لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    خودروهای تصادفی

    نمایش خودروهای تصادفی در جاده‌های ترکیه برای هشدار به رانندگان

    ایمنی کودکان

    کمپین تأثیرگذار هوندا برای ایمنی کودکان

    تصویرسازی دستی

    بازگشت تصویرسازی دستی در برندینگ و بسته‌بندی

    شکلات‌سازی KitKat

    KitKat از مردم می‌خواهد با هوش مصنوعی بی‌ادب‌تر باشند

    سانسور کتاب

    طراحی کتابی غیرقابل خواندن در اعتراض به سانسور

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
بازطراحی لوگوی برندهای خودرو : خوب، بد، زشت
ShareTweet
لوگوی خودرو
لوگوی خودرو
لوگو
·27 فروردین 1402·0

بازطراحی لوگوی برندهای خودرو : خوب، بد، زشت

در چند سال گذشته، با توجه به جریان طراحی فلت و مینیمال، شرکت‌های خودرو سازی بزرگ بیشترین تلاش خود را برای بازطراحی لوگوی خود داشته‌اند. در بیشتر موارد، لوگوهای خودروها برای دید مدرن‌تر و همچنین سهولت در نمایش در برنامه‌ها و سیستم‌های دیجیتال کوچک‌تر و ساده‌تر شده‌اند.

وقتی که کاربرد اصلی یک لوگوی خودرو نشان دادن بر روی جلوی خودرو بود، طراحی‌های ۳D با جزئیات و سایه‌ها به خوبی کار می‌کردند. اما این امر در مواقعی که شرکت‌های خودروسازی برنامه‌ها و سیستم‌های صوتی را ارائه می‌دهند و باید از لوگو استفاده کنند، دیگر چندان اهمیت ندارد. با این حال، بازطراحی‌های اخیر لوگوی خودرو، همیشه با پذیرش مطلوب شرکت‌ها همراه نبوده‌اند. در حالی که برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند با به‌روزرسانی هویت برند خود را همراه با حفظ میراث برند به روز کنند، دیگران به دلیل نامفهوم یا زشتی، موفق نبوده‌اند.
در این مقاله به بررسی تعدادی از لوگوهای بازطراحی شده می‌پردازیم و موفقیت آنها را بررسی می کنیم.

فهرست عناوین نمایش
لوگوی استون مارتین؛ خوب
لوگوی مدرن سیتروئن؛ خوب
لوگوی شفاف BMW؛ خوب
لوگوی جدید کیا؛ بد
طراحی مجدد لوگوی «ارزان» آئودی، زشت

لوگوی استون مارتین؛ خوب

لوگوی جدید آستون مارتین نشان می‌دهد که گاهی اوقات تغییرات کوچک می‌تواند کافی باشد. پیتر سویل، که به خاطر کارهایش برای هاسیندا و فکتوری رکوردز مشهور است، جریان ساده‌سازی را بدون از بین بردن میراث برند، دنبال کرد.
او رنگ سبز گرادینت در پس‌زمینه را با رنگ سبز تن‌پلات جایگزین کرد. او همچنین خط نیم‌دایره‌ای پیچیده روی بال‌ها را حذف کرد. به نظر می‌رسد این لوگو خیلی ساده است، اما نتیجه کار قابل قبول است. هیچ شوک و هیجانی ندارد، همچنین مخاطبان را گیج نمی کند. بسیاری از افراد نیز ممکن است تغییرات ایجاد شده را متوجه نشوند. باز طراحی لوگو امکانات و دید مدرن‌تری را که برند می‌خواست، فراهم می‌کند.

لوگوی خودرو آستون مارتین
تغییر لوگوی استون مارتین ساده اما موثر بود

لوگوی مدرن سیتروئن؛ خوب

لوگوی جدید سیتروئن کمی متناقض ظاهر شده است. این لوگو می‌تواند به طور همزمان مدرن‌تر و سنتی‌تر از طرحی که جایگزین آن شده به نظر برسد. این به دلیل این است که شرکت فرانسوی سیتروئن به مرحله اولیه طراحی لوگوی خودرو هایش در سال 1919 بازگشت. برخی تغییرات و نوآوری‌ها به لوگوی قبلی اضافه شده است. همچنین پالت رنگی مدرن‌تری دارد. نتیجه به دست آمده، یک لوگوی ساده و شیب‌دار است. لوگویی که با میراث برند، سازگاری بیشتری دارد. گاهی اوقات باید به سمت عقب حرکت کنید تا به جلو پیشرفت کنید (فقط نه وقتی که پشت فرمان هستید!).

لوگوی خودرو سیتروئن
لوگوی قدیمی (چپ) و لوگوی جدید (راست)

لوگوی شفاف BMW؛ خوب

اگر به سال‌های دورتر نگاه کنیم، BMW یکی از اولین شرکت‌های خودرو ساز بود که لوگوی خود را ساده کرد. در ماه مارس 2020، لوگوی جدید BMW به صورت شفاف و سطحی از نماد قبلی فلزی آن رونمایی شد. حلقه بیرونی سیاه رنگ آن شفاف شد و افکت ۳D از آن حذف شد. این لوگوی ساده، رنگ‌های سفید و آبی منطقه باواریا (منقطه‌ای که شرکت در آن قرار دارد) را حفظ کرده است. در ابتدا بین رانندگان شک و تردید وجود داشت، اما طراحی جدید در کاربردهای فیزیکی و دیجیتالی خود خوب عمل کرده است.

