لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    زوتوپیا ۲

    زوتوپیا ۲ می‌تواند تبدیل به بزرگ‌ترین فیلم دیزنی شود

    تبلیغ کریسمس

    سوپرمارکت فرانسوی، دیزنی و پیکسار را به چالش کشید: قدرت انیمیشن دست‌ساز در تبلیغ کریسمس

    هویت بصری گالری لندن

    رونمایی از هویت بصری ۱۲۵ سالگی گالری «وایت‌چپل» لندن

    اسباب‌بازی هپی‌میل

    مک‌دونالدز با ۷۰ اسباب‌بازی هپی‌میل، هفتادمین سالگرد دیزنی‌لند را جشن می‌گیرد

    طراحی فونت

    چرا فونت‌ها شبیه هم طراحی می‌شوند؟ و چرا این لزوماً بد نیست

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
داستان لوگوی خودروهای مشهور
ShareTweet
لوگو
·17 بهمن 1394·3 Comments·0

داستان لوگوی خودروهای مشهور

داستان ادبیات کلاسیک رومئو و ژولیت، این ایده را مطرح می‌کند که چه چیزی در یک «نام» نهفته است؟ یک گل، هر اسمی که داشته باشد، بوی خوبی خواهد داد.
ولی آیا می‌توان چنین تعبیری برای لوگوی سایر خودروها نیز به کار برد؟ البته این موضوع را باید قبول کرد که خودروهای پرفورمنس تا جای ممکن سطح عملکرد خود را بالا برده‌اند، تراک‌ها نیز تا جایی که می‌توانند بار حمل می‌کنند و شاسی‌بلندها نیز گنجایش سرنشین زیادی پیدا کرده‌اند و هیچ‌کدام از اینها ربطی به لوگوی آنها نداشته است.

porsche-logo-516x387
با این حال، همان‌طور که برای نام‌ها چنین شرایطی وجود دارد، لوگوی خودروها نیز هرکدام یک سرگذشت منحصر به فرد دارند. به عنوان مثال، چهار حلقه آئودی بیانگر ادغام چهار کمپانی است و لوگوی هیوندای، چیزی بیشتر از یک حرف الفبا درون یک بیضی است.

میتسوبیشی
زمان استفاده: از سال ۱۸۷۵
کشور: ژاپن

Mitsubishi-Badge
لوگوی میتسوبیشی تاریخ زیادی را پشت‌سر گذاشته است. سه فرم لوزی در این لوگو، بیانگر ترکیبی از ۳ برگ شاه بلوط نشان خانوادگی مؤسس این کمپانی یعنی «ایوازاکی یاتورو» و ۳ برگ بلوط نشان خاندان «توسا» هستند. لوگوی کنونی این کمپانی‌ برای مدت بیش از ۱۵۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرسدس‌بنز
زمان استفاده: از سال ۱۹۰۹
کشور: آلمان

E-Klasse (W212) 2008
E-Klasse (W212) 2008

ستاره سه پر مرسدس، نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است. این لوگو برای نمایش جاه‌طلبی‌های کمپانی در سه حوزه خشکی، دریا و هوا تهیه شده است. در سال ۱۹۲۶، نزدیکان «بنز» یک حلقه بیرون به این لوگو اضافه کردند که در ابتدا به صورت یک تاج گل استفاده شده بود.

آلفا رومئو
زمان استفاده: از سال ۱۹۱۰
کشور: ایتالیا

alfa-romeo-badge
صلیب قرمز رنگ در سمت چپ این لوگو، ادای دِینی به «میلان»، خانه آلفا رومئو محسوب می‌شود. در سمت راست، یک انسان به تصویر کشیده شده که از دهان یک مار بزرگ بیرون می‌آید؛ چیزی که در واقع، سمبلی از تولد دوباره و خالص‌سازی است.

شورولت
زمان استفاده: از سال ۱۹۱۳
کشور: امریکا

2013-Chevrolet-Malibu-ECO-badge
لوگوی شورولت به عنوان یک نماد، با یک «پاپیون» مقایسه شده است. امّا تئوری اصلی در این زمینه، این است که «دورانت»، مؤسس برند، از طراحی کاغذ دیواری هتل «پاریسین» که در آن اقامت می‌کرده، الهام گرفته است. این در حالی است که دیگر تئوری‌ها از استفاده از یک طرح میز شام، یک تبلیغات روزنامه‌ای و پرچم سوئیس حکایت می‌کنند.

