یک | از | یک

« در تصویرسازی هایم به نقش فیگور و طراحی بسیار اهمیت می دهم. به مفاهيم، معنا و سمبل هایی که وجود دارند فکر می کنم. به نوعی از  تصویرگری که با قرار دادن نمادهایی در دل خود باعث تامل و تفکر در بیننده می شوند، علاقه مندم.

در این پروژه با عنوان « یک از یک» و باموضوع «آدم و حوا» به دنبال قصه پردازی بر اساس رویدادهای عینی داستان و یا فقط ساخت و پرداخت و رسیدن به ترکیب بندی های صرفا بصری و فیگوراتیو نبوده ام، بلکه هر تصویر را اثری مستقل دانسته ام و دائم به دنبال تزریق سمبل و پیام در آن بوده ام.

شیطان سه بار در کتاب تصویر شده است. بر اساس اعتقاد بزرگان که شیطان درون، دائما در حال تغییر است، هر بار شکل و آناتومی آن را تغییر داده ام. دو سمبل اصلی داستان: گندم، به عنوان میوه ممنوعه و سنگ، اولین آلت قتاله بشریت، در غالب تصاویر کتاب حضور دارند. حضرت آدم با بال های سوخته به تصویر در آمده که اشاره به از دست دادن معصومیت او و خروج از بهشت است. این مجموعه که با تکنیک اسکراچ برد کار شده، در سال ۹۴ توسط انتشارات « جیهون» به چاپ رسیده است.»

محمدرضااسلام پرست متولد ۱۳۵۵،کارشناس ارشد رشته نقاشی و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. چند سالی می شود که به صورت جدی شعر و قصه های کوتاه می نويسد و همه نوشته هايش را، خود تصویر سازی می کند.

001

003 004 005 006 007 008 010 011 009

book-2

book-1 book-3 book-5 book-4

sketch 06

sketch 05 sketch 02 sketch 03 sketch 01

image 
imageimageimage