لوگوی خودرو bmw
BMW درس سادگی است

لوگوی جدید کیا؛ بد

ما نمی‌توانیم از شکایت از لوگوی جدید کیا دست برداریم. البته، لوگوی قبلی کیا بسیار پرزرق و برق بود، اما حداقل قابل فهم بود. طراحی جدید که در مراسمی با آتش‌بازی و رژه‌ی هواپیماهای بدون سرنشین رونمایی شد، با موج دندانه‌ای خود شیک‌تر و مسابقه‌ای‌تر است، اما قابل فهم نیست.


حتی شواهدی از نتایج جستجوی گوگل مبنی بر افزایش تعداد افرادی که به دنبال خودروهای “KN” از زمان انتشار لوگوی جدید هستند، وجود دارد.

طراحی مجدد لوگوی «ارزان» آئودی، زشت

آئودی قبلاً یکی از ساده‌ترین آرم‌های خودرو را داشت که در حافظه ترسیم می‌شد، اما این لوگو نیز به دسته بندی طراحی‌های فلت پیوست. این برند خودرو طرح برآمده، شیک و منحصر به فردی با طراحی بافت‌یافته و درخشان را کنار گذاشت و به طراحی ساده‌تر و “بهینه شده و پاک” روی آورد. اما در حالی که خود چهار حلقه از نظر هندسی «تقریباً یکسان» هستند، رانندگان تحت تأثیر قرار نگرفتند.
یکی از کاربران در صفحه ردیت آئودی نظر خود را اینطور بیان کرد: “واقعاً ارزشمند به نظر نمی‌رسد، یکی از چیزهایی که من درباره آئودی دوست داشتم این بود که همچنان از نشانه‌های فیزیکی استفاده می‌کردند که شما می‌توانید با دستتان لمس و روی آن حرکت کنید.”

لوگوی خودرو آئودی
مردم فکر می‌کنند لوگوی جدید آئودی ارزان به نظر می‌رسد
Share
مطالب مرتبط
لوگوی باشگاه‌های فوتبال
لوگو
·31 مرداد 1404

آیا لوگوهای باشگاه‌های فوتبال با بحران طراحی روبرو هستند؟

لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

چاپ سه‌بعدی در طراحی
خلاقیت
·1 آبان 1404

مدادی که با طراحی ماژولار و چاپ سه‌بعدی، خلاقیت را بیدار می‌کند

طراحی فراگیر
دیدگاه و مقاله
·30 مهر 1404

طراحی فراگیر: خلق تجربه‌ای برای همه بدون کوتاه آمدن از زیبایی

عکاسی مستند
خبر روز
·30 مهر 1404

سازمان‌های امدادی به‌جای عکس‌ واقعی از تصاویر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

هوش مصنوعی صنعتی
تکنولوژی
·29 مهر 1404

ادوبی سلاح جدیدی برای برندهای بزرگ جهان معرفی کرد

Sublime Photo Awards 2025
عکاسی
·28 مهر 1404

انتشار آثار برگزیده جایزه بین‌المللی Sublime Photo Awards 2025

مشکل هوش مصنوعی
دیدگاه و مقاله
·28 مهر 1404

هوش مصنوعی مشکل کلیشه‌سازی دارد

استودیوهای طراحی
کسب و کار
·28 مهر 1404

شیوه‌های نو در طراحی گرافیک؛ بازتعریف مفهوم استودیو

خودروهای تصادفی
کمپین‌ تبلیغاتی
·27 مهر 1404

نمایش خودروهای تصادفی در جاده‌های ترکیه برای هشدار به رانندگان

تایپوگرافی در طراحی
دیدگاه و مقاله
·27 مهر 1404

چرا تایپوگرافی و فونت‌ها از همیشه مهم‌تر شده‌اند؟

اصول طراحی کاراکتر
آموزش
·26 مهر 1404

راهنمای طراحی کاراکتر برای انیمیشن به سبک دیزنی

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
    تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
    • مطالب روزرنگ
      • گرافیک دیزاین
        • پوستر
        • هویت بصری
        • تایپوگرافی
        • تایپ دیزاین
        • طراحی کتاب
        • بسته بندی
        • لوگو
        • گرافیک محیطی
        • موشن‌گرافیک
        • صفحه‌آرایی
        • رابطه کاربری
        • الهام بخش
      • تصویرسازی
        • کارتون
        • طراحی کاراکتر
      • انیمیشن
      • عکاسی
      • موضوعات روز
        • خبر روز
        • تکنولوژی
        • فراخوان
        • آموزش
        • دیدگاه و مقاله
        • گفت‌وگو
        • کسب و کار
        • کمپین‌ تبلیغاتی
        • معرفی‌ کتاب
        • خلاقیت
        • دیزاین
        • لایف استایل
        • گیم
        • بوم‌رنگ
        • پروژه دانشجویی
    • خدمات روزرنگ
      • طراحی هویت بصری
      • طراحی لوگو
      • طراحی گرافیک بسته بندی
      • طراحی تجربه و رابطه کاربری
    • رادیو روزرنگ
      متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
      همه نتایج را ببینید