پوستر، تنها یک هنر نیست!

«پوستر، تنها یک هنر نیست بلکه تلفیقی از چندین هنر به حساب می آید و می‌تواند یک فلسفه، تئوری، پیشنهاد و راه حلی باشد که در قالب پوستر ارائه شده است.

این مجموعه شامل 28 پوستر می‌شود که با فتومونتاژ و عناصر مینیمال تلفیق شده‌اند و بسته به موضوع، تم کار هم متفاوت طراحی شده است. به نظرم گاهی جنگ، تنها حالت نمایشی دارد و منافع کسانی را تامین می‌کند که جنگ را شروع کردند یا آن را به راه انداخته‌اند.

ساختار نمایشی این پوسترها به مخاطب این امکان را می‌دهد که از هر فاصله‌ای بتواند به راحتی تصاویر را ببینید و حالت نمایشی بودن جنگ را بیشتر انتقال بدهد.

مسائل پیرامون جنگ مانند قدرت طلبی، استعمار، تبعیض، تبادل، منافع ، ترس، هشدارها و هر چیزی که باعث به وجود اومدن جنگ و دوری از جنگ می‌شود را سعی کردم نشان بدهم تا شاید راه حلی باشد برای کم شدن تنش‌ها.
استفاده از عناصر و مسائل غیر مستقیم اساس کار من را تشکیل می‌دهند؛ آرایه‌های ادبی راه مناسبی برای حل مشکلات بصری هستند و در این موضوع کنایه، مقایسه، تشبیه و …به درک و انتقال مفاهیم کمک زیادی کرد.

تمام پوسترها را با یک سوال و جواب شروع می کنم و آنها را به تصویر تبدیل می‌کنم؛ دیگران هم باید این سوال و جواب‌ها را از خودشان بپرسند و در تایتل‌ها و تصاویر سعی می‌کنم این فکر را به تصویر بکشم.
در پوستر ها از تاتیل های انگلیسی استفاده می‌کنم تا تمام انسان‌ها قادر به درک موضوع باشند.»

محمود احمد آبادی، کارشناسی ارتباط تصویری دانشگاه انقلاب اسلامی تهران متولد 1367 از  نیشابور است.


image 
imageimageimage