کمپین به «زمین متصل شو»

«بشر تنها موجودی است که در کوتاه ترین زمان ممکن از انقلاب صنعتی، چنان سرنوشت کره زمین را تغییر داده است که طی میلیون ها سال تاریخ زیست در این کره، بی سابقه بوده است.
هم اکنون انرژی های تولید شده توسط بشر و تبعات آن مانند گازهای گلخانه ای و زباله های مختلف حیات آیندگان را تهدید می کند، به طوری که پیش بینی می شود گرمای زمین تا 50 سال آینده باعث می شود در اثر آب شدن مقدار زیادی از یخ های قطب جنوب و بالا آمدن سطح آب در کلیه اقیانوس ها، مناطقی همچون: بخش هایی از بریتانیا، ژاپن، تایلند، ونیز، بخش های از شهرهای جنوبی ایران، کیش و قشم و … زیر آب بروند.

گرچه در این راه سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای وابسته اقداماتی جدی و عملی دارند اما اقدامات نمادین نیز لا اقل برای توجه دادن عامه مردم به این مهم برگزار می شود که یکی از این اقدامات، ساعت زمین نام گرفته است.

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود.

خانواده ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت این روز را گرامی می دارند و هدف این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان فرهنگ سازی شود.

ساعت زمین توسط چهره های سرشناسی همچون نلسون ماندلا(Nelson Mandela) , رئیس سازمان ملل بان کی مون (Ban Ki-moon), مدیر اجرایی صلح سبز بین المللی کیومی نایدا (Kumi Naidoo), اِما اِستون (Emma Stone)، لئوناردو دیکاپریو (Emma Stone) و یا توسط سازمان هایی مانند: فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، یونسکو، باشگاه منچستر یونایتد و . . . حمایت می شود.

رویداد ساعت زمین امسال با شعار ‘پویش مردمی پیمانی برای زمین’ شامگاه شنبه چهارم فروردین با همکاری سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و شهرداری اصفهان در عمارت تاریخی چهلستون اصفهان برگزارشد. همچنین این رویداد امسال در هفت هزار شهر و 152 کشور جهان برگزار شد.

مجموعه پوستر پیش رو، مجموعه ای است که برای مراسم امسال ساعت زمین در شهر اصفهان و در عمارت تاریخی چهلستون و به سفارش شهرداری اصفهان طراحی شده است. در تمام کارها بر اساس شعار جهانی امسال رویداد ساعت زمین : “به زمین متصل شو” و خط مشی کلی آنها شکل گرفته است.»

محمدرضا رحیمی کارشناس رشته گرافیک دانشگاه هنر اصفهان است که در زمینه طراحی گرافیک، وب و آهنگسازی فعالیت می کند.


image 
imageimageimage