ب‌ام‌و
زمان استفاده: از سال ۱۹۱۷
کشور: آلمان

BMW-M5-Badge
یک تصوّر غلط در مورد لوگوی ب‌ام‌و این است که طراحی آن به ساخت ملخ هواپیما برمی‌گردد؛ به این معنا که بخش‌های سفید رنگ نمادی از ملخ‌ها و بخش‌های آبی‌رنگ نمادی از آسمان هستند. ولی در واقع، این رنگ‌ها به زادگاه ب‌ام‌و، یعنی ایالات باواریای آلمان برمی‌گردند.

فراری
زمان استفاده: از سال ۱۹۲۳
کشور: ایتالیا

ferrari-badge
اسب ایستاده که در تمام لوگوهای فراری دیده می‌شود، اولین بار بر روی هواپیمای جنگنده در جنگ جهانی اول با خلبانی «فرانچسکو باراکا»، یکی از بهترین خلبانان ایتالیای نقش بسته بود. انزو فراری، مؤسس این کمپانی خودروهای لوکس، پس از دیدار با پدر و مادر داغدیده «فرانچسکو»، قبول کرد که این اسب به عنوان نماد خوش‌شانسی برای خودروهایش به کار ببرد.

فورد
زمان استفاده: از سال ۱۹۲۷
کشور: امریکا

ford-explorer-badge
فورد این نوشتار کلاسیک لوگوی خود را از سال ۱۹۰۷ ارائه کرد، ولی ۲۰ سال طول کشید تا نماد بیضی آبی‌رنگ به صورت کامل شکل بگیرد. «بیل فورد» بزرگترین نوه مؤسس کمپانی، هنری فورد، به عنوان یک امضای شخصی، برای حرف F طراحی خود را به کار برد.

آئودی
زمان استفاده: از سال ۱۹۳۲
کشور: آلمان

audi_tts_badge
کمیته جهانی المپیک، بحث و جدل قانونی بر سر نشان تجاری چهار حلقه آئودی را به این کمپانی واگذار کرده است. این حلقه‌ها، نشانی از چهار کمپانی مؤسس «اتحادیه آئودی»، یعنی آئودی، هورش، DKW و واندرر هستند.

پورشه
زمان استفاده: از سال ۱۹۵۴
کشور: آلمان

porsche-panamera-badge
لوگوی پورشه، آمیخته‌ای از سمبل‌های آلمانی است. اسب وسط، نشانی از «اشتوتگارت»، خانه قدیمی سریعترین اسب‌های آلمان و خانه جدید خودروهای سریع این کشور است. سه ساقه گیاه، نمادی از منطقه «ورتنبرگ» هستند. طرح رنگ کلی لوگوی پورشه نیز رنگ‌های پرچم آلمان را تداعی می‌کنند.

لامبورگینی
زمان استفاده: از سال ۱۹۶۳
کشور: ایتالیا

Lamborghini-badge
این لوگو می‌تواند اشاره‌ای به ریشه‌های این کمپانی در ساخت تراکتور باشد. این در حالی است که برخی از چهارپای جسور در این لوگو به عنوان سمبل هماوردی با فراری یاد می‌کنند.

تویوتا
زمان استفاده: از سال ۱۹۸۹
کشور: ژاپن

2012 Toyota Prius v
2012 Toyota Prius v

این لوگو از آن جهت به صورت متقارن طراحی شده تا بتوان آن از هر دو طرف خودرو و در آینه‌ها تشخیص داد. حلقه داخلی، نمادی از قلب مشتری و حلقه خارجی، نمادی از قلب تویوتا محسوب می‌شود. حلقه بالایی موجب ایجاد یک شکل T برای لوگوی تویوتا می‌شود.

