پوسترهای فرهنگی در خطر حلق آویز شدن / Olivier Wiame

الیور ویام در سال 1981 و پس از گذراندن رشته طراحی گرافیک در بروکسل، کار طراحی پوستر برای تئاترهای مختلف و نهادهای فرهنگی را آغاز کرد. او تا کنون برای مرکز تئاتر بروکسل پوسترهای مختلفی را طراحی کرده است. پوسترهایی که ویام برای این مرکز تئاتر که به نام”Poche” (به معنی پاکت) معروف است طراحی کرده در طول بیست سال گذشته به طرق رسمی و غیر رسمی، در سطح وسیعی در بروکسل توزیع شده است. همچنین، ویام به صورت منظم برای شرکت “La charge du Rhinocéros” که یک شرکت کوچک و در عین حال جسور در امر تولید تئاتر است کار می کند. وی، علاوه بر طراحی پوستر و نقاشی صحنه‌های نمایش برای نمایشنامه های تئاتر، تجربه‌هایی نیز در طراحی و هنر گرافیک به ویژه در هنر قلم زنی نیز دارد. امروزه، او نگران آینده پوستر های فرهنگی است و از نظر وی یکی از معدود حوزه‌های باقی مانده آزادی بیان، همین پوسترهای فرهنگی هستند و این پوسترها به دلیل ریاضت های اقتصادی اعمال شده در بخش فرهنگی و نیز گران بودن فضای دیوارهای شهری در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است. به عقیده وی تبلیغات تجاری که تحت کنترل چند شرکت چند ملیتی است همه فضاهای تبلیغاتی موجود در فضاهای عمومی را در خود بلعیده است و پوسترهای فرهنگی در معرض خطر حلق آویز شدن در موزه ها و گالری ها قرار گرفته‌اند. در ادامه همراه روزرنگ باشید تا به تماشای آثار زیبای او برویم:

 

poster-roozrang  poster-roozrang  poster-roozrang (9)  poster-roozrang (8)  poster-roozrang (7)  poster-roozrang (6)  poster-roozrang (5)  poster-roozrang (4)
poster-roozrang (3)  poster-roozrang (3)  poster-roozrang (28)  poster-roozrang (27)  poster-roozrang (26)  poster-roozrang (25)  poster-roozrang (24)  poster-roozrang (22)  poster-roozrang (21)  poster-roozrang (20)  poster-roozrang (2)  poster-roozrang (2)  poster-roozrang (19)  poster-roozrang (18)  poster-roozrang (16)  poster-roozrang (15)  poster-roozrang (14)  poster-roozrang (13)  poster-roozrang (12)  
poster-roozrang (10)  poster-roozrang (1)  poster-roozrang (1)

منبع


image 
imageimageimage