کمپین فروش تابستانی پوشاك «گراد»

کمپین فروش تابستانی پوشاك «گراد» در شهریورماه امسال طراحی و اجرا شد. تولید و انتقال یک پیام ترغیبی به جامعه‌ی مخاطبان گراد، اصلی‌ترین خواسته‌ی مشتری بود. اين کمپین كه در قالب رسانه‌های محیطی (بیلبورد و استرابورد)، مطبوعات، تبلیغات نقطه‌ی فروش (شعب فروشگاهی) و رسانه‌های مجازی اجرا شده بود؛ بر اساس اعلام مرکز آگهی‌های روزنامه‌ی همشهرى به عنوان پروژه‌ی برگزیده‌ی فصل تابستان در تبلیغات روزنامه‌های سراسر کشور انتخاب گرديد.

پروژه امروز را به مراحل شكل گيرى اين كمپين اختصاص داده ايم. در ادامه، توضيحات «نواب قزلباش» مديرهنرى و طراح اين كمپين را با هم مى خوانيم:
سفارش این آگهی در یک محدودیت زمانی پر ریسک از طرف سفارش‌دهنده مطرح شد و می‌بایست در زمانی کمتر از ده روز تمامی مراحل این سفارش به سرانجام می‌رسید. در آن زمان من به صورت آزاد کار می‌کردم و این سفارش باید به صورت شخصی مدیریت می‌شد و هماهنگی یک تیم برای به سرانجام رسیدن این پروژه، مشکلات محدودیت زمان را دوچندان می‌کرد. خوشبختانه گروه گراد، ریسک اجرای یک پیشنهاد متفاوت به نسبت تبلیغات رقبای خود را پذیرفت و با تایید کانسپت اصلی پیشنهادی، تمام امکانات واحد طراحی دوخت و خط تولید خود را برای اجرای هر چه سریع‌تر ایده‌ی پیشنهادی به کار گرفت.
با توجه به کمبود زمان، از تکنیک نقشه‌ی ذهن (Mind Mapping) به ایده‌پردازی فردی پرداختم و سعی کردم از یک حس انسانی و کم ریسک برای تولید پیام و انتقال آن در قالب یک ایده‌ی تصویری و شعار استفاده کنم. معمولا جشنواره‌های فروش با ارایه‌ی تخفیف‌های ترغیب‌کننده، سعی در ایجاد هیجان خرید در مخاطب خود را دارند و خرید لباس، از کودکی با شادی و هیجان همراه بوده است. بر این اساس من هم کانسپت شادی را برای انتقال پیام به مخاطب یک راهکار درست و بدون ریسک دیدم. راهکاری که می‌تواند علاوه بر نقش ترغیب کوتاه‌مدت، در صورت توسعه و برنامه‌ریزی درست از طرف برند، به یک استراتژی ارتباطی بلندمدت تبدیل شود و لحن و تصویر برند را تحت تاثیر قرار دهد.
در همان ابتدای ایده‌پردازی به یک چالش جذاب و در عین حال هیجان‌انگیز رسیدم که تصمیمم را برای انتقال یک حس انسانی قطعی کرد. لباس (جامه) در ادبیات ما از دیرباز نقش پررنگی داشته است و به روش‌ها و در مضامین مختلف دست‌مایه‌ی شعر شاعران قدیم و جدید قرار گرفته است:
پیراهنی که آید از او بوی یوسفم
ترسم برادران غیورش قبا کنند
(حافظ)

پیراهنت در باد
تکان می‌خورد
این تنها پرچمی‌ست
که دوستش دارم
(گروس عبدالملکیان)

شرح اندامت نمی‌گویم به حُسن
خود حکایت می‌کند پیراهنت
(سعدی)

حاصل جمع آب و تن تو، ضرب در وقت تن شستن تو
هر سه منهای پیراهن تو، برکه را کرده حالی به حالی…
(حسین منزوی)
باغبان! غنچه نچیدم ز من آزرده مشو
پاره‌های جگر است این که به دامان دارم…
(الفت کاشانی)

مردی که هیچ جامه ندارد به اتفاق
بهتر ز جامه‌ای که در او هیچ مرد نیست
(سعدی)

و…

تمام این اشعار مرا مصمم کرد که نگاهم به لباس را از یک ابزار و محصول پوشیدنی جدا کنم و به مفاهیم غیر فیزیکی بیشتر توجه کنم. اینکه لباس بیشتر از آن‌که «پوشش انسان باشد» نماد و نشانه‌ای‌ست است که خود را «در پوشش انسان» معرفی می‌کند. من براى حل این مساله خوش‌شانس بودم و از ديرباز، این نكات در فرهنگ ما وجود داشت و من فقط در جای درست از آن استفاده نمودم.
پس از رسیدن به یک ایده‌ی تصویری و شعار، پیش‌طرح‌ها مورد تایید سفارش دهنده قرار گرفت و تمامی مواد و متریال مورد نیاز، مراحل تولید و طراحی دوخت در محل کارخانه‌ی گراد و با همکاری کارشناسان و مشاوران این مجموعه انجام شد.
توضيحات مديرهنرى اين كمپين را در مورد مراحل شكل گيرى آن خوانديد. نواب قزلباش متولد ۱۳۶۳ و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. او كه فارغ‌التحصیل دوره‌های گرافیک و ارتباطات مدرسه‌ی ویژه بوده؛ چندين سال است كه در زمينه گرافيك و تبليغات فعاليت مى كند كه از آن جمله مى توان به مدیر هنری و خلاقیت شرکت ارتباطات مبین‌نت و مدیر خلاقیت و مدیر آتلیه‌ی گرافیک بانک گردشگری اشاره نمود. همکاری در قالب مدیریت هنری یا طراحی گرافیک با انتشارات: ولی، مرکز کرمان‌شناسی، نون، فصل پنجم، سوره‌ی مهر و… از ديگر فعاليت هاى اوست. همچنين او دارنده‌ی گواهینامه‌ی ملی نظارت و طراحی چاپ (پرینت دیزاین) و کنترل رنگ در محیط نرم‌افزارهای ادوبی از دانشگاه هنر و پژوهشکده‌ی صنایع رنگ است. نواب در حال حاضر مدیر هنری آژانس «ارتباطات خلاق کرگدن» است.

عوامل اين پروژه:
سفارش‌دهنده: گروه راهبرد آتی دانا
مدیر پروژه: سیدمهدی زعیم‌زاده
هماهنگی سفارش: محمد بهادری‌نژاد
مدیر هنری و خلاقیت/ کپی رایتر: نواب قزلباش
مشاور تولید: بهروز محمدی
کارشناس دوخت و تولید: لیلا دولتی
عکاس: حمید اسکندری
پست پروداکشن و طراحی گرافیک: نواب قزلباش
هماهنگی رسانه: مهدی موسوی

Roozrang 001

 Roozrang 003  Roozrang 002  Roozrang 004 Roozrang 005  Roozrang 006 Roozrang 007  Roozrang 008  Roozrang 009 Roozrang 010  Roozrang 011  Roozrang 012 Roozrang 013  Roozrang 014 Roozrang 015  Roozrang 016  Roozrang 017  Roozrang 018  Roozrang 019  Roozrang 020  Roozrang 021  Roozrang 022  Roozrang 023  Roozrang 024