هیوندای
زمان استفاده: از سال ۱۹۹۳
کشور: کره

hyundai-elantra-badge
چیزی که در نگاه اول به صورت یک حرف H انگلیسی به نظر می‌رسد، در واقع نمادی از دست‌دادن دو نفر با یکدیگر است. هیوندای و مشتری با اعتماد و رضایتی که در محصولات این کمپانی وجود دارد، با یکدیگر توافق می‌کنند. حلقه بیرونی در این لوگو، جاه‌طلبی‌های این کمپانی آسیایی را در سطح جهان نشان می‌دهد.

Share
مطالب مرتبط
لوگوی باشگاه‌های فوتبال
لوگو
·31 مرداد 1404

آیا لوگوهای باشگاه‌های فوتبال با بحران طراحی روبرو هستند؟

لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

3 Comments

  1. علیرضا گفت:
    17 بهمن 1394 در 8:00 بعد از ظهر

    جالب بود، ولی خیلی خلاصه بود

    پاسخ
  2. hamedjiks گفت:
    18 بهمن 1394 در 10:12 قبل از ظهر

    ایول

    پاسخ
  3. ناصر گفت:
    20 بهمن 1394 در 1:48 بعد از ظهر

    اطلاعات جالی و منطقیی بودن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

زوتوپیا ۲
انیمیشن
·23 آذر 1404

زوتوپیا ۲ می‌تواند تبدیل به بزرگ‌ترین فیلم دیزنی شود

نرم‌افزار ACDSee Photo Studio
تکنولوژی
·23 آذر 1404

ACDSee Photo Studio با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر شد

دوربین عکاسی
عکاسی
·22 آذر 1404

اگر فکر می‌کنید دوربین‌ها کسل‌کننده شده‌اند، کاملاً در اشتباه هستید

تبلیغ کریسمس
انیمیشن
·21 آذر 1404

سوپرمارکت فرانسوی، دیزنی و پیکسار را به چالش کشید: قدرت انیمیشن دست‌ساز در تبلیغ کریسمس

فونت Times New Roman
خبر روز
·21 آذر 1404

 نبرد تایپوگرافی در وزارت خارجه آمریکا: روبیو «تایمز نیو رومن» را به جای «کالیبری» برگرداند

فتوشاپ در ChatGPT
تکنولوژی
·20 آذر 1404

فتوشاپ در ChatGPT رایگان شد (تقریباً!)

کروسان
لایف استایل
·20 آذر 1404

کمپین تازه Lidl با عطری الهام‌گرفته از کروسان، توجه کاربران را جلب کرد

اپلیکیشن Google Photos
تکنولوژی
·19 آذر 1404

ابزارهای ویرایش ویدیو در اپلیکیشن Google Photos قدرتمندتر شد

هویت بصری گالری لندن
هویت بصری
·19 آذر 1404

رونمایی از هویت بصری ۱۲۵ سالگی گالری «وایت‌چپل» لندن

رنگ سال
دیدگاه و مقالهلایف استایل
·18 آذر 1404

پنتون رنگ سال ۲۰۲۶ را معرفی کرده و این انتخاب بیش از آن‌چه فکر کنید معنا دارد

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
    تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
    • مطالب روزرنگ
      • گرافیک دیزاین
        • پوستر
        • هویت بصری
        • تایپوگرافی
        • تایپ دیزاین
        • طراحی کتاب
        • بسته بندی
        • لوگو
        • گرافیک محیطی
        • موشن‌گرافیک
        • صفحه‌آرایی
        • رابطه کاربری
        • الهام بخش
      • تصویرسازی
        • کارتون
        • طراحی کاراکتر
      • انیمیشن
      • عکاسی
      • موضوعات روز
        • خبر روز
        • تکنولوژی
        • فراخوان
        • آموزش
        • دیدگاه و مقاله
        • گفت‌وگو
        • کسب و کار
        • کمپین‌ تبلیغاتی
        • معرفی‌ کتاب
        • خلاقیت
        • دیزاین
        • لایف استایل
        • گیم
        • بوم‌رنگ
        • پروژه دانشجویی
    • خدمات روزرنگ
      • طراحی هویت بصری
      • طراحی لوگو
      • طراحی گرافیک بسته بندی
      • طراحی تجربه و رابطه کاربری
    • رادیو روزرنگ
      متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
      همه نتایج را ببینید

      بازارچه هنر

      بازارچه هنر روزرنگ