب بازى هاى اين برند بر روى وبسايت قرار گرفت.
«رضا علوى» در اين مورد مى‌گويد: «من و برادرم امير شروع به كار بر روى پروژه ى متفاوتى كرديم. راستش زندگى ما دو نفر بر روى اسباب بازى مى چرخد! پس تصميم گرفتيم شروع به ديزاين اسباب بازى و عروسك كنيم. اين هنر كه به صورت جدى از ژاپن آغاز شده، الان در اروپا و امريكا بسيار محبوب و پرطرفدار است. ما ابتدا سعى كرديم كه سفارش دهنده ى مشخصى براى اين پروژه پيدا كنيم تا بتوانيم عروسك ها را در چين توليد و در بازار امريكا بفروشيم. اما بعد تصميمان تغيير كرد و «مشما» تبديل به يك بوتيك اسباب بازى شد. براى اين كار، يك گالرى در آتلانتا راه اندازى كرده ايم كه در آنجا سفارشات اسباب بازى پذيرفته مى شود. عروسك ها را خودمان ديزاين مى كنيم؛ به غير از سه كاراكتر اصلى كه طرحى بر روى آن ها وجود ندارد و مثل يك بوم خالى هستند. من از تعدادى از دوستان طراح و هنرمندم در همه جاى دنيا دعوت كردم كه براى اين سه كاراكتر، ديزاين ويژه اى انجام بدهند و نتيجه كار جالب از آب درآمد. شايد طراحى اسباب بازى در ايران بسيار كم و حتى عجيب باشد اما ما مشتاقانه به دنبال ايده هايى جديد براى اين برند هستيم»
رضا علوى، طراح گرافيك متولد ١٣٥٥ و داراى مدرك كارشناسى گرافيك از دانشگاه آزاد تهران و دو مدرك كارشناسى ارشد در رشته هاى motion design و film directing از امريكاست.
او هم اكنون در زمينه موشن گرافيك، ويژوال ديزاين و app design در امريكا مشغول به كار است. علاوه بر اين رضا يك كمپانى شخصى براى اپليكيشن موبايل با نام “ZooKazam” دارد.
در ادامه، طرح هاى مربوط به برند «مُشما» را با هم خواهيم ديد:

2_0127 (0.00.00.00)  6 (0.00.00.00)  10_0127 (0.00.00.00) طراحى اسباب بازى‌-12طراحى اسباب بازى‌-19 طراحى اسباب بازى‌-9
طراحى اسباب بازى‌-33
طراحى اسباب بازى‌-22 طراحى اسباب بازى‌-41 طراحى اسباب بازى‌-47  طراحى اسباب بازى‌ (1)

 طراحى اسباب بازى‌-55 طراحى اسباب بازى‌-31  طراحى اسباب بازى‌-37 طراحى اسباب بازى‌-3 طراحى اسباب بازى‌ (4)  
طراحى اسباب بازى‌ (7) طراحى اسباب بازى‌ (1)  طراحى اسباب بازى‌ (5)  طراحى اسباب بازى‌ (6)
image 
imageimageimage